Gouldfan Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Fyren ble av vitner sett snakke i HANDSFREE. Altså ikke alene, derfor er det ikke over enda. Det meldes også om flere savnede. Får nok vite mer i morgentimene... Så ufattelig trist helg. Kilde? https://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180985.ece øyevitne så han hadde "ørepropper". Kan nok være handsfree det. Hun jenta sa handsfree i intervjuet på tv. Husker ikke hvilken kanal det var tror det gikk både på NRK og TV2. Husk mange av de lå gjemt bare noen meter fra mannen. Det hun sa var at han snakket rolig med andre mens han skjøt folk. Akkurat som om han rapporterte til noen eller noe lignende. Isåfall har politiet med sikkerhet spor, siden all telefonkontakt blir loggført og lokalisert. Endret 23. juli 2011 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Uvirkelig. Får ikke sove. Her er masse av innleggene Anders Brevik har skrevet på document.no http://www.document.no/anders-behring-breivik/ "Jeg var aktiv Oslo FrP/FpU i de første 6-7 år..." "Jeg har selv jobbet flere år for FrP..." Ikke et kjempe-sjokk at han er FRPer. 1 Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Oh oops. noen slo meg. Endret 23. juli 2011 av b3ta Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Handsfree: sikkert kun for den autentiske politi looken. 1 Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Tenkte ikke så mye over denne tragedien når jeg først hørte om den tidlig går kveld. Tenkte at slikt skjer jo årlig i større skala rundt om i verden. Forskjellen er at det er i hjemlandet denne gangen. Men så ser jeg nyhetene nå med historier fra ungdommene selv og jeg føler meg bare fryktelig kvalm. Hva får en person til å kaldblodig drepe uskyldige ungdommer på en slik måte? Lokke dem fram med falskt håp for så å fyre av? Faens patetisk, av mangel på bedre ord. Vi har ikke straff som er lang eller fæl nok for et slikt massedrap her i Norge, og det irriterer skikkelig. Han fortjener så mye verre enn 21 år. I tillegg jobber moren min rett ved siden av plassen bomben gikk av i Oslo. Virkelig glad for at hun ikke var på jobb i går... 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Elden kanskje? Ja, tipper mest på han.. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det var ille med 10 døde på Utøya, men når det plutselig sto 80 døde på tven. Ord er ikke nokk.. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Facebook profilen til Anders Behring Breivik er fjernet for en liten stund siden. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Reporteren til CNN virker ikke helt som han tror at det faktisk er minst 80 som er døde. I Norge. I et vakkert, grønt hyttelandskap. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Å lese dette innlegget, som han angivelig skal ha skrevet, er helt absurd. Han skriver nærmest fordømmende om hat. Dette er sykt. Problemet er at det ofte ikke hjelper om 80% av Muslimer er såkalte "moderate", dvs at de ignorerer Koranen. "Det kreves veldig få personer for å styrte et fly". Hvor mange prosent utgjør Taliban av Pakistans befolkning? 1%, 3%, 5%? Og hvor mye kaos er det der i dag? I et hvert samfunn der Islam eksisterer vil det være en viss prosent Muslimer som faktisk følger tradisjonelle tolkninger av Koranen. Og så har vi forholdet mellom konservative Muslimer og såkalte "moderate Muslimer". Det finnes moderate Nazister også, som ikke støtter gassing av Rom og Jøder. Men de er jo fortsatt Nazister og vil kun sitte å se på når de konservative Nazistene slår til (hvis dette noen gang skjer). Skal vi akseptere moderate Nazister så lenge de tar avstand fra gassing av Rom og Jøder? Nå har det jo dessverre allerede skåret seg med Marxister som allerede har gjennom-infiltrert kultur, medie og skolesektoren. Disse individene blir tolerert og får til og med jobbe som professorer og forelesere på høyskoler/ universiteter og får dermed anledning til å spre propagandaen sin. For meg blir det svært hyklersk å behandle Muslimer, Nazister og Marxister forskjellig. De er alle tilhengere av hat-ideologier. Ikke alle Muslimer, Nazister og Marxister er konservative, de fleste er moderate. Men spiller det noen rolle? En moderat Nazist kan, etter å ha opplevd svindel, velge å bli konservativ. En moderat Muslim kan, etter å ha blitt nektet å komme inn på et utested, bli konservativ etc. Det ligger i kortene at moderate tilhengere av hat-ideologier, på et senere tidspunkt kan velge konservatisme. Islam(isme) har historisk ført til 300 millioner dødsfall Kommunisme har historisk ført til 100 millioner dødsfall Nazisme har historisk ført til 6-20 millioner dødsfall ALLE hat-ideologier bør behandles likt. 2 Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Blir helt sjokkert av å lese om alt som har skjedd... Det er helt uvirkelig at dette skjer i Norge. Jeg har de siste timene sittet og fundert over hva slags konsekvenser dette vil få for Norge, hva tror dere? Endret 23. juli 2011 av 35P3N Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 også skrev han dette "Vi kan ikke forakte de unge i samfunnet og nekte å nærme oss disse fordi de mangler ideologisk trening, da det nettopp er VÅRT (de kulturkonservative intellektuelle) ansvar å sørge for denne." 1 Lenke til kommentar
xixix Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 En høyreregjering vil jeg tro Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg klarer ikke mer. Lurer på om jeg bare skal gå og legge meg og våkne i morgen og at alt dette bare har vært en vond drøm. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg bare håper dette er en vond drøm. Men jeg vet det ikke er det. Og det er det mest jævlige. Jeg så sliten, men hvordan kan man sove nå? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 En høyreregjering vil jeg tro Tipper rødgrønn. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Helt forferdelig. Logget meg inn på forumet for å sende mine omtanker og kondolere evt pårørende som leser her, dersom så er tilfellet. 1 Lenke til kommentar
waddaf Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Høres kanskje rart ut, men jeg føler ingenting for det som skjedde. Ingenting. Hvorfor faen blir jeg emosjonelt opprørt når noen er slemme mot katter, men ikke det her? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Blir helt sjokkert av å lese om alt som har skjedd... Det er helt uvirkelig at dette skjer i Norge. Jeg har de siste timene sittet og fundert over hva slags konsekvenser dette vil få for Norge, hva tror dere? Altså, det har vært stor fokus på integrering av innvandrere, men alt for lite av assimilisering fra nordmenns side. Det ble sagt tidligere at giftig propaganda fra partier som frp er en stor grunn til den generelle misnøyen blant det norske folk angående utlendinger. Dette er jeg helt enig i. Det er svært uvanlig at partier som frp, som nesten kan kalles ekstremistiske i enkelte hensyn, har en så stor oppsluttning blant det norske folk. I et hvilket som helst annet vestlig, demokratisk land er dette uhørt. Jeg overhørte blant annet flere andre si at nå har muslimene endelig ført sin hellige krig til norge, til og med da gjerningsmannen ble beskrevet som norsk og blond måtte det være noen som har "konvertert" til islam. Det var rett og slett utenkelig at dette kunne være en enkelt forsmådd nordmann. Det er liksom blitt en gjennomsyret tankegang blant det norske folk at utlendingen er til å skylde på alt. Media, FrP, asylpolitikken. Det hele har kokt ned til at en stakkars kar fra oslos beste vestkant har blitt drevet til vanvidd i en eller annen syk higen etter høyere forståelse. Er det på tide med en selvransakelse blant den høyreorienterte delen av befolkning og medie? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå