Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg selv er sterk motstander av så og si alt FrP står for, og kan ikke fordra partiet på noen som helst måte, men dette har da ingenting som helst med FrP eller Siv Jensen å gjøre! Alvorlig talt, FrP har da ingen som helst skyld i hva ABB har gjort, bare det å trekke det frem er latterlig.

Selvsagt har Frp ingen formell skyld, men det er liten tvil om at Frp ved sin retorikk på en måte har gjort det stuerent her i landet å ha en hatefull holdning til innvandring og såkallt "multikulturalisme"

 

Frp er langt mildere i sin kritikk en det denne fyren står for. Det er ikke frp som kaller sosialister for forrædere, men ekstremister som vi blant annet finner ganske mange av på dette forumet.

Hva slags holdninger blant folk skaper denne mannen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10085537

 

Kan denne mannen påvirke til ekstremisme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig skremmende at jeg langt i fra er uenig i mye av det han skriver...

Det synes jeg også er skremmende.

 

Dette tror jeg du baserer deg på at fyren har sprengt en bombe og drept ~100(+) mennesker i kaldt blod - uten å ha lest innleggene han faktisk har skrevet. Selv om han bruker billig retorikk og trekker rimelig ekstreme konklusjoner, så er mange av poengene forståelige, selv om jeg ikke er enig.

Lenke til kommentar

Veldig skremmende at jeg langt i fra er uenig i mye av det han skriver...

Det synes jeg også er skremmende.

 

jeg kan se frustrasjonen hans som kristen og "høyremann" partiene lengst ut til høyre har blitt sett ned på og nærmest latterliggjorte mer eller mindre helt siden 2. verdenskrig.

og jeg tror Norge har hatt godt av å hatt en borgerlig regjering i en periode, men handlingene hans er forkastelige og kan aldri rettferdiggjøres!

Lenke til kommentar

Veldig skremmende at jeg langt i fra er uenig i mye av det han skriver...

 

Burde ikke være så skremmende. Hans meninger er langt ifra så ekstreme som mange skal ha det til. Gitt at hans meninger har noe for seg så mister de ikke sin "verdi" selv om han begår massedrap.

 

Multikulturalisme slutter ikke å være et problem fordi en person som er imot multikulturalisme, begår massedrap.

Endret av Tå.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til alle de som skriker etter dødsstraff, tortur, gapestokk og en henleggelse av rettsvernet i form av å ikke gi tiltalte en forsvarer:

 

Å forkaste vårt eget system som en reaksjon på denne hendelsen er det minst gjennomtenkte en kan gjøre. I adrenalinrushets hete vil folk skrike ut etter et mer politifisert samfunn, et mer overvåket samfunn, samt mer og tyngre straff for ugjerninger. Hva er vi da på vei mot?

 

Det er heller ikke noen "straff" å dø.. Mener jeg.

Han burde få en fengselstraff hvor han må sitte hele livet i fengsel, uten mulighet til å slippe ut noen sinne.. Det er mye verre å bli satt i ufrihet resten av livet enn å bare "dø" .... De som døde lider ikke. Han som drepte, skal ikke sendes i døden sammen med dem, men skal sone straffen sin.

Lenke til kommentar

Jeg selv er sterk motstander av så og si alt FrP står for, og kan ikke fordra partiet på noen som helst måte, men dette har da ingenting som helst med FrP eller Siv Jensen å gjøre! Alvorlig talt, FrP har da ingen som helst skyld i hva ABB har gjort, bare det å trekke det frem er latterlig.

Selvsagt har Frp ingen formell skyld, men det er liten tvil om at Frp ved sin retorikk på en måte har gjort det stuerent her i landet å ha en hatefull holdning til innvandring og såkallt "multikulturalisme"

Vi kan jo vri på det å hevde at Ap og multikulturistene har gjort folk så frustrerte nå etter flere år med hensynsløs innvandringspolitikk, at det nå fungerer som grobrunn for disse handlingene.

