Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Har fått inntrykk av at alle de hendelse som har skjedd det siste døgnet, er svært planlagt og regissert - Alt media har klart å grave frem om han virker som "plantet" materiale også.

Hva hans agenda er, samme hva - Dette var ikke måten å få frem poenget på, hvorfor skal uskyldige ungdommer miste livet? Hva har de gjort galt? - Ingenting..

Det er bare helt forjævelig, bare å se trynet på denne personen gjør meg dårlig.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sykt!

da jeg gikk å la meg i går var det ca 10 drepte på utøya, men imårrest måtte jeg faktisk krype inn til tv'en får jeg trodde ikke mine egne øyne.

Dette skal ikke være mulig i norge.

har set på nyhetskanalen i hele går, natt og imårrest, men er det noen som har noe annen nyttig informasjon om saken?

Lenke til kommentar

For noen forferdelige tall å våkne opp til..

 

 

Bare jeg som får noen mistenkelige tanker rundt jordskjelvet som var på hedmark dagen før?

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/jordskjelv-rystet-hedmark-3543311.html

21/07/11 - 30 min unna Rena - Folk våkner opp av smell og hus som rister.

22/07/11 - Eksplosjon i Oslo - Anders B. Breivik, bosatt og hadde virksomhet på Rena, Hedmark.

 

Eller er det bare en utrolig tilfeldighet?

Endret av Larsemão
Lenke til kommentar

Fremover blir det altså bortimot umulig å vere kritiske mot både innvandring og Islam altså.

 

kritisk er en ting man men fy faen som det var skrikekor i går! var rett og slett ikke lett å vere brun! vi ble alle beskyldt for dette! hva faen liksom....

 

Jeg var også sikker på at det var radikale muslimer først.. og det er vel ikke rart, med tanke på at det har vært mye terror utført av radikale muslimer de seneste årene og at vi har blitt truet med terror av disse ekstreme gruppene. Men det er ingenting jeg forbinder med at en person er brun eller muslim her i norge. Er stor forskjell på brune eller muslimer og ekstremistiske muslimske terrorister. Og selv om det ikke var muslimsk ekstremistisk terrorist denne gangen så betyr det ikke at vi nå er trygg fra denne type trusler heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fremover blir det altså bortimot umulig å vere kritiske mot både innvandring og Islam altså.

 

kritisk er en ting man men fy faen som det var skrikekor i går! var rett og slett ikke lett å vere brun! vi ble alle beskyldt for dette! hva faen liksom....

 

Det er veldig beklagelig, og media hintet også frempå om islamister. Det du skal vite er at mange, nesten med engang mente at dette var politisk motivert og en handling rettet mot AP.

 

ja takke faeen for at mange klarte å holde hodet i ro, men det var mange som var redde i går! ingen som viste hvem hva eller hvor.. men alle skulle sendes hjem og hat rådet, fikk stygge blikk på butikken til og med.. hva i H..... har jeg gjort eller andre mine venner familie etc... kjenner flere kristne men skylder ikke på dem selv om han her ENE OG ALENE gjorde dette!.. syntes det er synd det ble sånn og det er hardt å bli beskylt for noe som dette alle som en..

Lenke til kommentar

Fremover blir det altså bortimot umulig å vere kritiske mot både innvandring og Islam altså.

 

kritisk er en ting man men fy faen som det var skrikekor i går! var rett og slett ikke lett å vere brun! vi ble alle beskyldt for dette! hva faen liksom....

 

Jeg var også sikker på at det var radikale muslimer først.. og det er vel ikke rart, med tanke på at det har vært mye terror utført av radikale muslimer de seneste årene og at vi har blitt truet med terror av disse ekstreme gruppene. Men det er ingenting jeg forbinder med at en person er brun eller muslim her i norge. Er stor forskjell på brune eller muslimer og ekstremistiske muslimske terrorister. Og selv om det ikke var muslimsk ekstremistisk terrorist denne gangen så betyr det ikke at vi nå er trygg fra denne type trusler heller.

 

nei er ikke rart det skal du ha faktisk! MEN, så mye hat mot alle muslimer er det som er saken her! vi ble alle som en truet på en måte vi også av dette her. det var mange som ville gjøre en muslim til kjøttkake i går! det var HAT over hele fjøla!

 

jeg mener jeg å mine venner og familie var i sjokk i går, det er jo helt sykt det som skjedde.. men ikke nokk med frykten av å bli bombet eller værre neida mange hadde frykten om kan jeg gå ut i gaten i mitt eget nabolag? blir jeg skutt nå av en gal extremist? var ikke så gøy altså!

 

EDIT: ja er rforskjeld på extremist og ja men i går var faen meg order Muslim Synonym med terrorist!

Endret av baran
Lenke til kommentar

Om han ville skape maksimal effekt med operasjonen sin, så ser jeg virkelig ikke hvorfor han skøt ungdommene på øya. Alle var sikre på at det var ekstreme islamister som hadde begått bombingen til å begynne med. Allerede der hadde han plantet et frø som kunne sikret større tilstrømming til høyre-orienterte partier og ideer.

 

 

enig.. han gjorde en "god jobb" med å skape fremmedfrykt ved å detonere bomben, men når han da etterpå skyter ned forsvarsløs ungdom som står for det helt motsatte synet av han så vil jo virkningen bli det helt motsatte av hva han ønsker...

 

Dette blir spekulering, og det er egentlig det siste vi bør ty til i denne forferdelige situasjonen, men jeg klarer ikke å la være å tenke på nettopp dette. Eneste grunnen jeg kan se er at han virkelig ønsket å skremme vekk folk fra AP og lignende partier. I så fall så er det ekstra viktig å vise at denne grusomme hendelsen ikke demper det politiske og demokratiske Norge på noen måte.

 

Det blir interessant å høre hva slags motiv(er) han eventuelt oppgir. Det er allikevel ingen tvil om at han ikke er i nærheten av å være riktig vel bevart i og med at han har klart å utføre noe sånt som dette.

Lenke til kommentar

Fremover blir det altså bortimot umulig å vere kritiske mot både innvandring og Islam altså.

 

Bare hvis du er hvit.

 

 

ville ikke gått ut å sakt noe på en stund nei, men du har disse menneskene på facebook(har noen idioter som venner dær) som skrev før pågrepne var tatt å før vi hadde fått noe informasjon om saken at "Sånn går det når man slipper disse innvandrerne inn"

synes rett å slett det er kvalmt å lese. dette skal ikke ha noe å si om innvandringspolitikken til norge eller befolkningen siden det var en etnisk norsk man som gjorde dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Forstår ikke at man ønsker å dra tilbake til Utøya.

 

Enig! Dette er spesielt, og kommer sikkert til å gjøre vondt verre for ofrene.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Det var då på ingen måte rart å tenkje at det skulle vere ekstreme islamistiske grupåperingar som sto bak! Vi har jo vorte truga av fleire grupperingar både for Libya, for Cappelen Damm si bok om karikatur og ikkje minst for Afghanistan.

 

Og at "ekspertane" spekulerte i at det kunne vere islamistisk terrorisme er vel heller ikkje rart. Når ein mann vert henta inn til eit studio for å seie kva han trur det kan vere som har skjedd, då må han jo seie noko. Han som var på NRK påpeikte at ein på ingen måte kunne vete at det var islamistiske radikale.

 

Det er frykteleg lett i ettertid å fordømme alle som tenkte det var islamistiske radikale. Men det ville då vore frykteleg naivt å ikkje ein gong vurdere det som eit alternativ!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fremover blir det altså bortimot umulig å vere kritiske mot både innvandring og Islam altså.

 

Er ikke det bra da! Personlig så håper jeg at dette gjør folk mer kritiske mot all type ekstremisme. Og det er en realitet at flertallet av slike aksjoner i den vestlige verden er utført av andre ekstremister enn islamske ekstremister.

 

Dog tror jeg ikke dette vil gjøre det umulig å være kritisk mot innvandring og visse sider av islam (radikal islamisme). Men kanskje mange av de som er sterkt kritiske til islam ser at det er svært liten forskjell på ulike former for fanatisme/ekstremisme og at det er det som er farlig. Og jeg håper at det faktisk kan gi en bedre og mer nyansert debatt i framtida, og forståelse for at fremmedfrykt og intoleranse faktisk kan være vel så farlig for et demokrati som innvandring og islam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...