Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Fyren ble av vitner sett snakke i HANDSFREE.

 

Altså ikke alene, derfor er det ikke over enda. Det meldes også om flere savnede.

 

Får nok vite mer i morgentimene...

 

Så ufattelig trist helg.

 

Kilde?

https://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180985.ece

 

øyevitne så han hadde "ørepropper". Kan nok være handsfree det.

 

Hun jenta sa handsfree i intervjuet på tv. Husker ikke hvilken kanal det var tror det gikk både på NRK og TV2.

 

Husk mange av de lå gjemt bare noen meter fra mannen. Det hun sa var at han snakket rolig med andre mens han skjøt folk.

 

Akkurat som om han rapporterte til noen eller noe lignende.

 

Isåfall har politiet med sikkerhet spor, siden all telefonkontakt blir loggført og lokalisert.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte ikke så mye over denne tragedien når jeg først hørte om den tidlig går kveld. Tenkte at slikt skjer jo årlig i større skala rundt om i verden. Forskjellen er at det er i hjemlandet denne gangen. Men så ser jeg nyhetene nå med historier fra ungdommene selv og jeg føler meg bare fryktelig kvalm. Hva får en person til å kaldblodig drepe uskyldige ungdommer på en slik måte? Lokke dem fram med falskt håp for så å fyre av? Faens patetisk, av mangel på bedre ord.

 

Vi har ikke straff som er lang eller fæl nok for et slikt massedrap her i Norge, og det irriterer skikkelig. Han fortjener så mye verre enn 21 år.

 

I tillegg jobber moren min rett ved siden av plassen bomben gikk av i Oslo. Virkelig glad for at hun ikke var på jobb i går...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å lese dette innlegget, som han angivelig skal ha skrevet, er helt absurd. Han skriver nærmest fordømmende om hat. Dette er sykt.

 

Problemet er at det ofte ikke hjelper om 80% av Muslimer er såkalte "moderate", dvs at de ignorerer Koranen. "Det kreves veldig få personer for å styrte et fly".

 

Hvor mange prosent utgjør Taliban av Pakistans befolkning? 1%, 3%, 5%? Og hvor mye kaos er det der i dag?

 

I et hvert samfunn der Islam eksisterer vil det være en viss prosent Muslimer som faktisk følger tradisjonelle tolkninger av Koranen.

 

Og så har vi forholdet mellom konservative Muslimer og såkalte "moderate Muslimer".

 

Det finnes moderate Nazister også, som ikke støtter gassing av Rom og Jøder. Men de er jo fortsatt Nazister og vil kun sitte å se på når de konservative Nazistene slår til (hvis dette noen gang skjer). Skal vi akseptere moderate Nazister så lenge de tar avstand fra gassing av Rom og Jøder?

 

Nå har det jo dessverre allerede skåret seg med Marxister som allerede har gjennom-infiltrert kultur, medie og skolesektoren. Disse individene blir tolerert og får til og med jobbe som professorer og forelesere på høyskoler/ universiteter og får dermed anledning til å spre propagandaen sin.

 

For meg blir det svært hyklersk å behandle Muslimer, Nazister og Marxister forskjellig. De er alle tilhengere av hat-ideologier. Ikke alle Muslimer, Nazister og Marxister er konservative, de fleste er moderate. Men spiller det noen rolle? En moderat Nazist kan, etter å ha opplevd svindel, velge å bli konservativ. En moderat Muslim kan, etter å ha blitt nektet å komme inn på et utested, bli konservativ etc.

 

Det ligger i kortene at moderate tilhengere av hat-ideologier, på et senere tidspunkt kan velge konservatisme.

 

Islam(isme) har historisk ført til 300 millioner dødsfall

Kommunisme har historisk ført til 100 millioner dødsfall

Nazisme har historisk ført til 6-20 millioner dødsfall

 

ALLE hat-ideologier bør behandles likt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir helt sjokkert av å lese om alt som har skjedd... Det er helt uvirkelig at dette skjer i Norge. Jeg har de siste timene sittet og fundert over hva slags konsekvenser dette vil få for Norge, hva tror dere?

 

 

Altså, det har vært stor fokus på integrering av innvandrere, men alt for lite av assimilisering fra nordmenns side. Det ble sagt tidligere at giftig propaganda fra partier som frp er en stor grunn til den generelle misnøyen blant det norske folk angående utlendinger. Dette er jeg helt enig i.

 

Det er svært uvanlig at partier som frp, som nesten kan kalles ekstremistiske i enkelte hensyn, har en så stor oppsluttning blant det norske folk. I et hvilket som helst annet vestlig, demokratisk land er dette uhørt.

 

Jeg overhørte blant annet flere andre si at nå har muslimene endelig ført sin hellige krig til norge, til og med da gjerningsmannen ble beskrevet som norsk og blond måtte det være noen som har "konvertert" til islam. Det var rett og slett utenkelig at dette kunne være en enkelt forsmådd nordmann.

 

Det er liksom blitt en gjennomsyret tankegang blant det norske folk at utlendingen er til å skylde på alt. Media, FrP, asylpolitikken. Det hele har kokt ned til at en stakkars kar fra oslos beste vestkant har blitt drevet til vanvidd i en eller annen syk higen etter høyere forståelse.

 

Er det på tide med en selvransakelse blant den høyreorienterte delen av befolkning og medie?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...