 

Ja, det er et poeng her. Aslak Sira Myhre mente det var et problem (i sammenhengen å få sosialister gjenvalgt) når du lever i et samfunn der både de som har makten også utøver makten. Det vil si, at AP lager lover og regler i dette landet og samtidig så møter du AP mennesker bak skranken på NAV. Det er frustrerende at mennesker som du er grunnlegende uenig i har så mye makt over deg.

Endret av 404415
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette tror jeg du baserer deg på at fyren har sprengt en bombe og drept ~100(+) mennesker i kaldt blod - uten å ha lest innleggene han faktisk har skrevet. Selv om han bruker billig retorikk og trekker rimelig ekstreme konklusjoner, så er mange av poengene forståelige, selv om jeg ikke er enig.

Jeg synes alle former for høyreekstreme meninger er skremmende, det inkluderer FrP. Så man trenger slett ikke skyte folk før jeg reagerer. En fanatisk morder som ABB er det lett for alle å ta avstand fra. Noe helt annet er det med retorikkfylte, populistiske utsagn som mange andre med lignende holdninger driver med. Det synes jeg er like skremmende.

 

Men jeg skal ikke trekke dette lenger, jeg synes ikke det er rett tid eller sted.

Lenke til kommentar

Veldig skremmende at jeg langt i fra er uenig i mye av det han skriver...

 

Burde ikke være så skremmende. Hans meninger er langt ifra så ekstreme som mange skal ha det til. Gitt at hans meninger har noe for seg så mister de ikke sin "verdi" selv om han begår massedrap.

 

Multikulturalisme slutter ikke å være et problem fordi en person som er imot multikulturalisme, begår massedrap.

 

Takk... var redd jeg var et menneskelig avskum...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom over eit sitat av guiden Yad Vashem. Han sa en gang foran bildet av nazi-lederne som vedtok jødeutryddelsen i Wannsee: "Her har folk mange reaksjoner, men det er én ting jeg nekter dem å si. - Ikke si at disse folkene var syke. De var høyt utdannet folk og topp-byråkrater. Sier vi at de var syke, fratar vi dem ansvar, og oss mulighet til å lære og avskrekkes."

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har en følelse av at fyren liker at vi bruker navnet hans. Burde vi ikke bruke et negativt ladet kallenavn slik man ofte gjør med seriemordere i USA? Jeg har ikke lyst til tenke på at hver gang noen nevner navnet hans blir berømmelsen hans større i ekstreme miljøer.

 

Noen som har forslag til kallenavn? Personlig mener jeg "drittsekken" er veldig dekkende...

 

(Og hvis noen mener dette er personangrep, så har de helt rett. Jeg angriper drittsekken personlig, og er stolt av det!)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kom over eit sitat av guiden Yad Vashem. Han sa en gang foran bildet av nazi-lederne som vedtok jødeutryddelsen i Wannsee: "Her har folk mange reaksjoner, men det er én ting jeg nekter dem å si. - Ikke si at disse folkene var syke. De var høyt utdannet folk og topp-byråkrater. Sier vi at de var syke, fratar vi dem ansvar, og oss mulighet til å lære og avskrekkes."

 

Denne mannen er ikke syk. Dette er planlagt, tydeligvis en god stund i forveien, og utført med en kald hensynsløshet. Han er fullstendig klar over hva han har gjort.

 

Jeg har en følelse av at fyren liker at vi bruker navnet hans. Burde vi ikke bruke et negativt ladet kallenavn slik man ofte gjør med seriemordere i USA? Jeg har ikke lyst til tenke på at hver gang noen nevner navnet hans blir berømmelsen hans større i ekstreme miljøer.

 

Noen som har forslag til kallenavn? Personlig mener jeg "drittsekken" er veldig dekkende...

 

(Og hvis noen mener dette er personangrep, så har de helt rett. Jeg angriper drittsekken personlig, og er stolt av det!)

 

Personlig er jeg stor fan av "bunnslammet". Eventuelt "Quisling".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...