Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Det provoserer meg at så mange på facebook har satt opp norske flagg i forhold til denne situasjonen.. Har gærningen oppnådd deler av målet sitt? At alle nå dyrker det Norske flagg, og skriver I LOVE NORWAY. Det er vel stort sett hva poenget til denne Anders Behring Breivik er også?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke noe ferge. Han har blitt brakt over av enkelt personer.

 

De som har brakt han over kan IKKE beskyldes på NOEN måte.

Men det må då ha vore ei type ferge? Han fekk då med seg varebil over.

I så tilfelle, my bad. Utifra det jeg leste i går så forsto jeg det som om 2 stk fra auf hadde kjørt han over i en mindre båt.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe nivå av etteretning som kan avsløre en enkeltperson som planlegger å gjennomføre en aksjon som den i går uten å samtidig ødelegge alt vi har å forsvare. Løsningen må finnes på andre måter.

 

Jeg er egentlig imponert hvis de klarte å avslutte aksjonen hans tre kvarter etter at han startet. Hvor tett skal sånne beredskapstropper være stasjonert? Hvem skal danne det sivile norge de skal forsvare?

 

Det er endel som har ment at det finnes veldig enkle svar på alt, som bør sette seg ned og tenke litt. Søk mer informasjon hver gang du får eller hører en "genial" idé om hvor enkelt kompliserte problemer kan løses.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det provoserer meg at så mange på facebook har satt opp norske flagg i forhold til denne situasjonen.. Har gærningen oppnådd deler av målet sitt? At alle nå dyrker det Norske flagg, og skriver I LOVE NORWAY. Det er vel stort sett hva poenget til denne Anders Behring Breivik er også?

 

Jeg har satt opp norsk flagg på halv stang på min side fordi det ble oppfordret som respekt for de pårørende og avdøde.. hadde jeg hatt flagstang ute skulle jeg ha heist flagget der også.

Lenke til kommentar

Fremover blir det altså bortimot umulig å vere kritiske mot både innvandring og Islam altså.

 

kritisk er en ting man men fy faen som det var skrikekor i går! var rett og slett ikke lett å vere brun! vi ble alle beskyldt for dette! hva faen liksom....

 

Eg er brun, men ikke muslim så eg kan til en viss grad forstå hva du mener. Allikevel vil eg si at man bør få ha de meningene man vil, også de islamkritiske.

 

frt skal man men kom faen ikke å skyld på mine venner å min familie.. "alt pakket skal ut"... er ikke serlig gjennomtenkte utsagn som kom i går altså!

 

Det skal ikke eg ta på meg ansvaret for da eg ikke kom med utsagnet i den konteksten. Pakk vil eg gjerne skal ut, gjerne alle som snyklter på skatten, inklusiv hvite, brune, svarte, gule eller røde, høyrefolk eller venstre, sosialkommunister og kapitalistanarkister, kristne, muslimer, hinduer og buddhister. Alle folk som er pakk -> ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det provoserer meg at så mange på facebook har satt opp norske flagg i forhold til denne situasjonen.. Har gærningen oppnådd deler av målet sitt? At alle nå dyrker det Norske flagg, og skriver I LOVE NORWAY. Det er vel stort sett hva poenget til denne Anders Behring Breivik er også?

 

Det er selvmotsigende, men det er likevel positivt. Det viser samhold og tilhørighet blant folket, noe som er viktig i krisesituasjoner.

Lenke til kommentar

Han hadde kommet seg over uansett, men for vakten og båtføreren vil dette aldri være noen trøst.

 

Er vel nærliggende å tro at politiet snart vil ha mulighet til å bære våpen til enhver tid.

 

 

Tull at politiet skal får muligheten til å bære våpen, dette kan skje uansett om de få politimennene vi har ute i våre gater bærer våpen eller ikke. Burde heller skje en innskjerping av våpen. Registrer at denne mannen var jakt og våpenglad, men han trenger verken pistol eller automatvåpen til å drive jakt. Syns hvermannsen kunne fått inndratt sine pistoler og ihvertfall alle automatvåpen. Ingen av oss har bruk for dette uansett og på jakt har man bare behov for hagle eller rifler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det provoserer meg at så mange på facebook har satt opp norske flagg i forhold til denne situasjonen.. Har gærningen oppnådd deler av målet sitt? At alle nå dyrker det Norske flagg, og skriver I LOVE NORWAY. Det er vel stort sett hva poenget til denne Anders Behring Breivik er også?

 

Ja huff så ille det er å vise stolthet av Nasjonen sin. Og så innmari ille det er å vise støtte til ofrene på sin måte.

Lenke til kommentar

frt skal man men kom faen ikke å skyld på mine venner å min familie.. "alt pakket skal ut"... er ikke serlig gjennomtenkte utsagn som kom i går altså!

 

 

Nå er jo dere et fremmedelement her da. Ser du på det slik, så er det vel lettere å forstå?

 

 

 

Å nei, ble jeg høyre-ekstremist nå?

 

 

 

 

Må innrømme jeg følte meg veldig guffen når jeg fikk høre om det på øya. Kjenner flere som kunne vært der.

 

Nei, du er høyreekstremist basert på alle de andre tingene du har sagt på dette forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det provoserer meg at så mange på facebook har satt opp norske flagg i forhold til denne situasjonen.. Har gærningen oppnådd deler av målet sitt? At alle nå dyrker det Norske flagg, og skriver I LOVE NORWAY. Det er vel stort sett hva poenget til denne Anders Behring Breivik er også?

 

Jeg tror da de som setter på norske flagg på facebook, eller i virkeligheten tenker på alle i landet sitt. Uansett hudfarge, religion osv.

Lenke til kommentar
Virket som om politiet ikke syntes at denne mannen hadde en fortroelig og god "uniform".

 

Også at de som var i båten sammen med han syntes det var rart han skulle ha med seg flere våpen ut til øya. Han burde jo blidt sjekket bedre før han fikk reise ut.

 

Kom han i politibil?

 

En mann alene med masse våpen som skal undersøke, det henger jo ikke på greip...

Hadde DU stoppet en bevepnet politimann og spurt hva han gjorde her og hvorfor han hadde med seg våpen?

Hadde denne gjerningsmannen våpnene sine synlig når han reiste over til øya?

 

Spesielt situasjonen tatt i betraktning, tidligere har folk klagd på at de slapp over en enslig politimann. Dette er tross alt rett etter en bombe har detonert midt i sentrum, at ting har gått over stokk og stein og at politiet bare har kunnet avse en mann er jo slett ikke utenkelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å ha etterretning som avslører planlegging av slike handlinger av enkeltpersoner eller svært små grupper er umulig uten å innføre et rent overvåkningssamfunn.

Var an ikke pågrepet for noe med våpen og en bombe for ti år siden? Han hadde lett tilgang på det som trengs for å lage en slik bombe. Trenger vell ikke utvide folkemengden PST holder øye med veldig mye før han ville vært inkludert? (er ellers helt enig med deg)

Lenke til kommentar

Veldig triste saker! Mine tanker går først og fremst til de pårørende.

 

Dersom det viser seg at det bare var bare en person bak massakren på Utøya, så synes det er ganske utrolig, i negativ forstand selvsagt. Fyren må ha hatt svære mengder ammunisjon med seg (minst 300-400 skudd). Jeg lurer på hvor lang tid det tok før politiet dukket opp? (og dette er ikke ment som et kritisk spørsmål)

 

Jeg leste også at fyren forlot åstedet men vendte tilbake en time senere (tom for ammunisjon?) og fortsatte den kaldblodige drepingen. Da jeg først fikk høre at han skjøt med pistol (Glock?) og at det var minst 80 drepte, så stusset jeg fælt, fordi jeg ville tro at han var utstyrt med kraftigere automatvåpen når en ser på antallet ofre, eller at det var flere drapsmenn. Senere har det dukket opp meldinger om at han også var utstyrt med hagle og automatrifle.

 

Noen mente at det kanskje var flere andre involvert i skytingen, ettersom drapsmannen var utstyrt med headset. Men kan dette ha vært utstyr som han brukte for å overvåke politiets samband med? (slik at han kjente til politiets bevegelser)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Å ha etterretning som avslører planlegging av slike handlinger av enkeltpersoner eller svært små grupper er umulig uten å innføre et rent overvåkningssamfunn.

Var an ikke pågrepet for noe med våpen og en bombe for ti år siden? Han hadde lett tilgang på det som trengs for å lage en slik bombe. Trenger vell ikke utvide folkemengden PST holder øye med veldig mye før han ville vært inkludert? (er ellers helt enig med deg)

 

Dette ble avkreftet. Politiet beskriver ham som et ubeskrevet blad.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig imponert hvis de klarte å avslutte aksjonen hans tre kvarter etter at han startet. Hvor tett skal sånne beredskapstropper være stasjonert? Hvem skal danne det sivile norge de skal forsvare?

 

Det bør tas med i beregningen at Norge/Oslo er ett relativt stort land/by i forhold til populasjonen. Altså vil det vere flere folk fordelt ut over områdene og således vanskeligere å "forsvare" populasjonen mot slike hendelser.

Lenke til kommentar

Det provoserer meg at så mange på facebook har satt opp norske flagg i forhold til denne situasjonen.. Har gærningen oppnådd deler av målet sitt? At alle nå dyrker det Norske flagg, og skriver I LOVE NORWAY. Det er vel stort sett hva poenget til denne Anders Behring Breivik er også?

 

Det er selvmotsigende, men det er likevel positivt. Det viser samhold og tilhørighet blant folket, noe som er viktig i krisesituasjoner.

 

i denne situasjonen ville et helt annet symbol enn norskeflagget passet bedre inn.. for norskeflagget sier " norge" " stolt av å være norsk" "nordmenn hold sammen"

Lenke til kommentar

Det provoserer meg at så mange på facebook har satt opp norske flagg i forhold til denne situasjonen.. Har gærningen oppnådd deler av målet sitt? At alle nå dyrker det Norske flagg, og skriver I LOVE NORWAY. Det er vel stort sett hva poenget til denne Anders Behring Breivik er også?

Dette synes jeg nesten var litt tåpelig av deg. Tror du virkelig denne personen drepte alle disse for å poengtere hvor glad vi er i landet vårt og flagget vårt? Folk vet ikke hvordan de skal vise sin støtte, så at folk skifter bilder på facebook, skriver ting om Norge osv er bare deres måte å vise medfølelse på. Det er da ingenting provoserende med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...