Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Her har vi konsekvensene av å ta inn så mange folk som i utgangspunktet hatar oss. Det er som å sleppe morderen inn i huset, når du veit kva planar han har.

 

Om mistankene våre bekreftes, vil vel representanter for SV tidlig være ute og fortelle at dette er en konsekvens av at vi ikke er åpne nok.

 

E: OM mistankene bekreftes, håper jeg at vi ser på en rimelig restriktiv asylpolitikk i all framtid.

Endret av Lilac1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk virker så overrasket over at dette har skjedd... Hvorfor?

 

Selvfølgelig er folk overrasket, er ikke alle som har en krystallkule og som greier å se inn i fremtiden.

Det var bare ett spørsmål om tid før ett slikt angrep (eller ulykke, som noen vil ha det til) skulle skje i Norge og Oslo.

Man trenger ikke krystallkule for å skjønne at noe ville skje før eller siden. DLD og flere avgifter har vel ikke vært det mest positive i folks øyne, og man kan jo tenke seg til at noen er dritt lei for å si det på den måten. Er også unødvendig å straks legge skylden over på muslimer, selv om det skal sies at jeg ikke har mye til overs for dem.

Lenke til kommentar

Dette er helt fucka. Heldigvis er jeg trygg, men leiligheten min er nær nok til at den fikk en real smell. Jeg satt på jobb et stykke lenger unna, så jeg hørte det ikke engang.

 

Noen rapporter taler om bilbomber, men nå er vi i fare for å trekke forhastede antagelser, så vi bør være forsiktige.

Lenke til kommentar

Når dette bekreftes at det var en terroristaksjon, nesten krever jeg at muslimske organisasjoner i Norge går ut og tar avstand mot slike handlinger.

 

Hvorfor? Hva hjelper vel det? Vi må skylde på de som GJORDE HANDLINGEN, ikke de som jobber så hardt de kan med å MOTARBEIDE TERROR!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når dette bekreftes at det var en terroristaksjon, nesten krever jeg at muslimske organisasjoner i Norge går ut og tar avstand mot slike handlinger.

 

Vel, nå kan det jo faktisk hende at det ikke er muslimer som står bak også. Ingen er skyldig før det motsatte er bevist... For alt jeg vet så kan det være noen DLFere som har sett seg lei av at staten tar seg av for mange samfunnsoppgaver.... Who knows...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor? Hva hjelper vel det? Vi må skylde på de som GJORDE HANDLINGEN, ikke de som jobber så hardt de kan med å MOTARBEIDE TERROR!

 

Med så mange personer fra før som allerede legger skylden på muslimer, så hjelper det at muslimske organisasjoner kommer ut og tar avstand fra slike handlinger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Her har vi konsekvensene av å ta inn så mange folk som i utgangspunktet hatar oss. Det er som å sleppe morderen inn i huset, når du veit kva planar han har.

Jeg blir trist av å til stadighet finne ut at det finnes mennesker som er så dumme som deg.

 

Argumenter mot meg i staden for å fortelle om følelsane dine, dei bryr eg meg lite om. Sjå på utviklingskurven og forsøk å trekke logiske resonement, så kanskje vi kommer til samme konklusjon.

Lenke til kommentar

Vi SKAL skylde på de som gjorde handlingen, men vi må også få bekreftelse at dette ikke er en "delvis" likegyldighet blant muslimske organisjoner at slike hevnaksjoner er okey. Det hjelper også muslimer generelt at folk som har tvil ser at muslimer tar offentlig sterk avstand fra slike handlinger.

 

Om det var muslimer i det hele tatt, var jeg litt rask ute og bekreftet. Og dette beklager jeg fra min side (forhåndsdømming)

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...