Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Ser at politien går for maksimum fengselstraff "21år", de tar nok ikke sjansen på forvaring da dette sannsynligvis ikke er en hendelse som Anders Behring Breivik vil gjenta, da er han ute igjen om en 14 års tid og straffefrihet etter en 6/7 års tid eller noe sånt avhengig av mediaomtalen når tiden nærmer seg.

 

En mann som dreper 84 ungdommer kaldblodig... Kan ikke ta sjansen på at han ikke er kapabel til å gjenta lignende handlinger. Det håper og tror jeg rettsystemet er enig i.

 

Det er en grunn for at rettssystemet ikke tar sjansen på forvaring.

 

Sjansen på forvaring? Betyr ikke forvaring i praksis at han kan få fengsel resten av livet dersom de anser han som farlig for samfunnet?

 

Jo, men hvis personen er og anse som tilregnelig kan har slipper fri etter en relativ kort periode.

 

Ok, da skjønner jeg hva du mener. Fungerer det altså slik at hvis han får forvaringstraff på 21 år, så kan han søke om løslatelse etter 5? Og hvis han da blir regnet som tilregnelig er han en fri mann?

Forvaring har også en minstetid, lommemannen fikk vel 10 år forvaring, 7 år minimum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jævla muslimer...

 

Flau over en del reaksjoner. Både media og store deler av befolkningen var så klare på at dette var islamske ekstremister. Tydelig at folk ønsket et bestemt utfall. Alt tatt i betraktning var det at det var en nordmann, det beste som kunne skje. Håper vi lærer, men det er nok for mye forventet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at enkelte trodde dette var muslimske ekstremister når bomben smalt i Oslo, veldig mye tydet på det. At enkelte forummedlemmer går ut og sier at det var muslimer er èn ting, at terrorforskere går ut på riksdekkende TV og hevder det samme er ren idioti.

 

Politiet har gjort en fantastisk jobb på informasjonsfronten i denne saken, kun gått ut med bekreftede tall og informasjon.

Lenke til kommentar

Jævla muslimer...

 

Flau over en del reaksjoner. Både media og store deler av befolkningen var så klare på at dette var islamske ekstremister. Tydelig at folk ønsket et bestemt utfall. Alt tatt i betraktning var det at det var en nordmann, det beste som kunne skje. Håper vi lærer, men det er nok for mye forventet.

Når en slik sak sjokkerer hele Norge og vi tidligere har mottatt utallige trusler fra Islamist-grupper rundt i verden er det ikke rart at folk tror det er Al-Qaeda eller en annen islamistisk terrorgruppe..

Lenke til kommentar

Også flau over "terrorist" stempelet saken fikk med en gang da et bombeattentat mot regjeringskvartalet synes for meg å være et helt legitimt militært mål og vi er faktisk i krig. Dersom det er terrorisme å angripe motstanderens statsoverhoder ja så er NATO en terror organisasjon.

Lenke til kommentar

Jævla muslimer...

 

Flau over en del reaksjoner. Både media og store deler av befolkningen var så klare på at dette var islamske ekstremister. Tydelig at folk ønsket et bestemt utfall. Alt tatt i betraktning var det at det var en nordmann, det beste som kunne skje. Håper vi lærer, men det er nok for mye forventet.

 

Gidder ikke forsvare følelsesmessige utspill like etter det første angrepet. Vurderte å redigere posten, men lar den heller stå som den er. Jeg skulle dog naturlighvis skrevet Islamister.. Som jo også viste seg i etterkant å ikke stemme. Jeg kan ikke se hvordan det skal være BEDRE at det er en Nordmann som står bak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forsvarer ikke gjerningsmannen eller handlingene som han gjorde, men det Norske samfunnet legger tilrette for denne type gjerninger og vi vil nok se flere av dem i tiden som kommer, historisk så kan det være latente psykiske skadde personer som blir trigget av denne type ugjerninger og selv prøver og foreta en tilsvarende handling. Får bare håpe at de rette myndighetene klarer og fange opp disse før det er forsent.

 

Siden det var mange av en annen etnisk tilhørighet en Norge på Utøya, er sjansene større for en hevngjerning, men tiden leger alle sår som man sier.

Lenke til kommentar

Jævla muslimer...

 

Flau over en del reaksjoner. Både media og store deler av befolkningen var så klare på at dette var islamske ekstremister. Tydelig at folk ønsket et bestemt utfall. Alt tatt i betraktning var det at det var en nordmann, det beste som kunne skje. Håper vi lærer, men det er nok for mye forventet.

Når en slik sak sjokkerer hele Norge og vi tidligere har mottatt utallige trusler fra Islamist-grupper rundt i verden er det ikke rart at folk tror det er Al-Qaeda eller en annen islamistisk terrorgruppe..

Det har ingenting å si. Det er det at han retter det mot muslimer generelt som er problemet. Ingen har skrevet "jævla kristne", "jævla folk på høyresiden" eller "jævla etniske nordmenn" nå som vi vet hvem som står bak. Det hadde vært like galt å skrive det selv om det var Mullah Krekar som stod bak angrepet.

Lenke til kommentar

Jævla muslimer...

 

Flau over en del reaksjoner. Både media og store deler av befolkningen var så klare på at dette var islamske ekstremister. Tydelig at folk ønsket et bestemt utfall. Alt tatt i betraktning var det at det var en nordmann, det beste som kunne skje. Håper vi lærer, men det er nok for mye forventet.

 

Gidder ikke forsvare følelsesmessige utspill like etter det første angrepet. Vurderte å redigere posten, men lar den heller stå som den er. Jeg skulle dog naturlighvis skrevet Islamister.. Som jo også viste seg i etterkant å ikke stemme. Jeg kan ikke se hvordan det skal være BEDRE at det er en Nordmann som står bak?

Bedre med en sykt retard som gjør noe, en at en terror organisasjon velger oslo som mål.

Nå er det forhåpentligvis over.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x8Ugjm

Tor salutterer for oss i dag, himmelen gråter for de falne.. For en tragisk nyhet å våkne til, la meg halv to i visshet om at minst 10 var døde, så stiger tallet til 84... Vil det noen gang være mulig å forstå dimensjonene av dette? Jeg personlig sliter med å ta innover meg hva som egentlig har forløpt der ute på den vakre Utøya og i mitt Oslo.

Endret av Slettet-x8Ugjm
Lenke til kommentar

Dette var direkte grusomt å hørre. Sitter her med gåsehud og er nesten på gråten. Dette er over 80 personer som har venner, foreldre, søsken, besteforeldre osv osv.

 

At vi kan oppfostre slike personer til å gjøre slike grusomme ting i dette landet er både flaut og skremmende. Håper de rykker dette miljøet opp med roten og tar absolutt ALLE som står bak.

 

Hvis det kun er en person som klarer å gjennomføre noe slikt alene blir eg redd. Ka kan da en godt organisert gruppe gjør?

Lenke til kommentar

Diverse skriverier på Facebook viser tydelig at nordmenn er hevngjerrige. Om dette er en spontan reaksjon eller deres faktiske mening, vites ikke. Forhåpentligvis er det bare store ord.

 

Dette er av en helt annen størrelse enn Baneheia. Misforstå meg riktig, jeg undergraver ikke alvorligheten av Baneheia-tragedien.

 

Problemet er at det bare er skriverier, gi en av dem er pistol og be han/henne skyte gjerningsmannen, tror ingen av de vil utføre handlingen såfremt det ikke er et vedtak.

Lenke til kommentar

Dersom det blir funnet ut at han har kontakter i kjente høyreekstremist grupper, hva vil da skje?

Disse gruppene kan vente seg besøk av PST i nær framtid, om de ikke allerede har fått besøk.

Sagt på en annen måte så vil nok politiet se om det er noen som har hjulpet ham direkte eller indirekte og prøve å sikte dem for medvirkning hvis dem finner bevis som tyder på det.

Lenke til kommentar

Jævla muslimer...

 

Flau over en del reaksjoner. Både media og store deler av befolkningen var så klare på at dette var islamske ekstremister. Tydelig at folk ønsket et bestemt utfall. Alt tatt i betraktning var det at det var en nordmann, det beste som kunne skje. Håper vi lærer, men det er nok for mye forventet.

Når en slik sak sjokkerer hele Norge og vi tidligere har mottatt utallige trusler fra Islamist-grupper rundt i verden er det ikke rart at folk tror det er Al-Qaeda eller en annen islamistisk terrorgruppe..

Det har ingenting å si. Det er det at han retter det mot muslimer generelt som er problemet. Ingen har skrevet "jævla kristne", "jævla folk på høyresiden" eller "jævla etniske nordmenn" nå som vi vet hvem som står bak. Det hadde vært like galt å skrive det selv om det var Mullah Krekar som stod bak angrepet.

Selvfølgelig er det feil å si noe sånn. Men når vi har mottatt SÅ MANGE terrortrusler er det forståelig. Vi har ikke mottatt så veldig mange terrortrusler fra grupper på høyresiden.

Men for all del, det er lett å skylde på muslimene når noe sånn skjer - Noe som blir feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...