Rabb3rn Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hei begynner i 10. klasse nå til høsten å da er det ca et halv år til det skal søkes og vet ikke hva jeg skal søke. Men har tenkt på Elektro, Bygg og anlegg, og Teknisk og industriell produksjon. Har ca 3,5 i snitt uten noe særlig strev så skal legge meg på rundt 4 i år. Men jeg lurer på hva som er den beste jobben på platformen for meg, jeg vil arbeide fysisk. Jeg vet ikke så mye om de forskjellige jobbene og hvordan jeg kommer dit og finner ikke mye info på nett om dette. Kanskje jeg er dårlig til å lete. Men har skjønt at det er turnus på 2-4uker, 2 uker på - 4 uker av. Og veldig godt betalt synes jeg har hørt det er over 500tusen. Jeg har ikke låst meg til noen yrker, men syns platform høres ut som noe som passer meg. Lenke til kommentar
fiskercool Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hei begynner i 10. klasse nå til høsten å da er det ca et halv år til det skal søkes og vet ikke hva jeg skal søke. Men har tenkt på Elektro, Bygg og anlegg, og Teknisk og industriell produksjon. Har ca 3,5 i snitt uten noe særlig strev så skal legge meg på rundt 4 i år. Men jeg lurer på hva som er den beste jobben på platformen for meg, jeg vil arbeide fysisk. Jeg vet ikke så mye om de forskjellige jobbene og hvordan jeg kommer dit og finner ikke mye info på nett om dette. Kanskje jeg er dårlig til å lete. Men har skjønt at det er turnus på 2-4uker, 2 uker på - 4 uker av. Og veldig godt betalt synes jeg har hørt det er over 500tusen. Jeg har ikke låst meg til noen yrker, men syns platform høres ut som noe som passer meg. Vel, vil tro at en automatiker tjener ganske godt på plattform. Da går du VG1 elektro, deretter automasjon. Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Man kan vel også gå TIP og gå automasjon? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det er samme lønnsnivå på mekanisk, elektro og automasjon offshore. Kva som er den beste jobben avheng sjølvsagt av kva interesser du har. Lenke til kommentar
fiskercool Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 (endret) Man kan vel også gå TIP og gå automasjon? Stemmer, vilbli.no Endret 23. juli 2011 av pistasj Lenke til kommentar
Rabb3rn Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg har jo intresser for finmekanikk og du/dere som jobber med dette vet jo hva som er hva. Men kan du nevne hva de gjør? Boreren, hva gjør han? Automatikeren, hva gjør han? Tenker på de jobbene som er mest fysiske men er jo greit med litt hjernetrim av og til. Tenker litt på den jobben som har minst ¨ansvar¨, f.eks den som skal følge med på trykket ved brønen har vel en viktigere jobb en f.eks boreren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå