Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080627 Ungdommer VG har snakket med beskriver imidlertid også en annen gjerningsmann - som ikke var iført politiuniform. Vedkommende var i følge dem rundt 180 centimeter høy, hadde tykt mørkt hår og så nordisk ut. Han hadde en pistol i høyrehånden og et gevær på ryggen. Var det ikke noen som hadde hørt på politiradioen at de jakten en mann med grå hettegenser? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Gjemte seg i dusjen En 16 år gammel jente, som ønsker å være anonym, forteller at gjerningsmannen alltid forsikret seg om at de han skjøt døde. - Jeg så hvordan en gutt lå på bakken. Han skalv og ristet, før de kom bort og skjøt ham en gang til. Mangler ord.... Har du en kilde for dette sitatet? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080627 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg synes hendelsen er et rent helvete. Det eneste positive jeg kan se i hendelsen er at det ikke var en muslim eller lignende som utførte hendelsen. Da hadde fremmedfrykten tatt av i landet. Folk hadde hatt unnskyldninger for å lage et helvete for uskyldige muslimer rundt om i landet, for ikke å snakke om alle trådene som hadde blitt startet her inne av ekle rasister og folk som hater muslimer. Mye bedre at det var en såkalt nasjonalist ja... Jævelen har nok ødelagt for mange som vil vårt lands beste nå. Hadde det vært en muslim, hadde det vært mye verre. Nå har man ingen spesiell gruppe i samfunnet å skylde på. Det er vanskelig å skylde på nasjonalister. Hadde det derimot vært en muslim kan jeg ikke forestille meg hvor hetset og jævlig de hadde hatt det rundt i landet... Uenig. En muslimsk terrorist, hadde ikke slaktet 80 ungdommer på politisk ungdomsleir, og utfallet, om enn fremdeles ille, hadde vært lettere å takkle. Londonbombene drepte 52 personer, mens han alene henrettet 70 stykker med håndvåpen. Jeg for min hadde valgt bombene. "Terroraksjonen" var bare en decoy for å holde politiet litt opptatt og for å få alle i ubalanse, og sansynligvis håpet han at det skulle gi han rikelig med tid alene på den øya siden politiet var opptatt med andre ting. Utfallet hadde vært lettere å takle, men da hadde folk hatt noen å skylde på. For meg hadde det hatt 0 å si om det var en muslim, hindu, kristen eller hva faen som gjorde dette. Folk flest derimot ville ikke tenkt slik. Økt fremmedfrykt og et rent helvete for muslimer i Norge. Lenke til kommentar
baran Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Føler meg temmelig sikker på at det var flere som deltok i massakren og at den frimurerstyrte pressen vil prøve å selge oss at dette var en enkeltpersons handlinger. røyk en feit en til å gå å legg deg da! du har driti deg nok ut i går ikke fortsett å sett deg fast i din egen dritt i dag er du snill! 7 Lenke til kommentar
Marbex Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Sitter här och gråter över det ofattbara som hänt i mitt broderland. De djupaste av kondoleanser till de drabbade. Det känns för jävligt just nu och jag lider med mina bröder och systrar i Norge. Jag tänker på er och vill ge mitt stöd i denna svåra stund. 9 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Gjemte seg i dusjen En 16 år gammel jente, som ønsker å være anonym, forteller at gjerningsmannen alltid forsikret seg om at de han skjøt døde. - Jeg så hvordan en gutt lå på bakken. Han skalv og ristet, før de kom bort og skjøt ham en gang til. Mangler ord.... Har du en kilde for dette sitatet? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080627 Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Gjemte seg i dusjen En 16 år gammel jente, som ønsker å være anonym, forteller at gjerningsmannen alltid forsikret seg om at de han skjøt døde. - Jeg så hvordan en gutt lå på bakken. Han skalv og ristet, før de kom bort og skjøt ham en gang til. Mangler ord.... Hvor har du dette fra? Endret 23. juli 2011 av Aalton Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det er jo det jeg skriver! Muslimer har det vanskelig nok fra før av pga av folks generaliseringer. Hadde det vært en enkelt muslim som hadde gjort dette, hadde folk i Norge klikket helt og ville sendt alle som en ut av landet. Nå var det heldigvis ikke en muslim som gjorde dette, så vi slipper det. Poenget mitt er at religion ikke er ensbetydende med terrorister. Er jo fordi mange av "dem" hater vertslandet. Ikke rart folk misliker de. dem hvem? jeg mine venner min familie er alle veldig glade og stolte over norge som er verdens beste land å bo i! hvem er "dem" du snakker om? går folk seriøst rundt å tror at alle invandrere hater norge og alt vi står for? nei det er ikke tilfelle! ja det er selvfølgelig ting man ikke er enig i og man holder fast til sin kultur men det er ikke enstydende på hat mot vertsnasjon er det vel? hører folk som bare har vert på ferie i andre land klage mer over det landet enn invandrere gjør her i norge. å så lenge folk jobber å betaler skatt så kan dem pokker meg klage.. og å si mange er vel generalisering. eller har du en stor spørreundersøkelse å vise til? å ikke ta ord ut av munnen på små drittunger wannabe gangsters som henger utenfor olso city.. Er av egen erfaring. Islamister som slenger dritt til Nordmenn på gata, skriver dritt om Norge på nettet. Muslimske drittsekker. Og hva med Muslimene som KUN voldtar Norske jenter? Ser jo på Nordmenn som mindreverdige. Men må jo også legge til at en av mine beste venner på skolen var Muslim (klassisk trekk, hva?) Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Vi kan nok ikke utelukke flere skyttere, flere vitner sier at de var sikre på at så var tilfelle. Det man dog gså må tenke over er at det var fullstendig panikk og kaos, er man i sjokk så kan man se og tro mye rart. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det kun blodtype 0- de er ute etter, eller ser de etter andre også? Er kun blodtype 0 de spør etter, men anbefaler deg å ringe blodbanken uansett. 0 MINUS (aka katastrofeblod) og kun registrerte blodigvere da de ikke har kapasitet til å registrere (sjekke blodet til) nye blodgivere. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det kun blodtype 0- de er ute etter, eller ser de etter andre også? Er kun blodtype 0 de spør etter, men anbefaler deg å ringe blodbanken uansett. Blodbanken har fått nok blod Blodbanken har opplevd stor pågang av blodgivere i kveld og melder nå at behovet er dekket. Vi takker alle som har stilt opp. Registrerte blodgivere - blodtype 0- (null minus) - som fortsatt ønsker å gi blod, kan ta ny kontakt lørdag formiddag. http://www.oslo-universitetssykehus.no/aktuelt/nyheter/Sider/trenger-blodgivere-blodtype-0-.aspx Ser ut som at de har ting under kontroll. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det er jo det jeg skriver! Muslimer har det vanskelig nok fra før av pga av folks generaliseringer. Hadde det vært en enkelt muslim som hadde gjort dette, hadde folk i Norge klikket helt og ville sendt alle som en ut av landet. Nå var det heldigvis ikke en muslim som gjorde dette, så vi slipper det. Poenget mitt er at religion ikke er ensbetydende med terrorister. Er jo fordi mange av "dem" hater vertslandet. Ikke rart folk misliker de. dem hvem? jeg mine venner min familie er alle veldig glade og stolte over norge som er verdens beste land å bo i! hvem er "dem" du snakker om? går folk seriøst rundt å tror at alle invandrere hater norge og alt vi står for? nei det er ikke tilfelle! ja det er selvfølgelig ting man ikke er enig i og man holder fast til sin kultur men det er ikke enstydende på hat mot vertsnasjon er det vel? hører folk som bare har vert på ferie i andre land klage mer over det landet enn invandrere gjør her i norge. å så lenge folk jobber å betaler skatt så kan dem pokker meg klage.. og å si mange er vel generalisering. eller har du en stor spørreundersøkelse å vise til? å ikke ta ord ut av munnen på små drittunger wannabe gangsters som henger utenfor olso city.. Er av egen erfaring. Islamister som slenger dritt til Nordmenn på gata, skriver dritt om Norge på nettet. Muslimske drittsekker. Og hva med Muslimene som KUN voldtar Norske jenter? Ser jo på Nordmenn som mindreverdige. Men må jo også legge til at en av mine beste venner på skolen var Muslim (klassisk trekk, hva?) Her er den enkle tabben de fleste gjør. De kjenner en dum muslim eller har blitt banket av en liten gjeng muslimer en gang. Dermed er tydeligvis alle muslimer like. Generalisering kalles det. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Gjemte seg i dusjen En 16 år gammel jente, som ønsker å være anonym, forteller at gjerningsmannen alltid forsikret seg om at de han skjøt døde. - Jeg så hvordan en gutt lå på bakken. Han skalv og ristet, før de kom bort og skjøt ham en gang til. Mangler ord.... Hvor har du dette fra? Artikkel på VG http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080627 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Gjemte seg i dusjen En 16 år gammel jente, som ønsker å være anonym, forteller at gjerningsmannen alltid forsikret seg om at de han skjøt døde. - Jeg så hvordan en gutt lå på bakken. Han skalv og ristet, før de kom bort og skjøt ham en gang til. Mangler ord.... Har du en kilde for dette sitatet? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080627 "Flere av ungdommene som var på Utøya under skytedramaet forteller til VG at de er overbevist om at må ha vært mer enn én gjerningsmann. Det mener også Marius Helander Røset." Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Bør ikke spille så mye Cod du. Teknisk sett er alle handvåpen som ikke har trommelmagasin automatvåpen. Da den automatisk lader en ny patron og sleden går automatisk framover. Full automatiske pistoler som Glock og andre er ufattelig dyre i anskaffelse og ikke lovlig i noreg. Jeg spiller ikke cod, jeg er pistolskytter. Mod til en glock for å lage den helautomat koster 25 dollar på ebay. Øvrige pistoler er halvautomat, pga man må trykke på avtrekkeren på nytt. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det kun blodtype 0- de er ute etter, eller ser de etter andre også? http://www.blodbanken-oslo.no/ Ekstra blodtapping lørdag den 23.7.11 2011-07-22 Vi tapper blodgivere med blodtype 0 - (neg) mellom kl 9.00 og 14.30 Blodgiverne må være registrert hos Blodbanken Oslo Vi har desverre ikke muligheter til å ta i mot blodgivere som er regisrert hos andre blodbanker Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080633 Flere skyttere? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Man kan nok ikke med sikkerhet utelukke at det kan ha vært flere gjerningsmenn, men det er viden kjent at vitneutsagn er ekstremt upålitelige, spesielt i slike situasjoner hvor det er panikk, hysteri og det skjer mye på én gang. Selvom mange av vitnene kan være helt sikre på at de så flere skyttere er det ikke slik at det er tilfelle. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Her er den enkle tabben de fleste gjør. De kjenner en dum muslim eller har blitt banket av en liten gjeng muslimer en gang. Dermed er tydeligvis alle muslimer like. Generalisering kalles det. Så det at jeg ser det hende konstant her i Sør sier ingenting? Er du så dum? Sjekk kriminastatistikk i tillegg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå