The Doctor Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det er så interessant å se reaksjonene nå til de som sa det var på grunn av innvandrere og muslimer. haha, virker som om de er forvirret og desperat prøver å finne noe annet å skylde på. Enkelte påstår til og med at han var alene, noe som ikke er sikkert. Ifølge en svensk terrorekspert er det stor sjanse for at han tilhører høyreekstreme grupper. Det er også interessant og se sosialistene vri dette om og si at dette er Frp sin skyld. Frp er jo roten til alt vondt. (Men jeg skjønner hva du mener, har hatt flere på facebook som har skyldt på utlendinger og kommet med noen veldig rasistiske bemerkninger, needless to say, de slettet statusene fort som fy når det ble kjent at en nordmann hadde gjort det.) Lenke til kommentar
soulless Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Noen andre enn meg som reagerer på antallet meldinger på sosiale medier som krever både dødsstraff, tortur og unntak fra maksimal fengselsstraff? Jeg vil i hvert fall si følgende til de som ev. måtte tenke i de baner: Hvorfor skulle vi, som et demokrati med verdier som "menneskeretter" og "humanisme", starte med barbarisme og krenkelser av noe menneske, samme hvem? Jeg kan knapt tenke med en større mangel på respekt ovenfor de etterlatte enn å begynne med død og tortur i "rettferdighetens" navn, og øye for øye, tann for tann. Dere burde skjems, for om noe, er det akkurat NÅ vi bør vise hva vi står for, for hvis ikke, hvordan er vi da bedre enn denne psykopaten? 5 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 wtf di sa nettop på direkte streamen på nrk at di har ordnet en forsvarer til han, hvem faen er det som faktisk sier ja så fort til å forsvare en sånn jævel? Han har lovpålagt rett til forsvarar. Om han ikkje finn ein sjølv blir ein person utpeikt. 1 Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 wtf di sa nettop på direkte streamen på nrk at di har ordnet en forsvarer til han, hvem faen er det som faktisk sier ja så fort til å forsvare en sånn jævel? Jeg er sikker på at forsvareren er imot handlingene ABB har utført, men jeg mener også han skal ha en forsvarer. Dette er et av de sterkeste prinsippene vi har i rettstaten. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det noen som vet om det er noen steder man legger ned blomster i Sandnes/Stavanger-området? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hvorfor ble ikke bomben sprengt tidligere, for å drepe flere? Hvorfor klarte han ikke å detonere bombene på Utøya? Ja tidspunket er jo egentlig et merklig valg, værtfall om målet var og gjøre så mye som mulig skade. Midt i fellesferien, etter arbeidstiden. På et annet tidspunk ville nok tallet i Oslo vært like høyt som det var på Utøya. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det er så interessant å se reaksjonene nå til de som sa det var på grunn av innvandrere og muslimer. haha, virker som om de er forvirret og desperat prøver å finne noe annet å skylde på. Neimen så bra at du koser deg i en slik stund. 2 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 wtf di sa nettop på direkte streamen på nrk at di har ordnet en forsvarer til han, hvem faen er det som faktisk sier ja så fort til å forsvare en sånn jævel? Staff eller Meling, tenker jeg. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Alt totalt ødelagt... Har du vært der selv og sett enda? Har gått en tur i sentrum og sett de militære som patruljerer gatene. Var spesielt nok å nærme meg Regjeringskvartalet og høre alarmene som fremdeles uler. Bildet til venstre her: http://h3x.no/images/2011/Oslo_23juli/dagens-aviser.png Viser Regjeringsbygningen, ikke mye igjen som er helt der. Flere bilder: http://h3x.no/images/2011/Oslo_23juli Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Eg synest Stoltenberg har opptrådd bra framfor kamera det siste døgnet. Jens Stoltenberg har vist seg som en sterkere leder enn noen gang før, og det er klart, politisk vil nok dette styrke ham. Men det er en annen diskusjon. Som nordmann, uten tanke for politikk, men som borger av Norge, har jeg full tiltro til statsministeren i dag. Og det er betryggende å føle det. er det noen lister eller noe opplysninger om hvem som er savnet/bekreftet omkommet eller noe.... er serriøst stressa :/ Stoltenberg nevnte jo akkurat at pårørende ikke var varslet, men at hvis de ikke hadde hatt kontakt med savnet person så er håpet å se dem i live så godt som borte.. Jeg er inne fra et intervju med lokal prostiprost, iflg. henne er det i min kommune rådmannen som får oversikt utover dagen. Men jeg vet ikke hvordan det er i alle kommuner, og man skal være forsiktig med å ringe ned kommunen. 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) wtf di sa nettop på direkte streamen på nrk at di har ordnet en forsvarer til han, hvem faen er det som faktisk sier ja så fort til å forsvare en sånn jævel? Hvis du hadde studert juss, ville du vel lært ganske raskt at for at en rettsstat skal være gyldig, så har alle krav på en forsvarer. Fant et ironisk innlegg på document.no, som en reaksjon på et terroristangrep på et russisk tog: Angrepet var mest sansynlig utført av Muslimer fra Ingusjetia, Dagestan, og Tsjetsjenia. Det er nå flere sentrale Jihadister som er ettersøkt. Ingen "bombe" med andre ord...;p http://www.dagbladet.no/2009/11/29/nyheter/utenriks/russland/terror/togulykke/9247105/ Jeg forstår ikke hvorfor dagbladet nevner høyreekstreme og nasjonalsosialister? Jeg har aldri noensinne hørt om et høyreekstremt eller NS terrorangrep av betydning på Europeisk jord. Dette høres ut som kulturmarxistisk ønsketenkning. Endret 23. juli 2011 av Abigor Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det er riktig at det er mange andre med ekstreme meninger, men det er stor forskjell på ekstreme meninger og de ekstreme handlingene som ABB er ansvarlig for. Vel, partileder i Frp tok til orde i full offentlighet for å stoppe barnemishandlende muslimer som ødelegger "våre verdier", og blir sluppet inn i landet av den naive og virkelighetsfjerne venstresiden. ..dette er ikke noe som dukket opp i går. Uansett - så unnskyldningen din er at FrPere og andre selvsagt har hårreisende meninger - men at /ingen/ av dem vil gå så langt som å agere på bakgrunn av de meningene? Interessant ståsted. Må demokratiet beskyttes ved at kristne, hvite og Norske Nordmenn skal kunne ha enerett på å agitere for politisk motivert vold i tillegg, kanskje? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Visst Norge sender ABB til Texas, kan han få dødsstraff der, eller er det slik at USA bare sender han tilbake til Norge? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 wtf di sa nettop på direkte streamen på nrk at di har ordnet en forsvarer til han, hvem faen er det som faktisk sier ja så fort til å forsvare en sånn jævel? Hvis det er en "ukjent" advokat vil han kanskje skape et navn for seg selv. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hvorfor ble ikke bomben sprengt tidligere, for å drepe flere? Hvorfor klarte han ikke å detonere bombene på Utøya? Ja tidspunket er jo egentlig et merklig valg, værtfall om målet var og gjøre så mye som mulig skade. Midt i fellesferien, etter arbeidstiden. På et annet tidspunk ville nok tallet i Oslo vært like høyt som det var på Utøya. Jeg tipper at det skyldes at det var politikere og politisk aktive som var målet, og da spesifikt Arbeiderpartiet. Han regner rett og slett ikke Arbeiderpartiet og Arbeiderpartiets aktive, som uskyldige - snarere tvert om, han anser dem som landsfiender og forædere. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Visst Norge sender ABB til Texas, kan han få dødsstraff der, eller er det slik at USA bare sender han tilbake til Norge? En person som gjør et lovbrudd i Norge dømems etter norske lover, ikke US. 1 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 wtf di sa nettop på direkte streamen på nrk at di har ordnet en forsvarer til han, hvem faen er det som faktisk sier ja så fort til å forsvare en sånn jævel? Forsvareren har en vanskelig jobb, jeg føler heller med ham enn å kritisere ham per nå. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 wtf di sa nettop på direkte streamen på nrk at di har ordnet en forsvarer til han, hvem faen er det som faktisk sier ja så fort til å forsvare en sånn jævel? Å frata mannen retten til en rettferdig rettssak vil gjøre oss til hevnlystne barbarer, og senke oss ned på hans nivå. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Frode Sulland. Alle har krav på advokat, men dommen blir jo livsvarik med forvaring. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det noen som vet om det er noen steder man legger ned blomster i Sandnes/Stavanger-området? Jeg lurer på det samme. Ditto for Trondhjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå