Cyberfrog Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Nytter ikke å sikre seg mot massemord begått av enkeltpersoner. Med mindre vi alle skal sperre oss inne i hver vår ugjennomtrengelige bunkers og bli der. Endret 23. juli 2011 av Cyberfrog 2 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det mest skremmende er at han langt fra er alene med slikt tankegods. Det kommer nok flere bombemenn etterhvert med samme forkvaklede teorier. Frp bør be norske folk om unnskyldning for å nærmest ha skapt slike monstre med den giftige retorikken sin. Enkelte sjeler tar denslags retorikk på blodig alvor, og skal deretter "hevne" seg på politikere som angivelig skaper "multikulturalisme" Det er jo en god del slike her på forumet. Tror ikke du skal gi frp æren for dette, da frp er ganske milde i sin kritikk i forhold til det vi kan finne på nettforum som dette. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Ja hva i all verden var det idioten ville oppnå. Alle kommer til å hate høyreekstreme framover. Hva i all verden er det for slags motiv? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 og da vil jeg med stor iver å glede sende ut en stor klem til alle som skrek muslim bare de hørte ordet bombe! jeg har ledd hardt å lenge på deres bekostning! jeg for min del sa dere ikke skulle dra alle over en kam, men dog til døve ører som var mer opptatt av at jeg måtte sendes av gårde til andre steder. nå vil jeg snu saken litt å spørre, burde ikke de som har holdt en rasistisk tone her i dag bli bannet fra forumet? er vel heller dere som bør sendes vekk Nei, ytringsfrihet ftw. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Han får maks 21 år i fengsel anyway, står i Oslo gater igjen som fri mann i en alder av 52 år :/ Nei. Man kan i teorien få livstid i Norge. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Dette er vel en psykotisk mann som mener sosialdemokratene styrer landet i grøfta (spesielt med tanke på innvandring). Ved å gjennomføre dette håpet han (og hans kompiser?) å si klart i fra at nok er nok. Syke jævel! Frp bør be norske folk om unnskyldning for å nærmest ha skapt slike monstre med den giftige retorikken sin. Enkelte sjeler tar denslags retorikk på blodig alvor, og skal deretter "hevne" seg på politikere som angivelig skaper "multikulturalisme" Det var vel en kraftig dose ironi? Eller er du bare skrudd sammen feil vei? Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Norsk 32 etnisk norsk bosatt på vestkanten.... jaja, da er vel muslimske motivet borte... Muslimer er personer under religionen Islam, hvilket land du kommer fra eller hvilken farge du har trenger ikke å ha noe med din religion. TV2 gav nettop ut fult bilde og navn av siktede. http://www.tv2.no/ Anders Brevik Breivik var vist navnet. Regner med at det er greit å gi ut siden TV2 har gjort det. Ser ut som det er en ENmanns aksjon. Siktede har egen facebookside skal være konservativ kristen, med mulige linker til høyreekstreme grupper. Fyren driver også et landbruksfirma med god tilgang til kunstgjødsel. Han står også oppført som eier av pistol og automatvåpen. Alt dette fra TV2. Nå bør det bli mer krav og kontroll for å skaffe kunstgjødsel og automatvåpen.... Skal man eie så store megder kunstgjødsel så bør man også sjekkes ut slik det gjøres i andre land. At en mann med eksplosiver og fult bevæpnet klarer å skaffe adgang til TO STEDER der statsministeren skal oppholde seg, burde vel iallefall få oss til å øke beredskapen framover. Næh, man bør heller gjøre det lettere for befolkningen å beskytte seg selv mot disse internasjonale superskurkene ved å gi dem lettere tilgang på midler til å forsvare seg selv slik at vi slipper å se slike massakre i fremtiden. Så du synes at tenårings AUFere skulle kommet på leir med UZI og MP5. Problemet er jo at folk kan eie automatvåpen. Ikke at folk ikke kan eie de... Jeg er stort sett uenig, men ser at de som mener det motsatte vil benytte dette som argumenter for å svekke det norske folks forsvarsmuligheter ytterligere. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg tviler sterkt på at 1 person klarer å utrette alt dette alene. Det er fullt mulig. Er ikkje voldsomt mange ting som skal klaffe ilag med psykologien. Tok meg ca 5 sekund og søke opp hvordan man lager bomba som stemmer med kriteriene til den detonerte bomben i sentrum. Så bra da, blir du nestemann? Håper politiet kommer på døra de og tar deg, er jo fryktelig å bare søke på sånt.. Du har tydeligvis ikke tatt poenget mitt. Det er skremmende enkelt, og jeg gjorde det for og prøve og finne ut hva som faktisk hadde blitt detonert før i dag da politiet kunne bekrefte at det var en bombe som var gått av. Lenke til kommentar
afirm Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece Kan det være samme person? Som nemd tidlegare kan vel ikkje ein slik mann få tillatelse til å erverve våpen. Eg har forstått det slik at han hadde ein slik tillatelse. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Han hadde visstnok sterke anti-islamistiske ytringar på nett. vistnok, skulle, kanskje, har vist, kjente en som kjent han..etc etc..mye synsing på gang..hva med og vente noe fakta fra vårt politi istedet, hva om de har hentet hant inn for og få bekreftet/avkreftet mistanke, Njeeh det er vel ikke så nøye er det vel,kan selvfølgelig være rette mannen men, hva med og ta det med ro i svingene. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Næh, man bør heller gjøre det lettere for befolkningen å beskytte seg selv mot disse internasjonale superskurkene ved å gi dem lettere tilgang på midler til å forsvare seg selv slik at vi slipper å se slike massakre i fremtiden. Så du synes at tenårings AUFere skulle kommet på leir med UZI og MP5. Problemet er jo at folk kan eie automatvåpen. Ikke at folk ikke kan eie de... Greia er jo at folk tenker jo ikke på at noe sånn kan skje i det hele tatt, jeg har jegerprøven samt er med i pistolklubb men tanken på og ta våpen med meg for beskyttelse hvor som helst i norge er søkt. 1 Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Han får maks 21 år i fengsel anyway, står i Oslo gater igjen som fri mann i en alder av 52 år :/ Nei. Man kan i teorien få livstid i Norge. Teori er og forbli teori, spesielt i Norge. 21 år er det meste han kommer til å sitte. Han kan få dommen livstid, men kommer ikke til å sitte mer en 21 år. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Fant en blog som la ut bilde, navn og link til facebook profilen hans allerede 16:12 i går. Med mindre klokka på bloggen er feil så er det rimelig spesielt. link? Dessuten kan man lett endre kildekode så det ser ut som at en blogpost aldri er blitt redigert. http://kamik-scandinaviaunited.blogspot.com/ Men ser ut som om klokka er stilt inn feil. Bloggen er bare endret/oppdatert i ettertid. Står jo i bloggen at det er norsk media som har publisert det. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Siden han var nasjonalist og langt mot høyre, så er det nå FRP som har blitt den store stygge ulven sammen med alle velgere? Mens når det var terror fra ekstremister fra islam som var den gjeldende hypotesen, var det enkeltindivider som var sære? Idiotisk. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Enkelte vil hevde at Ap og innvandringspolitikken deres har skapt slike mennesker... Ja, og de - og alle andre forsøk på å gjøre fyren til martyr - bør møtes med forakt. Geir 8 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Virket som om politiet ikke syntes at denne mannen hadde en fortroelig og god "uniform". Også at de som var i båten sammen med han syntes det var rart han skulle ha med seg flere våpen ut til øya. Han burde jo blidt sjekket bedre før han fikk reise ut. Kom han i politibil? En mann alene med masse våpen som skal undersøke, det henger jo ikke på greip... 1 Lenke til kommentar
blured Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Hvordan kan han ha fått tak i denne politiuniformen egentlig? Er det noe det er relativt enkelt å snike til seg eller kopiere på et vis? Man får låne det på politistasjoner, trenger bare å forklare hva man skal bruke det til samt underskrive på noen papirer. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Han får maks 21 år i fengsel anyway, står i Oslo gater igjen som fri mann i en alder av 52 år :/ Han vil helt sikkert dømmes til forvaring som vil bety fengsel på ubestemt tid (livstid). Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Lite nytt på TV nå. Mest repetisjon av det vi har sett mange ganger før. Gleder til å høre hva denne tullingen har sagt til politiet. Om han jobbet alene, hva som var motivasjonen, etc. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) http://www.aftenpost...ticle231455.ece Kan det være samme person? Tror ikke en slik person ville fått våpentillatelse, så det er det nok ikke. Jeg kjenner til eks. ransmenn med våpenlisens, de kan alle søke på nytt etter ti år, og har man ikke gjort noe galt i mellomtiden, får man som regel alle muligheter til ny lisens... Endret 23. juli 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå