Olum Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Fikk dere med dere Massakren i Norge som har gått på Discovery Channel et par ganger de siste dagene. En skikkelig søppeldokumentar som bærer preg av å være satt sammen i hui og hast. Den kom altfor tidlig med tanke på hvor mye som gjenstår å finne ut av. Det var også direkte feil som at Breivik tok taxi fra Oslo til Utøya og at han tok motorbåt over til øya. 1 Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 (endret) —Tjenestemennene som kom til campingplassen, var klare til å gå til aksjon. I området lå det en rekke fritidsbåter denne kvelden. I ettertid har flere regnet ut at de kunne vært på vannet innen tre til fem minutter, og at turen til Utøya tok to-tre minutter, sier politikilder. —Breivik kunne tidligst ha vært pågrepet rundt 15 minutter før hvis de hadde brukt Utvika camping, hevder kilder. Politiets spesialstyrke fikk imidlertid beskjed om at de ikke skulle gå til aksjon fra Utvika camping, men at de skulle reise til en kai ved Storøya, som ligger 3,64 kilometer fra Utøya. Beredskapstroppen ankom Storøya klokka 18.09. Link Så hvor mye utgjør disse 15 minuttene, hvor mange liv kunne vært reddet, eller ville det ikke hatt noe å si? Også viktig å merke seg at dette er tiden det tar å komme seg til øya, men det står ikke noe om hvor ABB befant seg på øya og hvor lang tid de ville brukt på å finne han dersom de dro derfra. Endret 17. august 2011 av Aalton Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Det er viktig at vi ser på hva politiet gjorde og hva de kunne gjøre annerledes. Likevel vil jeg dem skryt for en fantastisk innsats. Det var en ekstraordinær situasjon som alle hadde øvd på, men ingen hadde opplevd. At noen ting kunne vært gjort annerledes, betyr ikke at vi skal finne hoder som skal rulle. Edit: Ikke ment til deg Aalton, men generelt til folk som gjør det de kan nå for å ta politiet på et eller annet. Selvfølgelig kunne sikkert noe vært gjort annerledes, men jeg mener det skal ganske grove feil til før vi skal begynne å ta noen her. Endret 17. august 2011 av Olum 1 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Må være litt spesiellt når en terrorist må vente halvtime for å bli tatt...xD 1 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Betaler vi ikke skatt for og ansette folk som tørr og risikere livet sitt i en krisesituasjon ? Politiet har faktis instruks om og gripe inn i slike situasjoner øyeblikkelig, derfor patruljen som kom dit hadde MP-5 i bilen.... Om de vi har ikke er bra nok, så kan vi sikkert finne noen som faktis kan utføre livsfarlige oppdrag. Endret 17. august 2011 av Lunalotic Lenke til kommentar
Populært innlegg Jason P. C. Skrevet 17. august 2011 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Rart de ikke kontaktet diskusjon.no, ifølge enkelte brukere er de de tøffeste som finnes som hadde overmannet han uten problem Endret 17. august 2011 av Jason Something 10 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Rart de ikke kontaktet diskosjon.no, ifølge enkelte brukere er de de tøffeste som finnes som hadde overmannet han uten problem Tviler på at noen her er betalt for å overmanne gærninger, slik politiet er.... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Mm, det er det politiet er - maskiner man bruker for å sette mellom pistolmunninger og ofre. Forbanna idioter! http://ndla.no/nb/node/84051 Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Herlighet, hvordan kan noen la en journalist publisere noe slikt? Som han omtaler i artikkelen. Men Nettavisen er ikke kjent for å ha det beste nivået på sine artikler heller. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Mm, det er det politiet er - maskiner man bruker for å sette mellom pistolmunninger og ofre. Kall dem hva du vil, men den nakne sannhet er at politiet er betalt for å gå inn å uskadeliggjøre farlige situasjoner. Situasjoner som dessverre kan føre til verst tenkelige utvei for politiet. Om man har et politi som stikker av med halen mellom beina da har man ikke noe politi. Enkelt og greit. 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Det vil uansett ikke si at de ikke gjorde det de kunne der og da. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Herlighet, hvordan kan noen la en journalist publisere noe slikt? Som han omtaler i artikkelen. Men Nettavisen er ikke kjent for å ha det beste nivået på sine artikler heller. Vel, helt vanlige folk på campingferie tok sine små plastbåter og raste mot kulene for å redde folk fra øya. At de som var ansvarspersoner for de samme barna og ungdommene tar en stor stålferge og stikker kilometervis unna synes jeg fortjener at det graves i, det er jobben til journalistene. Med lemmen foran, tykt stål og god plass så hadde faktisk ferga vært ideell for å frakte ungdommer til sikkerhet. Dog er det meste lett å si i etterpåklokskapens lys, både om fergemannskap og Politiet. Til å være første terrorangrep på Norsk jord så synes jeg vi klarte oss bra. Selv håper jeg at jeg hadde handlet som de på campingplassen heller enn de som var i ferga, men aller mest håper jeg at jeg aldri havner i en situasjon der jeg finner det ut. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Mm, det er det politiet er - maskiner man bruker for å sette mellom pistolmunninger og ofre. Kall dem hva du vil, men den nakne sannhet er at politiet er betalt for å gå inn å uskadeliggjøre farlige situasjoner. Situasjoner som dessverre kan føre til verst tenkelige utvei for politiet. Om man har et politi som stikker av med halen mellom beina da har man ikke noe politi. Enkelt og greit. Og hvem er det du mener hadde halen mellom beina? Politimannen på¨øya som ble drept av ABB etter å ha nesten avslørt ham, eller innsantsgruppa som brukte en time på reisen Oslo-Utøya inkludert båttur, omveier og pågripelse? Nå får du faen ta meg rulle inn! De gjorde en glimrende jobb, og det eneste de gjorde galt var at de glemte å bruke krystallkule den dagen slik at de kunne ha ventet på ABB i Regjeringskvartalet og skutt ham i det han ankom. Noen folk blir faen ta meg aldri fornøyd! Hvis du er misfornøyd er det bare å melde seg til politihøyskolen! 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Og hvem er det du mener hadde halen mellom beina? Politimannen på¨øya som ble drept av ABB etter å ha nesten avslørt ham, eller innsantsgruppa som brukte en time på reisen Oslo-Utøya inkludert båttur, omveier og pågripelse? Nå får du faen ta meg rulle inn! De gjorde en glimrende jobb, og det eneste de gjorde galt var at de glemte å bruke krystallkule den dagen slik at de kunne ha ventet på ABB i Regjeringskvartalet og skutt ham i det han ankom. Noen folk blir faen ta meg aldri fornøyd! Hvis du er misfornøyd er det bare å melde seg til politihøyskolen! Nå kan verken jeg eller du svare på om de gjorde en god jobb, men ting som har kommet fram i media tyder på at ting kunne vært annerledes. Så får man regne med at politiet har en grundig gjennomgang internt slik at de står bedre rustet til neste gang. (Og om du ikke klarer å diskutere uten at det svartner helt for deg er det kanskje greit å ta en liten pause fra forumet?) Endret 17. august 2011 av Vice Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Og hvem er det du mener hadde halen mellom beina? Politimannen på¨øya som ble drept av ABB etter å ha nesten avslørt ham, eller innsantsgruppa som brukte en time på reisen Oslo-Utøya inkludert båttur, omveier og pågripelse? Nå får du faen ta meg rulle inn! De gjorde en glimrende jobb, og det eneste de gjorde galt var at de glemte å bruke krystallkule den dagen slik at de kunne ha ventet på ABB i Regjeringskvartalet og skutt ham i det han ankom. Noen folk blir faen ta meg aldri fornøyd! Hvis du er misfornøyd er det bare å melde seg til politihøyskolen! Nå kan verken jeg eller du svare på om de gjorde en god jobb, men ting som har kommet fram i media tyder på at ting kunne vært annerledes. Så får man regne med at politiet har en grundig gjennomgang internt slik at de står bedre rustet til neste gang. (Og om du ikke klarer å diskutere uten at det svartner helt for deg er det kanskje greit å ta en liten pause fra forumet?) Det var du som begynte drittpratet om politiet, ikke jeg. Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Betaler vi ikke skatt for og ansette folk som tørr og risikere livet sitt i en krisesituasjon ? Politiet har faktis instruks om og gripe inn i slike situasjoner øyeblikkelig, derfor patruljen som kom dit hadde MP-5 i bilen.... Om de vi har ikke er bra nok, så kan vi sikkert finne noen som faktis kan utføre livsfarlige oppdrag. politiet har ingen instruks om å hodeløst gripe inn. Derimot skal det gjøres på en måte slik at det er trygt of effektivt. 3 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Betaler vi ikke skatt for og ansette folk som tørr og risikere livet sitt i en krisesituasjon ? Politiet har faktis instruks om og gripe inn i slike situasjoner øyeblikkelig, derfor patruljen som kom dit hadde MP-5 i bilen.... Om de vi har ikke er bra nok, så kan vi sikkert finne noen som faktis kan utføre livsfarlige oppdrag. politiet har ingen instruks om å hodeløst gripe inn. Derimot skal det gjøres på en måte slik at det er trygt of effektivt. Jeg er så enig! Kunne ikke sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Det var du som begynte drittpratet om politiet, ikke jeg. Nå var det vel du som kom med utrykk som "idioter" om journalister som bedrev kritisk journalistikk i kjølvannet av episoden, og som ikke deler din mening, så det sier vel det meste om hvem som driver med drittprat. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Det var du som begynte drittpratet om politiet, ikke jeg. Nå var det vel du som kom med utrykk som "idioter" om journalister som bedrev kritisk journalistikk i kjølvannet av episoden, og som ikke deler din mening, så det sier vel det meste om hvem som driver med drittprat. Så ditt argument består av "I am rubber, you are glue"? Herregud, jeg går og legger meg... 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. august 2011 Rapporter Del Skrevet 17. august 2011 Så ditt argument består av "I am rubber, you are glue"? Herregud, jeg går og legger meg... Veldig god idé fra din side 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå