Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Så det er derfor han bomber regjeringskvartalet og skyter på Utøya? Det er nok andre steder/bydeler som ville vært mer effektive dersom det kun var muslim-hat som drev han. Dessuten lurer jeg på hva frimurer skal ha å si i denne saken.

 

Ja, han bombet og skøyt de han mener har skylda for at det er så mange muslimer i Norge i dag - det er i alle fall slik jeg forstår det. Å drepe muslimene i denne sammenhengen vil ikke få frem poenget hans. Han ønsker selvsagt at Norge skal endre sine holdninger i forhold til et multikulturelt samfunn, og ikke bare muslimer. Mest effektivt er selvsagt å angripe den sittende regjering og de som derfor "er skyldige" i de problemene han mener er her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Automatvåpen er jo ikke vanskelig å sikte med? Skal du treffe mange i en klynge så skyter du fullauto, treffer minst 3/10 da, ikke sant? Siden alle er i en klump.

 

Er det færre mål skyter du i salver på 2 eller 3 skudd, for å la rekylen roe seg så du får siktet rett igjen.

De er ikke vanskeligere å sikte med om de ikke står på "full auto", men på enkeltskudd.

Har selv skutt MYE, på diverse skyting med enkeltskudd traff jeg unntaksvis 8 på helfigur(person i papp), på full auto bommet jeg totalt på ca halvparten av skuddene.

Dette var med AG3.

 

Har skutt med HK416 også, betydelig bedre, men full auto er fortsatt ikke lett.

Husk at pipa går opp når du skyter på full auto, med mindre de står på skuldrene til hverandre er det bedre å skyte raske enkeltskudd.

Lenke til kommentar

nå skal jeg ikke påstå at jeg er en stor tilhenger av Frp, riktig nok heller ikke noen fan av partiene lengst ut på venstresiden. men å henge ut Fremskrittspartiet fordi at mannen var medlem i partiet er uprofesjonelt og forkastelig.

 

Jeg kan helt klart se situasjonen fra hans side som kristen og hvordan de blir "oversett" av regjeringen mens at det er flere og flere muslimer som inntar landet, MEN! det er ingen ting i verden som kan rettferdiggjøre å bombe og skade sivile og så regelrett slakte nesten 100 uskyldige ungdommer for at de tror på en annen ideologi enn han!

Lenke til kommentar

Jeg selv er sterk motstander av så og si alt FrP står for, og kan ikke fordra partiet på noen som helst måte, men dette har da ingenting som helst med FrP eller Siv Jensen å gjøre! Alvorlig talt, FrP har da ingen som helst skyld i hva ABB har gjort, bare det å trekke det frem er latterlig.

Selvsagt har Frp ingen formell skyld, men det er liten tvil om at Frp ved sin retorikk på en måte har gjort det stuerent her i landet å ha en hatefull holdning til innvandring og såkallt "multikulturalisme"

Vi kan jo vri på det å hevde at Ap og multikulturistene har gjort folk så frustrerte nå etter flere år med hensynsløs innvandringspolitikk, at det nå fungerer som grobrunn for disse handlingene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...icle4181394.ece

 

Han hadde et automatvåpen, men brukte enkeltskudd. Det var tydelig at alle skuddene skulle treffe, forteller Pracon.

 

Flerskudd brukes som regel kun for å skremme eller dekke. Umulig å sikte med.

Bekrefter jo egentlig bare dere at han var for å drepe og ikke sette en støkk i folk.

Nå bekrefter jo dessverre dødstallene dette også.

Automatvåpen er jo ikke vanskelig å sikte med? Skal du treffe mange i en klynge så skyter du fullauto, treffer minst 3/10 da, ikke sant? Siden alle er i en klump.

 

Er det færre mål skyter du i salver på 2 eller 3 skudd, for å la rekylen roe seg så du får siktet rett igjen.

Automatvåpen er ikke vanskelig å sikte med, nei. Flerskudd derimot, ja. Skal sies at jeg bare har erfaring med AG3 der.

 

Poenget er fortsatt at enkeltskudd er mer effektivt å drepe med.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at det ikke er nødvendigvis en muslim/muslimer som stod bak. Jeg sa i flere innlegg (før noen visste noe om det) .... Alle var så skråsikker på at det var muslimer, eller det vil si: De hadde bestemt seg for det... Nå som det viser seg at mannen har vært medlem av FrP og FpU viser det seg også at jeg hadde rett...

 

Jeg var 70% skråsikker på at det var Gadaffi og 30% sikker på at var Muslim relatert...

 

Det hadde nesten vært enklere å forholde seg til...

 

Så du hadde jo slik du beskriver beine litt bedre plantet på jorda enn men og mange andre... Hørte jo om folk som nærmest gikk ut i gata for å finne noen muslimer de kunne ta...

 

Du skal ha for den, men å legge føringer for at det er en sammenheng mellom FrP og FpU og hans handlinger/motiver blir bare helt feil..

 

Er den biten jeg og mange andre synes er urimelig.

Jojo. Det er greit det. Nei jeg legger ikke skylden på FrP, og jeg er ingen tilhenger av generalisering.

Jeg mener å huske at jeg sa det på en slik måte: Du antar muslim, da antar jeg frper eller fpuer... Uten å generalisere.. Jeg tenkte for eksempel på at det kunne være en ekstrem variant av Tybring-Gjedde... og vel... Jeg tok det frem nå fordi personangrep tydeligvis er lov her inne, og heiet på. (Se på på antall poeng fyren som kalte meg tilbakestående fikk... Det var som et slag i trynet...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at det ikke er nødvendigvis en muslim/muslimer som stod bak. Jeg sa i flere innlegg (før noen visste noe om det) .... Alle var så skråsikker på at det var muslimer, eller det vil si: De hadde bestemt seg for det... Nå som det viser seg at mannen har vært medlem av FrP og FpU viser det seg også at jeg hadde rett...

 

Jeg var 70% skråsikker på at det var Gadaffi og 30% sikker på at var Muslim relatert...

 

Det hadde nesten vært enklere å forholde seg til...

 

Så du hadde jo slik du beskriver beine litt bedre plantet på jorda enn men og mange andre... Hørte jo om folk som nærmest gikk ut i gata for å finne noen muslimer de kunne ta...

 

Du skal ha for den, men å legge føringer for at det er en sammenheng mellom FrP og FpU og hans handlinger/motiver blir bare helt feil..

 

Er den biten jeg og mange andre synes er urimelig.

Jojo. Det er greit det. Nei jeg legger ikke skylden på FrP, og jeg er ingen tilhenger av generalisering.

Jeg mener å huske at jeg sa det på en slik måte: Du antar muslim, da antar jeg frper eller fpuer... Uten å generalisere.. Jeg tenkte for eksempel på at det kunne være en ekstrem variant av Tybring-Gjedde... og vel... Jeg tok det frem nå fordi personangrep tydeligvis er lov her inne, og heiet på. (Se på på antall poeng fyren som kalte meg tilbakestående fikk... Det var som et slag i trynet...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Jævla muslimer...

Tror vi bør være forsiktige med å hoppe på raske konklusjoner.

 

Det kan like såvel være en høyreekstremist (som tradisjonelt er de som har benyttet sprengstoff i Norge, eller en einstøing av typen Oklahoma-bomberen i USA, eller en fyr som har klikka på skattemyndighetene og sprengt dynamitt i Finansdepartementet.

 

Er vel ikke sikkert at det er bilbombe før man eventuellt finner vraka av kjøretøyet, osv.

:no: Venstreekstremistene altså.... De er villig til å forsvare muslimene for en hver pris.

 

Skal vi laget et lite veddemål? Hvor mye er du villig til å vedde på at det ikke var muslimer? Jeg kan til og med gi deg 2 til 1 odds, hva sier du til det?

 

 

For alle fornuftige personer som ikke har levd i isolasjon nede i en kjeller uten noe media tillgang eller er totalt hjernevasket så er det åpenbart hvem som står bak dette.

 

Hvor mye penger tapte du egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

http://www.aftenpost...icle4181394.ece

 

Han hadde et automatvåpen, men brukte enkeltskudd. Det var tydelig at alle skuddene skulle treffe, forteller Pracon.

 

Flerskudd brukes som regel kun for å skremme eller dekke. Umulig å sikte med.

Bekrefter jo egentlig bare dere at han var for å drepe og ikke sette en støkk i folk.

Nå bekrefter jo dessverre dødstallene dette også.

Automatvåpen er jo ikke vanskelig å sikte med? Skal du treffe mange i en klynge så skyter du fullauto, treffer minst 3/10 da, ikke sant? Siden alle er i en klump.

 

Er det færre mål skyter du i salver på 2 eller 3 skudd, for å la rekylen roe seg så du får siktet rett igjen.

Automatvåpen er ikke vanskelig å sikte med, nei. Flerskudd derimot, ja. Skal sies at jeg bare har erfaring med AG3 der.

 

Poenget er fortsatt at enkeltskudd er mer effektivt å drepe med.

 

Tipper han også ville begrense ammunisjonenbruken også, siden målet tydligvis var og drepe mange.

Lenke til kommentar

Jeg selv er sterk motstander av så og si alt FrP står for, og kan ikke fordra partiet på noen som helst måte, men dette har da ingenting som helst med FrP eller Siv Jensen å gjøre! Alvorlig talt, FrP har da ingen som helst skyld i hva ABB har gjort, bare det å trekke det frem er latterlig.

Selvsagt har Frp ingen formell skyld, men det er liten tvil om at Frp ved sin retorikk på en måte har gjort det stuerent her i landet å ha en hatefull holdning til innvandring og såkallt "multikulturalisme"

 

Frp er langt mildere i sin kritikk en det denne fyren står for. Det er ikke frp som kaller sosialister for forrædere, men ekstremister som vi blant annet finner ganske mange av på dette forumet.

Lenke til kommentar

Dessuten lurer jeg på hva frimurer skal ha å si i denne saken.

 

Det var et tilsvar til " Vi veit vel og lite om hass kristne tru, bortsett frå at det står på facebook at han er "Christian"." Det er åpenbart ikke riktig. Frimurere er kristne.

Sovidt meg bekjent treng ein berre å tilhøyre ein religion for å vere med? Ingenting som seier at ein må vere kristne?

Lenke til kommentar

Jeg selv er sterk motstander av så og si alt FrP står for, og kan ikke fordra partiet på noen som helst måte, men dette har da ingenting som helst med FrP eller Siv Jensen å gjøre! Alvorlig talt, FrP har da ingen som helst skyld i hva ABB har gjort, bare det å trekke det frem er latterlig.

Selvsagt har Frp ingen formell skyld, men det er liten tvil om at Frp ved sin retorikk på en måte har gjort det stuerent her i landet å ha en hatefull holdning til innvandring og såkallt "multikulturalisme"

 

Det var jo dette jeg ville få frem også.. Hvorfor mener du da at svaret på at jeg er tilbakestående kort sagt er: ja?

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer nok det. Men kristne blir minimalisert i dette samfunnet, som kan ha påvirka han i feil retning.

Tykkjer framleis det høyres frykteleg søkt ut. Ingenting som tydar på at det har noko som helst med religion å gjere. Vi veit vel og lite om hass kristne tru, bortsett frå at det står på facebook at han er "Christian".

 

Hadde du tatt deg bryet med å lese innleggene hans på Document, så hadde du nok forstått at han er mer enn sofakristen.

 

Har du link?

Alle innlegg av ABB på Document.no.

 

Jepp. Takker for lenker! :)

Skal bli interessant å lese det!!!

Lenke til kommentar

jeg hadde stygge følelser om at dette ikke var muslimske terrorister ganske tidlig, først regjeringsbyggene og så skyting på utøya som var full av Arbeiderparti ungdom, det hang ikke sammen liksom, ble egentlig ikke spesielt overraska når jeg hørte at det var en høyreekstremist som lå bak og er "glad" for at det ikke var radikale muslimer, det har vært for mye hat i den retningen alt for lenge

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...