Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Unge Høyre selger "Heller død enn rød"-buttons: http://ungehoyre.no.119.bysant.com/default.pl?showProduct=340&pageId=153

 

Noe de har gjort lenge og som på ingen måte har sammenheng med dagens tragedie... Enda en som registerer en konto her nå for å prøve å score et billig politisk poeng på uhyrlighetene.. Patetisk!

 

Synes du dette slagordet noen gang har hatt noe positivt med seg? UH har jo fått kjeft for dette jakkemerket i flere år. Se f.eks. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/valg_2009_hordaland/1.6760978

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jævla muslimer...

 

Flau over en del reaksjoner. Både media og store deler av befolkningen var så klare på at dette var islamske ekstremister. Tydelig at folk ønsket et bestemt utfall. Alt tatt i betraktning var det at det var en nordmann, det beste som kunne skje. Håper vi lærer, men det er nok for mye forventet.

Når en slik sak sjokkerer hele Norge og vi tidligere har mottatt utallige trusler fra Islamist-grupper rundt i verden er det ikke rart at folk tror det er Al-Qaeda eller en annen islamistisk terrorgruppe..

Det har ingenting å si. Det er det at han retter det mot muslimer generelt som er problemet. Ingen har skrevet "jævla kristne", "jævla folk på høyresiden" eller "jævla etniske nordmenn" nå som vi vet hvem som står bak. Det hadde vært like galt å skrive det selv om det var Mullah Krekar som stod bak angrepet.

Selvfølgelig er det feil å si noe sånn. Men når vi har mottatt SÅ MANGE terrortrusler er det forståelig. Vi har ikke mottatt så veldig mange terrortrusler fra grupper på høyresiden.

Men for all del, det er lett å skylde på muslimene når noe sånn skjer - Noe som blir feil.

 

Basert på hva vi har sett tidligere og idag er disse mer hemmligsfulle og lukket grupper. Når de skal gjøre noe, så sier de ikke ifra eller truer.

 

De bare gjør det. Jeg håper bare at regjeringer i eurpa tar en crack-down på disse farlige høyreekstreme grupper.

Lenke til kommentar

La meg i natt, da var 10 stk fra utøya bekreftet døde. Jeg forventet at det kom til å stige, men aldri opp mot det tallet det er på nå. Det her er så mye ganger verre enn hva jeg trodde, jeg har ikke ord.

 

Ang dødsstraff så er det faktisk en frihet å gi han. Må vel være bedre å la han sitte inne hvor tiden står stille mens hele Norge er i mot seg. Kommer han ut kommer folk til å plage dritten av han så han vil aldri få fred. Folk vil pine han resten av livet. Vil si det er verre enn å død.

Lenke til kommentar

Jeg kan lese i nettvisene at Anders Behring Breivik likte MMO og Skyte spill, Battlestar Galactica og var tidligere aktiv i Frp og meget kritisk til den sittende regjering og en rekke andre profillignende karakteristikker. Jeg kjenner meg selv igjen i mange av disse og tenker at dersom politiet hadde hatt datalagringsdirektivet og kunne matchet dette ville de nok ha banket på døra mi.

 

Jeg ser noen debattanter på forumet har tatt til orde for å straffe mennesker med like meninger som fyren og tilogmed alle de han har vært i kontakt med. Så flott at vi fremdeles kan velge å ytre oss fritt og anonymt slik at man ikke behøver bekymre oss for å bli lynchet av venstreekstremister. Fort gjort å glemme at det er ikke lenge siden rød valgalianse strøk "væpna revolusjon" fra programmet sitt og hele Norge lå i skyggen av jernteppet hvor all religion var forbudt og ideologi ble nøye kontrollert fra statlig hold.

 

Ikke se dere blinde på høyresiden. Ekstremister finnes i alle retninger, farger og øvrige varianter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

http://www.facebook.com/home.php#!/Kristoffer.Nordin?sk=info... Hvem er det her? Ser han har spamma div på facebook.

Han skal også være ansatt i firmaet som Anders Berhvik driver.

 

Profilen hans er opprettet for litt over en mnd siden.

 

Merkelig hele greia.

 

Edit. Var litt kjapp i svingen. Sikkert en tulling fra sverige.

 

Ser han oppførte seg som ansatt for noen timer siden.

Endret av Tristogleit
Lenke til kommentar

Jævla muslimer...

 

Flau over en del reaksjoner. Både media og store deler av befolkningen var så klare på at dette var islamske ekstremister. Tydelig at folk ønsket et bestemt utfall. Alt tatt i betraktning var det at det var en nordmann, det beste som kunne skje. Håper vi lærer, men det er nok for mye forventet.

Når en slik sak sjokkerer hele Norge og vi tidligere har mottatt utallige trusler fra Islamist-grupper rundt i verden er det ikke rart at folk tror det er Al-Qaeda eller en annen islamistisk terrorgruppe..

Det har ingenting å si. Det er det at han retter det mot muslimer generelt som er problemet. Ingen har skrevet "jævla kristne", "jævla folk på høyresiden" eller "jævla etniske nordmenn" nå som vi vet hvem som står bak. Det hadde vært like galt å skrive det selv om det var Mullah Krekar som stod bak angrepet.

Selvfølgelig er det feil å si noe sånn. Men når vi har mottatt SÅ MANGE terrortrusler er det forståelig. Vi har ikke mottatt så veldig mange terrortrusler fra grupper på høyresiden.

Men for all del, det er lett å skylde på muslimene når noe sånn skjer - Noe som blir feil.

 

Basert på hva vi har sett tidligere og idag er disse mer hemmligsfulle og lukket grupper. Når de skal gjøre noe, så sier de ikke ifra eller truer.

 

De bare gjør det. Jeg håper bare at regjeringer i eurpa tar en crack-down på disse farlige høyreekstreme grupper.

Det håper virkelig jeg og. Men det er feil at land ikke mottar noen trusler, men de sier ikke tid og sted...

Lenke til kommentar

Skjønner ærlig talt ikke at folk faktisk trodde det var muslimer som sto bak selv etter at situasjonen på Utøya ble kjent. Sa seg jo selv at det var en høyreekstrem når målet var ungdommer fra AUF. Med det sagt: Som jeg alltid har påstått er høyreekstreme og radikale muslimer to sider av samme sak. Begge sider består av folk som er fullstendig gale og ser ting fra en side som ikke gir mening. Forskjellen er vel kanskje hvor kollektivt det er vs. én eller noen få personer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jævla muslimer...

 

Flau over en del reaksjoner. Både media og store deler av befolkningen var så klare på at dette var islamske ekstremister. Tydelig at folk ønsket et bestemt utfall. Alt tatt i betraktning var det at det var en nordmann, det beste som kunne skje. Håper vi lærer, men det er nok for mye forventet.

 

Gidder ikke forsvare følelsesmessige utspill like etter det første angrepet. Vurderte å redigere posten, men lar den heller stå som den er. Jeg skulle dog naturlighvis skrevet Islamister.. Som jo også viste seg i etterkant å ikke stemme. Jeg kan ikke se hvordan det skal være BEDRE at det er en Nordmann som står bak?

 

Forstår at det var mye følelser i sving. Likevel viser det, ganske tydelig, tendensene.

 

Fordelene ved at det forhåpentligvis bare er en enkelt persom som ikke er tilknyttet et miljø, bør være åpenbare. Vi trenger ikke frykte gjentagelse, vi er heller ikke et terrormål slik Amerika er. Ei heller vil dette fyre opp om de tendensene som viste seg tidligere (fremmedhat). Det er ei heller like nødvendig med store sikkerhetstiltak osv.

 

Hadde det vært ekstreme islamister hadde saken vært mye verre.

Endret av Antatra
Lenke til kommentar

Unge Høyre selger "Heller død enn rød"-buttons: http://ungehoyre.no.119.bysant.com/default.pl?showProduct=340&pageId=153

 

Noe de har gjort lenge og som på ingen måte har sammenheng med dagens tragedie... Enda en som registerer en konto her nå for å prøve å score et billig politisk poeng på uhyrlighetene.. Patetisk!

 

Synes du dette slagordet noen gang har hatt noe positivt med seg? UH har jo fått kjeft for dette jakkemerket i flere år. Se f.eks. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/valg_2009_hordaland/1.6760978

 

Lite overraskende at et medlem av Rødt føler seg "støtt" av en sarkastisk button og vil lage (nok) et billig politisk poeng. Men så har det ingenting med gårsdagens hendelser å gjøre, og det er så uendelig usmakelig å skulle gjøre et politisk poeng av det i dag...

Lenke til kommentar

Våknet opp til et tall som var åttedoblet i forhold til hva det var da jeg la meg. Jeg tror ikke det finnes ord i den norske ordboka som kan beskrive hvilken grusom tragedie dette er. Sitter her med en kvalmende følelse, vondt i magen og en klump i halsen. En blanding av sorg, frykt og sinne, som sammen er en av de verste følelsene jeg har hatt noensinne. Og jeg er ikke engang pårørende. Jeg kan ikke forestille meg hvordan dette er for dere som er det, og jeg må igjen få uttrykke mine kondolanser. Så mange familier frastjålet sine kjære, så mange vennegjenger som aldri blir de samme igjen. Folk som hadde hele sitt voksne liv foran seg.. dette er så uffattelig.

Jeg tenker på dere.

Lenke til kommentar

Jeg ser noen debattanter på forumet har tatt til orde for å straffe mennesker med like meninger som fyren og tilogmed alle de han har vært i kontakt med.

Hvem da? Det kan jeg ikke huske å ha lest.

 

Så flott at vi fremdeles kan velge å ytre oss fritt og anonymt slik at man ikke behøver bekymre oss for å bli lynchet av venstreekstremister. Fort gjort å glemme at det er ikke lenge siden rød valgalianse strøk "væpna revolusjon" fra programmet sitt og hele Norge lå i skyggen av jernteppet hvor all religion var forbudt og ideologi ble nøye kontrollert fra statlig hold.

Hvilke "venstreekstremister"? Hva slags "ekstreme" ytringer har venstresiden kommet med i forhold til denne saken? Hvem er lynsjet og hvem har gjort det?

Lenke til kommentar

Dersom det blir funnet ut at han har kontakter i kjente høyreekstremist grupper, hva vil da skje?

 

Han burde behandles som en gal person. Ingen EKTE Nasjonalist ville skadet nasjonen sin slik.

 

Nei, ikke sant? Hvis han var ekte nasjonalist ville det ha vært bedre å bombe Grorud?

 

Kryp bak den steinen du kom ut fra.

 

 

Kvalmt!

Endret av Adogg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er i disse stunder en kan tenke at det er rettferdig at han får dødsstraff, samt pint til døden. Jeg skal ikke lyve å si at jeg ikke har tenkt det samme.

 

Det en må huske på er at hvis en skulle utdøve dødsdom så vinner høyre ekstremisten.

 

La han sitte i isolasjon resten av livet; uten luftetid, uten noen å snakke med, med matmangel, dårlig luft og lignende.

 

det som er synd er at han får en behagelig celle/suite med data, internett,fri tilgang til treningsrom, god mat osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...