Lilac1 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Her har vi konsekvensene av å ta inn så mange folk som i utgangspunktet hatar oss. Det er som å sleppe morderen inn i huset, når du veit kva planar han har. Om mistankene våre bekreftes, vil vel representanter for SV tidlig være ute og fortelle at dette er en konsekvens av at vi ikke er åpne nok. E: OM mistankene bekreftes, håper jeg at vi ser på en rimelig restriktiv asylpolitikk i all framtid. Endret 22. juli 2011 av Lilac1 5 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Her har vi konsekvensene av å ta inn så mange folk som i utgangspunktet hatar oss. Det er som å sleppe morderen inn i huset, når du veit kva planar han har. VI tok inn 20-30.000 tyskere før annen verdenskrig. Mener du at vi kunne ha hindret niende april ved å stenge grensene? 7 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Bekreftet at det var bombe. Selvfølgelig. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 " Det ligger en død person til venstre her, IKKE film det"- politimannen som omviser nyhetskanaler rundt på området. Kan sees live på vg.no Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Når dette bekreftes at det var en terroristaksjon, nesten krever jeg at muslimske organisasjoner i Norge går ut og tar avstand mot slike handlinger. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Politiet snakker om en stor bil som har kjørt opp mot bygget rett før og som nå er borte.. Lurer på hvem som står bak... Er det noen som har noen idé om hvem det kan være? Jeg har ikke oversikt over ekstremister i oslo, men kan godt hende at noen her inne har en viss peiling. Lenke til kommentar
slipten Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 herregud, alle personer går jo rundt med kamera, selv sivile Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Folk virker så overrasket over at dette har skjedd... Hvorfor? Selvfølgelig er folk overrasket, er ikke alle som har en krystallkule og som greier å se inn i fremtiden. Det var bare ett spørsmål om tid før ett slikt angrep (eller ulykke, som noen vil ha det til) skulle skje i Norge og Oslo. Man trenger ikke krystallkule for å skjønne at noe ville skje før eller siden. DLD og flere avgifter har vel ikke vært det mest positive i folks øyne, og man kan jo tenke seg til at noen er dritt lei for å si det på den måten. Er også unødvendig å straks legge skylden over på muslimer, selv om det skal sies at jeg ikke har mye til overs for dem. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Når dette bekreftes at det var en terroristaksjon, nesten krever jeg at muslimske organisasjoner i Norge går ut og tar avstand mot slike handlinger. Noe de også kommer til å gjøre, men hva hjelper det? Det er bare ord. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Dette er helt fucka. Heldigvis er jeg trygg, men leiligheten min er nær nok til at den fikk en real smell. Jeg satt på jobb et stykke lenger unna, så jeg hørte det ikke engang. Noen rapporter taler om bilbomber, men nå er vi i fare for å trekke forhastede antagelser, så vi bør være forsiktige. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Når dette bekreftes at det var en terroristaksjon, nesten krever jeg at muslimske organisasjoner i Norge går ut og tar avstand mot slike handlinger. Hvorfor? Hva hjelper vel det? Vi må skylde på de som GJORDE HANDLINGEN, ikke de som jobber så hardt de kan med å MOTARBEIDE TERROR! 3 Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Lol, sjokk, tenk at jeg hørte om dette på forumet FØRST.... så skrudde jeg på tv'en og så at dette faktisk stemte. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Når dette bekreftes at det var en terroristaksjon, nesten krever jeg at muslimske organisasjoner i Norge går ut og tar avstand mot slike handlinger. Vel, nå kan det jo faktisk hende at det ikke er muslimer som står bak også. Ingen er skyldig før det motsatte er bevist... For alt jeg vet så kan det være noen DLFere som har sett seg lei av at staten tar seg av for mange samfunnsoppgaver.... Who knows... 3 Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 2 Bekrefta omkomt sist eg haure... tanker til alle venner og familie Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 vg livev stream viser en gjeng reportere som får bli med politiet inn i morådet. samt tv2-nyhetskanalen. Og vanlig TV2. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ca 1,5 muslimer i hele verden, hvor mange er terrorister kontra hvor mange som er snille mennesker. Do the math! Hvor mange terrorister finnes det i verden og hvor mange av dem er muslimer? Do the math! 1 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hvorfor? Hva hjelper vel det? Vi må skylde på de som GJORDE HANDLINGEN, ikke de som jobber så hardt de kan med å MOTARBEIDE TERROR! Med så mange personer fra før som allerede legger skylden på muslimer, så hjelper det at muslimske organisasjoner kommer ut og tar avstand fra slike handlinger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Bilar som er kasta rundt, samt brann i kontorblokker høgt oppe. Kan være fleire bomber som har gått av. Eventuelt må det ha vore ei rimeleg kraftig bombe. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Her har vi konsekvensene av å ta inn så mange folk som i utgangspunktet hatar oss. Det er som å sleppe morderen inn i huset, når du veit kva planar han har. Jeg blir trist av å til stadighet finne ut at det finnes mennesker som er så dumme som deg. Argumenter mot meg i staden for å fortelle om følelsane dine, dei bryr eg meg lite om. Sjå på utviklingskurven og forsøk å trekke logiske resonement, så kanskje vi kommer til samme konklusjon. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Vi SKAL skylde på de som gjorde handlingen, men vi må også få bekreftelse at dette ikke er en "delvis" likegyldighet blant muslimske organisjoner at slike hevnaksjoner er okey. Det hjelper også muslimer generelt at folk som har tvil ser at muslimer tar offentlig sterk avstand fra slike handlinger. Om det var muslimer i det hele tatt, var jeg litt rask ute og bekreftet. Og dette beklager jeg fra min side (forhåndsdømming) Endret 22. juli 2011 av Samegerilja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå