Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Kanskje "Gal nasjonalistisk, narsissistisk, oppmerksomhetssøkende massemorder" kan betegne denne mannen noenlunde godt nok?Eller "Terror-Anders" ... Nazi-Breivik. "Hitler-Anders", eller noe i den retningen der... Eller bare "sinnsyk massemorder" "Den største idioten i norges historie: Frimurer, Nasjonalist og Nazi-sympatisør...

Kan du ikke sette deg inn i ting før du åpner kjeften? Gjerningsmannen har ingen ting med nazismen å gjøre. Hadde du lest debatinnleggene hans, ville du ha vært klar over at han tar avstand fra nazismen. Han er på det beste en fanatisk nasjonalist som er et symptom av et større problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig vanskelig å beskytte noenting 100%, men våpenkontroll, kontroll av elementer brukt i eksplosiver, og lignende kan kanskje hjelpe.

Det finnes mer en nok våpenkontroll i Norge. Og skal man nekte bonden å kjøpe gjødsel? Skal man selge ting som klør og ammoniakk, gjødsel og andre kjemikalier kun på "resept"? Det funker ikke. Man kan ikke gjøre noe som hjelper at det ikke skjer igjen.

Men politikere kommer nok sikkert å forby alt våpenrelatert, dld og overvåkning vil herje i landet. Ser fram til den dagen jeg. Fordi vi må jo gi opp noe for å være sikker sant? ;)

 

Ok takk for oppklaring. Jeg vet egentlig ikke, jeg ble bare overassket over alt materiale han fikk tak i. Jeg er enig i det du sier i siste setning og jeg syntes det er skummelt om det skal bli enda mer overvåkning, etc. Denne linja mellom frihet og kontroll er ganske tynn... Eksistensen som mennesker og samfunn er i et naturlig halv-anarki og det finnes ingen måte å beskytte 100%, men det betyr ikke at vi skal innsette en politistat. Uansett så er vel ikke det tema i tråden akkurat nå, jeg må si det er grusomt det som har skjedd og jeg har ikke ord for det.

Lenke til kommentar

En skal også være forsiktig med å stemple innvandringskritiske sjeler (og partier)i kjølvannet av det denne sosiopaten har gjort. Angriper en disse, er det et angrep på ytringsfriheten.

 

Tror dog ikke en kommer unna at denne hendelsen vil bli brukt som politisk skyts i etterkant, men det er ekstremt viktig at man holder hodet kaldt og tenker rasjonelt rundt det som har skjedd. Sannsynligvis er dette en handling utført av en(eller et knippe) persone® som ikke er representative for de som generelt er skeptiske til innvandring.

 

Hadde ugjerningen blitt utført av en islamist, burde en heller ikke dra alle muslimer over en kam.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan det føles å være ABB nå. Å vite at man er ansvarlig for nesten 100 menneskeliv tapt, for en enorm sorg for hundrevis av mennesker, samt at man er dypt hatet og foraktet av millioner av mennesker.

Han elsker det. Foeler at det som kjennetegner folk som dette, er at de baade vil bli fryktet og hatet. Han har faatt til det proevde paa.

Lenke til kommentar

Skal ikke heller begynne med å jobbe mot ekstreme holdninger og fremme integrering og toleranse samtidig som man faktisk gjør noe med de få på begge sider som skaper mest problemer?

Eller forventer du at hele verden skal rette seg etter ditt syn siden det selvfølgelig er rett?

 

En bør helt klart jobbe mot ekstreme holdninger, men så er det jo ikke alltid like lett å sette grensen for hva som er ekstremt eller ikke da.

 

Integrering er ikke nøkkelen og vil bare på sikt skape enda større motsetninger...

 

Ikke fordi det er noe galt med dem som kommer i seg selv, men fordi det ikke er noe som heter harmoni i et multikulturelt samfunn.

Lenke til kommentar

Det som har skjedd i Oslo og Utøya er fryktelig og uforståelig.

Israel må daglig ta sine forholdsregler for å beskytte sine innbyggere mot slik fryktelig dødelig terror som Norge nå er blitt utsatt for. Israel er ekspert på å beskytte sine innbyggere mot slik terror, Norge er amatører sammenlignet med Israel og den erfaringen de sitter inne med ang terror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter å leser gjennom det han har skrevet på document.no nå. Virker veldig intelligent og velartikulert, skremmende!

 

"Jeg er nok mye nyere i gamet enn ham da jeg kun har vært politisk aktiv i 13 år. Jeg er førstegenerasjonsdhimmi (generasjon y). Jeg var aktiv Oslo FrP/FpU i de første 6-7 år (i den kulturkonservative + laissez faire kapitalistiske/liberalistiske campen) og bidro til FrPs suksess før jeg stoppet. "

Virker som han ble kastet ut av FrP, også interessant å merke seg at han ser på seg selv som en anti-rasist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst, hva FAEN har det med saken å gjøre?

 

Hva tror du? Det har vært en form for motiv bak disse handlingene. Mtp ABB sine innlegg på nettet så er det ikke lite sannsynlig at innvandringsproblematikken har vært en del av motivet.

Endret av Tå.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Lurer på hvordan han blir behandlet akkurat nå. Tar de det rolig? Skriker de til han? Får han mat og vann?

 

Det er vel neppe som en episode av 24

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...