Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja, du kan vel si det.... men har vi hatt den type terrorangrep i Norge/Sverige/Danmark? (ikke til min info før nå) ikke hørt særli seriøse trusler om det engang, imens terrorgrupper i midtøsten slenger ut seriøse trusler mot oss, det er vel du som ikke har statistikken med deg? du bruker europa som bruksområdet, mens du heller burde begrense det til skandinavia og se hva du får

Vi kan se på tidligere terrorangrep i Norge, hvor 3 av 3 angrep før i dag har vært utført av høyreekstremister. Nå er vi oppe i 4 av 4. Statistikken er stadig konsekvent. Henger du deg opp i det ene angrepet på Danmark så er det klart du vil se mot islamister, men du må nesten spørre deg selv om det er med vilje.

 

Det er lett å tenke at all terror i verden er islamistisk. Avisene i USA snakker fortsatt om muligheten, selv om vi har fanget en blond, norsk nynazist - det er rett og slett effektivt å spille på frykt. Det er derfor vi har det så tungt når vi prøver å spille på fornuft og ekte tall - det er ikke like attraktivt for massene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi alle trodde det var utlendinger som sto for angrepet i starten, selv om vi ikke kunne utelukke noe som helst. Det er ikke rart, de fleste bombeangrep i det siste har kommet fra muslimer. Det fikk meg til å innse at vi har fokusert for mye på muslimsk ekstremisme.

 

Jeg vet ikke om du har statistikken med deg der, hvis vi snakker om europa. Det meste av terrorangrep kommer fra nasjonalister og seperatister, slik jeg har forstått det.

Jeg har statistikk for antall døde av terrorangrep. Antall døde fra terrorangrep i Europa, så kommer 80% fra muslimske terrorangrep.

 

http://2.bp.blogspot.com/--7UMUvVHehE/TWF8QPha51I/AAAAAAAAAdE/6JCvwMhajXs/s1600/a.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fant nettopp ut at en av mine bestekompiser faktisk mest sannsynlig er død, denne dagen blir jo bare verre og verre. Om han ikke får mer enn 14 år blir jeg mildt sagt forbanna.

 

Jeg kondolerer virkelig!

 

Med rettsystemet her til lands er det faktisk ikke godt å si. Jeg håper, og ønsker at forvaring livet ut blir utfallet her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er så dypt tragisk, aner ikke hva jeg skal si. Ønsker bare å kondolere til alle som har mistet noen, selv om det ikke hjelper.

Jeg trodde også det var islamsk terror som sto bak. Norge har ikke akkurat noen grupperinger innad i landet som kjemper for uavhengighet eller annet. Men dette viser at enkeltmennesker kan utrette så utrolig mye faenskap. Uff.

Lenke til kommentar

Fint du er enig med Anders Behring Breivik. Islamister, nasjonalister og duster generelt ødelegger verden.

 

Er du fullstendig forbanna åndssvak? Fyren er et avskyelig monster. Og kom ikke her å si at alle som trodde det var islamsk terror den første tiden etter bombeattentatet på noen måte sympatiserer med jævelen!

 

Det har vært flere hendelser den siste tid som umiddelbart pekte mot islamsk terror:

- Trykking av karikaturer

- Norges engasjemang i Libya

- Norges krigføring i Afghanistan

- Mulla Krekar

Og så klart hendelsene i London, Madrid osv i minnet

 

At det skulle være en norsk høyreradikal vestkantgutt som stod bak var neppe den første tanken som slo ned hos folk flest.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper norske politikere nå innser konsekvensene av å være stor kar ute i verden. Håper de mer nasjonalistiske partiene vil øke sin innflytelse.

 

På tide å stenge grensene.

Vil bare hente frem dette innlegget for å vise hvordan man ikke skal reagere. Dette innlegget ble skrevet før vi visste noe om angrepet, og det er kanskje samme tankegang som førte til angrepet. Vi må være flinke til å ikke hoppe til konklusjoner og være hissige på å hate. Plutselig innser man at man selv er problemet.

 

Tja, jeg sa jo at jeg automatisk tenkte islamisme, og jeg VET jeg ikke var den eneste. Det var egentlig det mest logiske. Å skulle være etterpåklok, gidder jeg ikke. Jeg tok feil, men jeg sa likevel ikke noe ekstremt, og står for det jeg sa generellt.

 

Og for å bare forsvare meg litt, vanlig nasjonalisme er kun sunt, denne personen som står bak angrepene i går var IKKE skikkelig nasjonalist. Han var ekstremist, anti-muslim, og er en person som generellt har tatt en vei vanlige folk tar sterk avstand fra. En nasjonalist hater og angriper ikke sitt eget folk.

Lenke til kommentar

Jeg skal gå med på at man ikke skal være etterpåklok, jeg vil bare at man skal være oppmerksom på at det som man "hadde grunn for å tro" og det "folk flest gjerne tenkte" ikke betyr noe. Det blir ikke mer korrekt av at man mistenkte det, det blir ikke mer korrekt av at andre mistenkte det. Jeg har i løpet av natten sett det sanne ansiktet til en del mennesker, det være på sosiale medier eller her på forumet, og jeg skal ikke nekte for at jeg er litt oppgitt. Uavhengig av hva statistikken måtte si (enten man vrir det til antall hendelser eller antall døde for å få det i sitt favør) så er det ikke et argument for å anta og forhåndsdømme. Da jeg nevnte at nasjonalister oftere sto bak terrorangrep i Norge så var det ikke et angrep mot nasjonalister, men heller å vise at man ikke bare kan gå etter statistikk - ihvertfall ikke når det gjelder våre medmennesker. Hadde det vært en 23 år gammel ateist som liker sci-fi-filmer og Malibu rum så hadde jeg ikke satt pris på at folk ønsket at sånne som meg skulle kastes ut. Da har ikke jeg tenkt å be muslimer, eller kristne, komme seg ut av landet fordi en gal mann som delte deres tro gjorde noe utilgivelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan det stemme at det er EN person som har utført hele ugjerningen?

 

Jeg begynner å miste hodet rundt dette, OVER 80 døde ungdommer? Hva i all verden slags vondt har UNGDOMMER gjort noen?

 

Det er ikke ofte jeg gråter, men nå... :cry:

Det som gjør meg kvalmest er at jeg klikket på en youtubelink i dette eller et annet emne, og ser visse monstrøse kommentarer der. Jeg fatter ikke at folk kan gjøre sånt. Jeg prøver å ikke gi troll oppmerksomhet, og gjorde det heller ikke, men jeg kan ikke fatte at noen er kapabel til å spøke med drepte, uskyldige ungdommer. Det er nesten det sykeste her.

Lenke til kommentar

Det som gjør meg kvalmest er at jeg klikket på en youtubelink i dette eller et annet emne, og ser visse monstrøse kommentarer der. Jeg fatter ikke at folk kan gjøre sånt. Jeg prøver å ikke gi troll oppmerksomhet, og gjorde det heller ikke, men jeg kan ikke fatte at noen er kapabel til å spøke med drepte, uskyldige ungdommer. Det er nesten det sykeste her.

Det er utrolig lett for enkelte å spøke med sånt når man sitter godt og trygt bak dataskjermen på gutterommet. "Potetgulltøffinger" kalles slike folk for.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Når vi virkelig trenger en leder mer enn noen gang, må jeg si Jens Stoltenberg ser ut til å innfri etter å ha skuffet i tidligere år.

 

Stor takk til den ro, visdom og oppriktige følelser han viser.

 

Noe bundet til manus, men ellers er retorikken bra. Arbeiderpartiet kommer sannsynligvis til å bli mer populære etter dette. Jeg er spent på hva opposisjonen har å si om hendelsene.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Terrorister er det overalt. Hvor ofte reagerer vi når en bombe dreper 50 stykker i Irak eller Pakistan? Der er dette hverdagen.. Vi må stå sammen og sørge for at disse terroristene ikke vinner, uansett hvem de er.

Men her har jo over 80 UNGDOMMER tilsynelatende vært målet!!! :cry:

Lenke til kommentar

Noe bundet til manus, men ellers er retorikken bra. Arbeiderpartiet kommer muligens til å bli mer populære etter dette. Jeg er spent på hva opposisjonen har å si om hendelsene.

Først trodde jeg jo at FrP kom til å vinne på dette, men nå er det mer tvilsomt med mindre de klarer å vri dette om til en "lov-og-orden"-sak. Interessant vending etter at det viste seg at gjerningsmannen er en nordmann.

Lenke til kommentar

Er du fullstendig forbanna åndssvak? Fyren er et avskyelig monster. Og kom ikke her å si at alle som trodde det var islamsk terror den første tiden etter bombeattentatet på noen måte sympatiserer med jævelen!

 

Jeg har svart på det tidligere, men du viser jo ikke at du holder et høyere nivå en islamister ved å skrike ut "jævla muslimer". Men du klarte jo fint å nyansere når det var en med norsk bakgrunn, tydeligvis.

 

Er du fullstendig forbanna åndssvak?

...

 

Men jeg setter personlig strek for dette nå. Dette er en stor tragedie, uansett hvem som står bak og hvem som har blitt rammet.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...