Dryasanne Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Først litt bakgrunn; Jeg hadde en Canon EOS 7D med en ef-s 17-55 2.8 En albaner rasket med seg dette utstyret fra meg da jeg hvilte i en park i Athen (( Nuvel, jeg satt igjen med en Speedlite 430 EX II -- men det ble lite bilder fra den ferien... Nå har jeg kjøpt meg en CANON eos 550D med en 8-16 Sigma vidvinkel, får snart Sigma 17-50 2.8 ex. Men jeg får ikke i gang speedliten som slave / ekstern blitz på 550 D -- det var jo intet problem på 7D. Setter jeg 430 blitz på 550 er alt iorden. Men når jeg tar den av, sette den som slave og skrur på eos 550 D sin interne blitz, slik jeg gjorde med 7D -- fyrer den av sin interne men ikke speedlite blitz. Jeg føler meg veldig dum, det er noe jeg har glemt, det står jo i manualen dette går an -- noen som skjønner hva jeg ikke gjør rett?? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Denne funksjonen eksisterer ikke på 550D Den kom først med 7D og er nå tilgjengelig på 600D og 60D. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Nei, som nevnt tidligere fungerer ikke dette på 550D. Og på 7D så måtte du jo også trykke inn dette første gang. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Du kan bøte på det ved og bruke en speedlight transmitter ST-E2, du får også tilsvarene uoriginalt. Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Hmmmmm.... grunnen til at jeg kjøpte den billige plastleketøyet 550D var at elektronikken skulle være den samme på min 7D som ble robbet fra meg.. Plastleketøy ja, jeg vet om det der med værforsegling, mangnesium hus etc etc. Men livet mitt har dramatisk endret seg, derfor passer en nett liten 550D ypperlig til mitt bruk.. Du kan jo se her hvordan min 550D håndterer en 70-200 /4 IS http://arildkrovoll.net/?p=193 Takk for tipset, en st-e2 er på vei fra HongKong. 60 pund, dyre greier... Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Gå i fra 7D til 550D? Jeg gikk motsatt vei og kan ikke skjønne et ønske om å gå din vei. Det er jo stor forksjell i fokussystemer, fargegjengivelse, konstruksjon. Og elektronikken er alt annet en lik i disse husene. 7D er bygget for å enklere kunne betjenes manuelt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Og elektronikken er alt annet en lik i disse husene. 7D er bygget for å enklere kunne betjenes manuelt. Sensoren er vel lik ?, så bildekvaliteten er vel bortimot den samme. Har man ikke brukt for hastigheten skulle det nok fungere, selv om jeg heller hadde kjøpt en 60D istedenfor. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 grunnen til at jeg kjøpte den billige plastleketøyet 550D var at elektronikken skulle være den samme på min 7D som ble robbet fra meg.. Samme sensor, ja. Skuddtakt, autofokus, byggekvalitet, funksjonalitet og betjening er en helt annen verden. Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Vil gjenta plastleketøy, i allefall med meg som gikk ifjellet i 7 år med en eos 30D, helt til den var utslitt av vær og vind... Jeg kjøpte så 7D. Den ble robbet fra meg etter 2 måneder.... Hvorfor jeg gikk for eos 550 ? Sykdomene vant over meg, men en sjelden gang er det lysere dager, og jeg valgte en billig, liten og lett løsning, og da ville jeg ha noe som hadde sensoren til 7D. 50D har jeg prøvd før jeg kjøpte 7D, grei nok, men 60D var kommet da jeg skulle til å kjøpe nytt. Syntes nesten den var litt stor og det der med svingbar LCD var vanskelig for meg, dessuten var den alt for dyr. Det fungerer greit med 550D, den har alt det jeg trenger i en komfortabel pakke og gir meg gode bilder! Det ser nok litt pussig utmed det lille plaskameraet bak det store proff objetktivet 70-200, men telezoomen ble plutselig mye mer håndterbar, med 7D måtte jeg bruke stativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå