Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

 

tja, du kan vel si det.... men har vi hatt den type terrorangrep i Norge/Sverige/Danmark? (ikke til min info før nå) ikke hørt særli seriøse trusler om det engang, imens terrorgrupper i midtøsten slenger ut seriøse trusler mot oss, det er vel du som ikke har statistikken med deg? du bruker europa som bruksområdet, mens du heller burde begrense det til skandinavia og se hva du får

 

Det var en lingnende episode i Finland for en tid tilbake, en som skjøt et antall elever på en skole.

 

 

 

At det skulle være en norsk høyreradikal vestkantgutt som stod bak var neppe den første tanken som slo ned hos folk flest.

 

Ja hos meg så var den tanken tilstede hele tiden, men med en gang Utøya ble nevnt av Stoltenberg i 5/6 tiden i går ble jeg bortimot 100% sikker, men at personen var en vestkantgutt, det var ikke mitt første valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva Siv Jensen og Per Sandberg klarer å lire av seg, vet man aldri. Dersom de kritiserer beredskapen og reaksjonstiden, noe de sikkert kommer til å gjøre, så skyter de seg selv i foten.

De kommer ikke til å slå politisk mynt på dette. Det kan jeg aldri tro. Opposisjonen kommer til å takle dette på en god måte, det føler jeg meg faktisk sikker på. Så lavt synker de ikke.

Per Sandberg har allerede prøvd seg, før situasjonen på Utøya var klar: http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1665491.ece

 

Han har vel strengt tatt kunn svart på et spørsmål like etter det første angrepet, og kan ikke se at han har prøvd å score noe politisk poeng heller... I motsetning til endel patetiske forsøk her i tråden nå.

Lenke til kommentar

Jeg som spekulerte for meg selv om det var Taliban eller Al-Qaida, så er det en nordmann fra vestkanten. Utrolig sykt og ikke minst leit. Men det jeg lurer på er hvordan politiet ikke klarte å tråkke på raskere enn dette. Han fyrte vilt rundt, burde virkelig ikke være så vanskelig å tråkke han ned. Håper virkelig at politiet får fryktelig mye mer ressurser framover, håper også privatpersoner kan bære våpen offentlig med hender nok neppe.

 

Kondolerer til de som mistet livet.

Lenke til kommentar

Ser at politien går for maksimum fengselstraff "21år", de tar nok ikke sjansen på forvaring da dette sannsynligvis ikke er en hendelse som Anders Behring Breivik vil gjenta, da er han ute igjen om en 14 års tid og straffefrihet etter en 6/7 års tid eller noe sånt avhengig av mediaomtalen når tiden nærmer seg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det er i disse stunder en kan tenke at det er rettferdig at han får dødsstraff, samt pint til døden. Jeg skal ikke lyve å si at jeg ikke har tenkt det samme.

 

Det en må huske på er at hvis en skulle utdøve dødsdom så vinner høyre ekstremisten.

 

La han sitte i isolasjon resten av livet; uten luftetid, uten noen å snakke med, med matmangel, dårlig luft og lignende.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Da er vel tiden inne for å innføre dødsstraff i Norge, men la dritten få lide først :realmad: .

Dette er kanskje den mest naturlige reaksjonen, men man må huske på at drap aldri kan forsvare drap. Jeg vil ikke stå her og la skattepengene mine gå til drap på andre nordmenn, uansett hvor mye de måtte fortjene det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ser at politien går for maksimum fengselstraff "21år", de tar nok ikke sjansen på forvaring da dette sannsynligvis ikke er en hendelse som Anders Behring Breivik vil gjenta, da er han ute igjen om en 14 års tid og straffefrihet etter en 6/7 års tid eller noe sånt avhengig av mediaomtalen når tiden nærmer seg.

 

En mann som dreper 84 ungdommer kaldblodig... Kan ikke ta sjansen på at han ikke er kapabel til å gjenta lignende handlinger. Det håper og tror jeg rettsystemet er enig i.

Lenke til kommentar

Da er vel tiden inne for å innføre dødsstraff i Norge, men la dritten få lide først :realmad: .

Dette er kanskje den mest naturlige reaksjonen, men man må huske på at drap aldri kan forsvare drap. Jeg vil ikke stå her og la skattepengene mine gå til drap på andre nordmenn, uansett hvor mye de måtte fortjene det.

 

Anders Behring Breivik burde få jobben med og behandle de døde etter den gjerning han har gjort, da vil han få et mer personlig forhold til ofrene og sannsynligvis forstå hva han faktisk har gjort, og vil sikkert da lete etter et tau eller lignende.

Lenke til kommentar

Ser at politien går for maksimum fengselstraff "21år", de tar nok ikke sjansen på forvaring da dette sannsynligvis ikke er en hendelse som Anders Behring Breivik vil gjenta, da er han ute igjen om en 14 års tid og straffefrihet etter en 6/7 års tid eller noe sånt avhengig av mediaomtalen når tiden nærmer seg.

 

En mann som dreper 84 ungdommer kaldblodig... Kan ikke ta sjansen på at han ikke er kapabel til å gjenta lignende handlinger. Det håper og tror jeg rettsystemet er enig i.

 

Det er en grunn for at rettssystemet ikke tar sjansen på forvaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...