baran Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg synes hendelsen er et rent helvete. Det eneste positive jeg kan se i hendelsen er at det ikke var en muslim eller lignende som utførte hendelsen. Da hadde fremmedfrykten tatt av i landet. Folk hadde hatt unnskyldninger for å lage et helvete for uskyldige muslimer rundt om i landet, for ikke å snakke om alle trådene som hadde blitt startet her inne av ekle rasister og folk som hater muslimer. Mye bedre at det var en såkalt nasjonalist ja... Jævelen har nok ødelagt for mange som vil vårt lands beste nå. Hadde det vært en muslim, hadde det vært mye verre. Nå har man ingen spesiell gruppe i samfunnet å skylde på. Det er vanskelig å skylde på nasjonalister. Hadde det derimot vært en muslim kan jeg ikke forestille meg hvor hetset og jævlig de hadde hatt det rundt i landet... han er jo kristen da..... måtte bare iht. at relgion ikke er enstydende med terrorister! men er enig i hva du sier! men hold relgion og folkegrupper i en annen boks enn extremister og terrorister! Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 rundt med automatpistol Skriver vg. Da må det være en glock 18 da som er helavutomat og forbudt i Norge. Tipper at de ikke vet hva de snakker om. Samme som politiets mp5 omtales som maskingevær. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Politiet uttalte at mannen hadde en maskinpistol, men ønsket ikke å si hvilken type. En reporter klarte jo å få AG3 ut av den kommentaren.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Unge Høyre selger "Heller død enn rød"-buttons: http://ungehoyre.no.119.bysant.com/default.pl?showProduct=340&pageId=153 Ser at unge høyre har kasta seg rundt og fjerna produktet frå sine sider no. 1 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er klart her at bevæpning av politiet IKKE er veien å gå. I dette tilfellet så bevæpnet politiet seg for operasjonen, grunnen til at det tok lang tid var at det var på en øde øy og ressurser var lokalisert til Oslo pga. bomben. Vi har ingenting å tjene på et våpenkappløp mellom politi og kriminelle. Det gleder meg å se at så mange er for en streng våpenpolitikk. Amerikanske tilstander er ikke ønskelig i Norge. Da jeg kjøpe min første hagle var jeg 16 år og de solgtes uregistrerte. Regelendringer og høyere kjøpsalder ( 18 ) år kom senere. 18 års aldergrense for hagle kom vel i første halvdel av 80-tallet husker jeg ikke feil. Lov om registrering av hagler kom vel på begynnelse av 90-tallet. Kan ikke erindre at det var slike tilstander den tid våpenregler var mykere enn nå. Det jeg vet, er at innvandringen er blitt høyere både lovlig og ulovlig, trusselbildet særlig fra utenlandske grupper har blitt høyere og at flere fanatikere har blitt oppfostret i vårt land. Har også fått besøk av flere gjenger fra tidligere øst-Europeiske land de seneste åra. Faktisk kunne en kjøpe dynamitt ganske så fritt for ikke mange 10-år siden. Har ingen problemer med at det Norske flagget blir brukt. Dette blir brukt som symbol for samhold for alle i vårt land. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 han er jo kristen da..... måtte bare iht. at relgion ikke er enstydende med terrorister! men er enig i hva du sier! men hold relgion og folkegrupper i en annen boks enn extremister og terrorister! Det er jo det jeg skriver! Muslimer har det vanskelig nok fra før av pga av folks generaliseringer. Hadde det vært en enkelt muslim som hadde gjort dette, hadde folk i Norge klikket helt og ville sendt alle som en ut av landet. Nå var det heldigvis ikke en muslim som gjorde dette, så vi slipper det. Poenget mitt er at religion ikke er ensbetydende med terrorister. Lenke til kommentar
afirm Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 rundt med automatpistol Skriver vg. Da må det være en glock 18 da som er helavutomat og forbudt i Norge. Tipper at de ikke vet hva de snakker om. Samme som politiets mp5 omtales som maskingevær. Vakta uttalte vel at politimannen hadde vore utstyrt med rifle. Korvidt det var ei jaktrifle eller noko liknande HK/Colt Carabine/AG eller likande er vel uvisst. Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Fy faen, her legger jeg meg med 17 drepte.... Vokner med over 90 Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) samhold og tilhørighet for alle, uansett hvilket land man tilhører Endret 23. juli 2011 av Balrog11 6 Lenke til kommentar
baran Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 han er jo kristen da..... måtte bare iht. at relgion ikke er enstydende med terrorister! men er enig i hva du sier! men hold relgion og folkegrupper i en annen boks enn extremister og terrorister! Det er jo det jeg skriver! Muslimer har det vanskelig nok fra før av pga av folks generaliseringer. Hadde det vært en enkelt muslim som hadde gjort dette, hadde folk i Norge klikket helt og ville sendt alle som en ut av landet. Nå var det heldigvis ikke en muslim som gjorde dette, så vi slipper det. Poenget mitt er at religion ikke er ensbetydende med terrorister. ville bare si jeg var enig var kansje litt uklar.. skjer mye på en gang her Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det var selvsagt flere skyttere i denne saken. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det er jo det jeg skriver! Muslimer har det vanskelig nok fra før av pga av folks generaliseringer. Hadde det vært en enkelt muslim som hadde gjort dette, hadde folk i Norge klikket helt og ville sendt alle som en ut av landet. Nå var det heldigvis ikke en muslim som gjorde dette, så vi slipper det. Poenget mitt er at religion ikke er ensbetydende med terrorister. Er jo fordi mange av "dem" hater vertslandet. Ikke rart folk misliker de. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det finnes bare én beredskapstropp (Delta), ja. Men alle politidistrikter har derimot noe som kalles for UEH, noe som er en variant av beredskapstroppen. Kilde Beredskapstroppen er delt inn i flere mindre deler, hver på 6-7 personer. På filmen fra Utøya ser man at det er 6-7 politi som kommer til øya. Totalt består Beredskapstroppen av ca. 70 tjenestemenn. Ja, men her er det snakk om at det burde opprettes flere beredskapstropper. Dette er jeg ikke uenig i, men du misforstår visst det jeg prøvde å få fram. Det fins såkalte UEH-er ved hvert politidistrikt. Disse har ingen direkte tilknytning til beredskapstroppen, men de er som sagt en variant av beredskapstroppen som både har en del spesialelementer ved seg, og som kan utføre spesielle oppdrag, blant annet i forbindelse med terror slik som i dag. Husk at man også skal finne personer som skal klare kravene det stilles for å bli medlem i Beredskapstroppen. Utrykkningsenhetene er jo også mer spesialtrente enn vanlig politi, men jeg er av den generelle mening at politiet i Norge er sterkt underbemannet. Likevel mener jeg, som sagt, at man ikke skal ha lavere krav for å bli politi og bli en del av en UEH eller Beredskapstroppen. Denne situasjonen viser jo at Beredskapstroppen hadde nok mannskap, og å stasjonere Beredskapstroppen på Hønefoss er vel ikke et alternativ? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det var selvsagt flere skyttere i denne saken. Håndfaste bevis på dette, takk. Gjerne en kilde Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hva faen feiler tv2?? "Anders Behring Breivik var tidligere FPU-Medlem" - Hva i helvete har det med saken å gjøre!? 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det kun blodtype 0- de er ute etter, eller ser de etter andre også? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Det var selvsagt flere skyttere i denne saken. Det er da ingenting som tyder på det? Kilde? Endret 23. juli 2011 av Shirmah Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Er det kun blodtype 0- de er ute etter, eller ser de etter andre også? Er kun blodtype 0 de spør etter, men anbefaler deg å ringe blodbanken uansett. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det var selvsagt flere skyttere i denne saken. Håndfaste bevis på dette, takk. Gjerne en kilde 90 personer drept. Hallo i luken. Vitnetusagn som tilsier flere involverte. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hva faen feiler tv2?? "Anders Behring Breivik var tidligere FPU-Medlem" - Hva i helvete har det med saken å gjøre!? Det var et veldig slemt trekk av TV2. Selv jeg som er sterk motstander av FrP synes det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå