Hopperesque Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Lurer på om Breivik har fått noen hat-sms? Innboksen burde i så fall være full Nummerene er sikkert sperret av operatøren nå. Det burde de i hvert fall være. Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 "Flere av ungdommene som var på Utøya under skytedramaet forteller til VG at de er overbevist om at må ha vært mer enn én gjerningsmann. Det mener også Marius Helander Røset. - Jeg er helt sikkert på at det ble skutt fra to forskjellige plasser på øya samtidig, sier han." Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det skrives i avisen at mannen var aktiv i diskusjonsforum og at Document.no blir trukket frem. Dette er ikke et forum som jeg har vært borti tidligere, men jeg har sett at ekstreme høyreorienterte meninger har blitt yttret på diskusjon.no. Mine personlige tanker har vært triste. Mine tanker har vært at dette er folk som er på jakt etter sjokkverdien og at de umulig kan virkelig tro på det de skriver (les: flame bait). Reaksjonen på disse yttringene fra andre har også vært at man ikke tar disse folkene seriøst, men hvordan i allverden skal man takle slike? Hvordan skal man argumentere mot noe som for en selv virker helt absurd? Det har ikke jeg svaret på, men jeg tror at dette er noe som må tas seriøst. Man må gjøre mer for å få disse folkene til å se absurditeten i sine egne argument og ikke bare avfeie dem som tåper. Slike innlegg må tas seriøst ja, men for min egen del har jeg heller tatt i bruk muligheten til å automatisk ignorere de som kommer med de verste yttringene. Det blir rett og slett for provoserende for meg og ødelegger en ellers viktig tråd under denne jævlige hendelsen. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) For å vise hvor enormt stort tap Norge har lidd i forhold til andre store verdenshendelser i nyere tid: Vi mistet 0,0018% av populasjonen vår i går. Det samme tallet for 9/11 er 0,00097%. Dette er med 91 bekreftet døde, og et folketall på 4 937 000 (SSB sine tall for April 2011). 9/11 hadde 2753 bekreftet døde, og den estimerte populasjonen i 2011 var 285 102 075. Endret 23. juli 2011 av Henrik C Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Bør ikke spille så mye Cod du. Teknisk sett er alle handvåpen som ikke har trommelmagasin automatvåpen. Da den automatisk lader en ny patron og sleden går automatisk framover. Full automatiske pistoler som Glock og andre er ufattelig dyre i anskaffelse og ikke lovlig i noreg. Jeg spiller ikke cod, jeg er pistolskytter. Mod til en glock for å lage den helautomat koster 25 dollar på ebay. Øvrige pistoler er halvautomat, pga man må trykke på avtrekkeren på nytt. Husk på at aviser kunne ikke ha skillet mellom en revolver og en chaingun selv hvis livet deres stod på spill. Var vel også en skolemassakre hvor øyevitner snakket om at "morderen sprang rundt med helautomatiske rifler", etterpå viste det seg at det var snakk om 3 håndvåpen. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Artikkel på VG http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080627 Se der, ja.. Det er jo urovekkende dersom det stemmer, en morder er jo da på frifot? Burde ikke politiet ha opplyst det dersom de jaktet på en person? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det var selvsagt flere skyttere i denne saken. TVILER, ingen vitneskildringer reflekterer dette, heller har ikke politiet fått info om dette. (dog jeg har fått med meg at verdenspressen er i 'gjettemodus'). Så med mindre du har en kilde eller kan demonstrere med logikk godtar jeg ikke din påstand. I tillegg var AUFerne samlet inne så med begrenset rømningsveier og massehysteri var det ikke helt uventet at det ble høye tall, jeg ble ovverasket hvor få det var når folk snakket om 25-30 stk. igårkveld. -frank Faktisk har fleire vitner sagt dei trudde det var fleire, men me veit ikkje meir enn det. Poeng, jeg burde kanskje utdypet, det er ikke en BRED enighet blandt vitneskildringene som påstår mer enn en skytter. Det er som vitnene i OSlo som snakket om 2 eksplosjoner. Lyd oppfører seg merkelig så ekko, sammen med desorientering og ekstremt stress, kan gjør ting med sansene. Det er mulig at det var 2 på utøya, men ingenting håndfast tyder på det. -frank Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hva faen feiler tv2?? "Anders Behring Breivik var tidligere FPU-Medlem" - Hva i helvete har det med saken å gjøre!? Når identiteten først er ute er åpenhet en god ting. Før eller senere kommer slikt frem i alle fall, og så begynner folk å spørre hvorfor det ble "holdt hemmelig". Bedre å få all informasjon på bordet, uten å spekulere for mye. Helt rett av TV2 i denne situasjonen å ikke sile slike opplysninger (utover det som berører privatlivets fred) for å ikke tråkke på noen tær. De lar da også Siv Jensen kommentere det. Så kommer det selvsagt til å komme mange forsøk på å slå politisk mynt på dette, både i den ene og andre retning. Men i den situasjonen er det bedre med åpenhet enn med spekulasjoner. Geir 6 Lenke til kommentar
baran Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det er jo det jeg skriver! Muslimer har det vanskelig nok fra før av pga av folks generaliseringer. Hadde det vært en enkelt muslim som hadde gjort dette, hadde folk i Norge klikket helt og ville sendt alle som en ut av landet. Nå var det heldigvis ikke en muslim som gjorde dette, så vi slipper det. Poenget mitt er at religion ikke er ensbetydende med terrorister. Er jo fordi mange av "dem" hater vertslandet. Ikke rart folk misliker de. dem hvem? jeg mine venner min familie er alle veldig glade og stolte over norge som er verdens beste land å bo i! hvem er "dem" du snakker om? går folk seriøst rundt å tror at alle invandrere hater norge og alt vi står for? nei det er ikke tilfelle! ja det er selvfølgelig ting man ikke er enig i og man holder fast til sin kultur men det er ikke enstydende på hat mot vertsnasjon er det vel? hører folk som bare har vert på ferie i andre land klage mer over det landet enn invandrere gjør her i norge. å så lenge folk jobber å betaler skatt så kan dem pokker meg klage.. og å si mange er vel generalisering. eller har du en stor spørreundersøkelse å vise til? å ikke ta ord ut av munnen på små drittunger wannabe gangsters som henger utenfor olso city.. Er av egen erfaring. Islamister som slenger dritt til Nordmenn på gata, skriver dritt om Norge på nettet. Muslimske drittsekker. Og hva med Muslimene som KUN voldtar Norske jenter? Ser jo på Nordmenn som mindreverdige. Men må jo også legge til at en av mine beste venner på skolen var Muslim (klassisk trekk, hva?) men om 50 av 500000 sier det... jaja og så gjør no med dem da ikke generaliser andre inn i den saken... skal jeg nuh begynne å skrike om kristne siden han som er gjerningsmann er kristen? er kunn ETNISK hvit norsk man som har gjort terror av dette omfang i norge! men ser du folk skriker om det? nei her er hva som blir sagt KONDOLERER! og for å svare på "hva med Muslimene som KUN voldtar Norske jenter?" hva med hvite kristne etc som kun dreper brune mennesker.... ser du generaliseringen i dette... alle akn ikke skyldes for hva en mindre gruppe idioter gjør! ja forundrer meg ikke at du har hatt en bestevenn som var muslim. men helt ærlig alle er ikke som de idiotene som sitter i skauen å planlegger dumme ting... er nok av dem på begge sider! ja mange som skriker over nordmenn men det går da faen meg begge veier. alle land har rassister det er ikke noe som er enstydende med norge vi har dem vi og å jeg kan ikke si jeg liker dem heller vil heller se dem send til svalbard, men ikke GENERALISER ALLE!!! Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 "Flere av ungdommene som var på Utøya under skytedramaet forteller til VG at de er overbevist om at må ha vært mer enn én gjerningsmann. Det mener også Marius Helander Røset. - Jeg er helt sikkert på at det ble skutt fra to forskjellige plasser på øya samtidig, sier han." Jeg kjenner han...sykt å skulle lese det der før jeg har hørt fra han Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det kun blodtype 0- de er ute etter, eller ser de etter andre også? http://www.blodbanken-oslo.no/ Ekstra blodtapping lørdag den 23.7.11 2011-07-22 Vi tapper blodgivere med blodtype 0 - (neg) mellom kl 9.00 og 14.30 Blodgiverne må være registrert hos Blodbanken Oslo Vi har desverre ikke muligheter til å ta i mot blodgivere som er regisrert hos andre blodbanker Har det kommet frem hvor mange som er blitt skadet. Ser for meg at det er mange da de fortsatt vil ha inn blodgivere. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Document.no har for øvrig lagt ut alt Breivik har skrive på sidene deira, men sida er for tida overbelasta. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Noen som vet når klokkeslett gjerningsmannen ble pågrepet? Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 For å sette saken litt i perspektiv: 0,0018%. Dette er med 91 bekreftet døde, og et folketall på 4 937 000 (SSB sine tall for April 2011). 9/11 hadde 2753 bekreftet døde, og den estimerte populasjonen i 2011 var 285 102 075, som gir 0,00097%. "En død er en tragedie, en million døde er en statistikk" - Josef Stalin. De tallene er uinteressante, 91 døde er 91 døde uavhengig av hvor mange som lever. 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 - Jeg er helt sikkert på at det ble skutt fra to forskjellige plasser på øya samtidig, sier han." Hva med ekko? over vannet til fastlandet og så tilbake. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hva faen feiler tv2?? "Anders Behring Breivik var tidligere FPU-Medlem" - Hva i helvete har det med saken å gjøre!? Forsto ikke helt hva du meiner?men er det så at det dei seier på tv om høyreekstreme er FPU Eller er det lenger til høyre vi må forholde oss til i tanken omkring dette som har hent? Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Så det at jeg ser det hende konstant her i Sør sier ingenting? Er du så dum? Sjekk kriminastatistikk i tillegg. Åja, hvis du ser slik der du bor hele tiden, så betyr sikkert det at absolutt alle personer som deler samme religion innenfor landegrensene er helt like. Skulle akkurat til å la deg se på kriminalstatistikk Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Fikk nettopp vite at en skolekamerat av meg og nær venn i 12 år, ble skutt og drept på Utøya. Her sitter jeg 30 min før jeg skal på jobb. Familie bor på sørlandet, og samboer er i Sverige. Så er mutters alene Er ikke ofte jeg gråter, men nå er det vanskelig 5 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er umulig å si om det var en skytter til med bakgrunn i vitneuttalelser, men jeg må for første gang være enig med Gutten fra eventyret her; Det er ganske vanskelig for en person å skyte og drepe så mange mennesker. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 ' timestamp='1311415869' post='18056232']Har det kommet frem hvor mange som er blitt skadet. Ser for meg at det er mange da de fortsatt vil ha inn blodgivere. 25.. derav 19 som er hardt skadd sa de på tv2 nå nettopp.. ullevål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå