!Alex! Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 hvorfor er http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=7&s=pl (1premien i sommerkonkuransen) bare TCO-95 godkjent? er det fordi den er sort? jeg har nemlig lest ett eller annet sted at man ikke kunne gi sorte skjermer TCO-99 godkjenning. Men hvis det er tilfelle så lurer jeg da på hvorfor http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=7&s=pl som er sort har TCO-99 godkjenning. hva er forskjellen på 95 og 99 egentlig? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 TCO er vel godkjent ved mindre stråling bla.a Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Ifølge en svensk/norsk industrimekaniker jeg kjenner, var TCO opprinnelig en svensk metallarbeids-utstyrs-standard. Men siden man skjønte at dette var en lur ting å ha, innførte man det senere bla. i skjerm-verdenen. Stråling, energiforbruk osv. er essensielle i denne standarden. Jo høyere nummer, jo bedre standard. Lenke til kommentar
TreeFingers Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Svart ramme rundt skjermen(vinduet) gir visstnok en annen stråling enn de med hvit/bege ramme selv om alle andre specs på skjermene er identiske. Derfor blir svarte skjermer kun TCO95 godkjent (i følge det jeg har lest) Se ellers hw.no's gode skjermguide :wink: Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Svart ramme rundt skjermen(vinduet) gir visstnok en annen stråling enn de med hvit/bege ramme selv om alle andre specs på skjermene er identiske. Derfor blir svarte skjermer kun TCO95 godkjent (i følge det jeg har lest) Se ellers hw.no's gode skjermguide :wink: det har jeg også lest, men hvorfor har da eizo skjermen som er sort TCO-99 godkjenning? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Det vil vel være mulig å få tco99-godkjent en sort skjerm bare strålingen blir lav nok. Jeg ser at tilsvarende skjerm fra eizo i hvitt er tco03. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Er ikke grunnen til at sorte skjermer bare får 95 at kontrasten mellom ramme og skjerm er for stor eller.no? At en sort skjerm har fått TCO99 er vel sikkert en trykkleif? Evt at de bruker samme fakta ark på alle skjermer av samme sort, selv om de finnes i både sort og beige/hvit evt sølv? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 FlexScan L367 finns för omgående leverans, L767 och L557 kommer att finnas på marknaden i maj respektive juni 2003. Samtliga modeller finns i grått och svart utförande (TCO ´99). Link her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå