b-real Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Mullah krekar er heldigvis også trygg. Kilder sier at han gjemte seg inni brynjar meling når bombene først smaltJeg lo litt Noe sted man kan finne blodtypen sin? I noen papirer fra fødsel e.l.?Tviler på det annet en at du kan ta kontakt med fastlegen din og høre. Men nå som det er "stopp" i inntaket på Blodbanken i Oslo så kan du registrere deg her på GiBlod.no og skrive deg opp så du kan donere bort litt blod. Det er virkelig å anbefale, en glimrende måte å bidra på til de som kan trenge det! Har personlig blodtype 0 men bor på Nesodden og har ikke lyst til å dra inn i Oslo igjen nå. Kjørte forbi "episenteret" med trikk rundt 1-2 min. før eksplosjonen skjedde. Gå til GiBlod.no og se om det er andre steder du kan registrer deg på. Fra Dagbladet 2006; Frykter bilbomber mot regjeringskvartalet Synd dette ikke ble gjennomført da Ansar al-Jihad al-Alami har overaskende nok tatt på seg ansvaret? http://www.b.dk/glob...for-bombeangreb Snodig og utrolig oversaskende synes jeg??? Våre islamske brødre?Kjøleskapet mitt tok også på seg ansvaret nå på Twitter. Badevekten skal ha vært involvert.Det satans kjøleskapet altså.. En norsk angrepsmannen vil bli en fri mann etter 10-16år i fengsel. Vi får se hva som skjer. Mannen blir vel erklært sinsyk og blir idømt forvaring med mindre det skjer en lovendring av noe slag. For et total avsmak jeg føler ovenfor alt avskummet her på forumet som benytter anledningen til å spre hatefulle ord og ubegrunnede beskyldninger. Hvor lavt må man synke for å i en stund av nasjonal redsel og sørgmodighet bare se en mulighet til å score debattpoeng med billig retorikk og en appell til hevngjerrighet og fremmedhat?Men eller av tiden er det greit å gjøre det? Folk har svømt langt Se..det lønner seg å fylle svømmebassenger rundtomrking i distriktsnorge. Noen som har sett Jonas? ryktene begynner å svirre litt :/ Jonas? Hvem jonas? Hva med å slutte å spørre åpenbare troll om åpenbare spørsmål som brukeren åpenbart ikke kommer til å svare på?Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded I følge en kamerat på jobb i ett vaktselskap er det vist mye innbrudd i sentrum. Jeg har himlet med øynene når jeg har sett reportasjer fra USA hvor folk plyndrer i krisesituasjoner, men så viser det seg altså at vi er like ille... Folk er og forblir folk, det er rasshøl over alt og de kommer i alle former og livs-situasjoner. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ah, så nFF har endelig begynt å diskutere sprengstoffet? Har venta på det en stund. Finner aldri noe om det når jeg går innpå der og leser vel og merke. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Tankene mine rundt dette er at bombinga i Oslo var en avledningsmanøvre som var ment for å skape frykt, ikke drepe, og at det virkelige motivet var AUFs sommerleir på Utøya. Høres plausibelt ut, men det er veldig rart det skjedde idag og ikke i morgen når Jens skulle vært der. 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Stjal dette fra freakforum, Hvis bomben var ANFO, og det var 100kg (overlevende luktet gjødsel og svovel, Mye hvit røyk tyder også på dette) Da kostet bare bomben ca 860kr? ANFO består av ca.95 vekt% ammoniumnitrat og 5 vekt% diesel. Hvis vi da tenker personen har kontakter i Felleskjøpet eller lignende, da kostet 25kg ca 200kr. hvis vi sier diesel koster 12kr liter. da blir dette 25 x 4=100kg da blir det 800kr 12x5=60 =860kr Og så kan du gange det med 4-5-6. Bombeeksperter de snakket med på TV tidligere i kveld har anslått mellom 400 og 600 kg sprengstoff. Men ja, poenget ditt står enda, dette trenger ikke å ha vært dyrt. Lenke til kommentar
Havlet Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det er grusomt å sitte å vente på nyheter fra Utøya. I og med at øya har vært sperret for bombesøk og de indikasjonene politiet ga i siste pressekonferanse, så frykter jeg at morgendagen vil gi oss grusome tall. Det er så fortvilet. Her er det bare å stålsette seg, gi offerene og de pårørende all omsorg. Bruke alle tenkelige ressurser på å få brakt den/de skyldige til dom. Søren meg om vi skal la oss skremme. Vi skal ta jævlene/jævelen. Vi skal gjøre det på vår siviliserte måte. 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Man kan jo spekulere. I alle fall er denne artikkelen fra aftenposten i 2001 ganske interessant: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece -det pussige her at aldrene stemmer noenlunde dersom vedkommende har fødselsdag i høst. Høyreekstrem, med voldsdommer og dømt for planlegging. Er nok ikke den person selv om det liksom skulle synes sånn. Når navnet omsider kommer, vil de fleste av oss gjenkjenne det fra før. En markert person som har vært i media flere ganger tidligere (et navn jeg har kikkerten) Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 De har stengt veien i retning utøya på rykkin. hva er grunnen til dette? men det er kun statens vegvesen eller noe lignende som står der, ikke noe politi. Burde det ikke vært utplassert væpnet politi i en slik situasjon? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Mye tyder på at dette var et politisk terrormål, ikke et religiøst eller etnisk. Forundret meg ikke at alle de hobbynazistene som er her inne allerede begynner å legge skylden på folk. Veldig lei situasjon som har skjedd, og jeg håper at vi kan komme styrket ut av tragedien. Kondolerer til alle dem som mistet sine nære! Ikke bare her, på Something Awful har idioter / troll mast om at det er Varg Vikernes i hele kveld. Han er langt eldre. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Norsk 32 etnisk norsk bosatt på vestkanten.... jaja, da er vel muslimske motivet borte... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Man kan jo spekulere. I alle fall er denne artikkelen fra aftenposten i 2001 ganske interessant: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece -det pussige her at aldrene stemmer noegenlunde dersom vedkommende har fødselsdag i høst. Skrev det samme i sted. Skulle ikke forundret meg dersom han angriper AUF og regjeringen for innvandringspolitikken i landet (Helt forkastelig i mine øyne, bare så det er sagt). Det er utilgivelig. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Man kan jo spekulere. I alle fall er denne artikkelen fra aftenposten i 2001 ganske interessant: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece -det pussige her at aldrene stemmer noenlunde dersom vedkommende har fødselsdag i høst. Høyreekstrem, med voldsdommer og dømt for planlegging. Er nok ikke den person selv om det liksom skulle synes sånn. Når navnet omsider kommer, vil de fleste av oss gjenkjenne det fra før. En markert person som har vært i media flere ganger tidligere (et navn jeg har kikkerten) Det tok ihvertfall ikke lang tid fra melding om at han var pågrepet kom til de visste identiteten hans. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Stjal dette fra freakforum, Hvis bomben var ANFO, og det var 100kg (overlevende luktet gjødsel og svovel, Mye hvit røyk tyder også på dette) Da kostet bare bomben ca 860kr? ANFO består av ca.95 vekt% ammoniumnitrat og 5 vekt% diesel. Hvis vi da tenker personen har kontakter i Felleskjøpet eller lignende, da kostet 25kg ca 200kr. hvis vi sier diesel koster 12kr liter. da blir dette 25 x 4=100kg da blir det 800kr 12x5=60 =860kr Og så kan du gange det med 4-5-6. Bombeeksperter de snakket med på TV tidligere i kveld har anslått mellom 400 og 600 kg sprengstoff. Men ja, poenget ditt står enda, dette trenger ikke å ha vært dyrt. Nemlig. Han kan ha brukt noen tusen på å skremme hele Norge. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Om det viser seg at gjerningsmannen er nynazist/rasist, vil da alle som blåste ut med at vi må kaste ut alle innvandrere før i dag nå forlate landet? Forferdelig at så mange har mistet livet pga en eller flere psyke mennesker. Kondolerer til alle pårørende. 4 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Man kan jo spekulere. I alle fall er denne artikkelen fra aftenposten i 2001 ganske interessant: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece -det pussige her at aldrene stemmer noegenlunde dersom vedkommende har fødselsdag i høst. Skrev det samme i sted. Skulle ikke forundret meg dersom han angriper AUF og regjeringen for innvandringspolitikken i landet (Helt forkastelig i mine øyne, bare så det er sagt). Det er utilgivelig. Utilgivelig ja, absolutt, grusomt! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Norsk 32 etnisk norsk bosatt på vestkanten.... jaja, da er vel muslimske motivet borte... Muslimer er personer under religionen Islam, hvilket land du kommer fra eller hvilken farge du har trenger ikke å ha noe med din religion. 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Tydelig at media har en formening om hvem det er http://www.dagbladet.no/2011/07/23/nyheter/drap/terrorisme/17422293/ Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Tankene mine rundt dette er at bombinga i Oslo var en avledningsmanøvre som var ment for å skape frykt, ikke drepe, og at det virkelige motivet var AUFs sommerleir på Utøya. Høres plausibelt ut, men det er veldig rart det skjedde idag og ikke i morgen når Jens skulle vært der. Ja, sant, men så igjen. Kanskje han håpet å ta ut Gro, men bomma på tida siden hun allerede hadde dratt? Hvem vet hva som rører seg i huet på spik, spenna gærne mennesker? Varg? Den der popper opp ofte nå. Fatter ikke hvorfor folk på død og liv skal dra inn Varg Vikernes. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 En av de største krisene i landet etter krigen og Stoltenber med resten av regjeringen gjemmer seg i sine bevoktede huler. Stoltenberg gir et par intervjuer og fremholder at her må en stå sammen pluss mye mer politiske selvfølgeligheter og ikke la dette gå ut over landet før han igjen smyger seg tilbake til sitt bevoktede skjulested. En skikkelig feig hykler, takk for at det finnes mennesker her i landet som står frem som uredde og samlende og ikke som hele regjeringen løper som faen når det brenner på dass. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Varg? Enten ligger det noe i det, eller så er det et UTROLIG dårlig forsøk på å være morsom. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Norsk 32 etnisk norsk bosatt på vestkanten.... jaja, da er vel muslimske motivet borte... Stiller spørsmålstegn ved ETNISK norsk, har tilgode å se en same med den høyden... Noen som har spurt seg selv hvorfor i all verden en nordmann var på Utøya å skjøt? Islamister vil jo ikke ha noen som helst tilknytning til hvite folk... Det er noe som skurrer her, tviler faktisk i øyeblikket på ekstreme muslimer/islamister... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå