fa2001 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei! Jeg har overklokka PCen min fra 166Mhz til 180Mhz. Jeg trodde den kjørte stabilt, men så plutselig stoppa den når jeg spilte cs. Jeg ble oppgitt og ga opp hele overklokkingen. Så tenkte jeg at jeg kunne i det minste ha cl2 på ram-en, så jeg satte volten tilbake klokka ned og reboota. PCen ville iukke starte! Jeg fikk ikke total panic for jeg visste at jeg kunne resette CMOS. Så gjorde jeg det. Og den vil fortsatt ikke starte. Jeg har flytta ca. alle andre komponentene (inkl. CPU) over i en annen PC, og de funker som de skal. Er det noe håp for hovedkortet mitt? Mvh Pål Marius Bjørnstad Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Er du sikker på at det ikke er rammen som har tatt kvelden da? Sjekk ved å prøve med en annen rambrikke (lån av en kompis eller no) Har du testa å ta ut bios batteriet? prøv det isåfall.... Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Hvordan tester jeg om batteriet er gåent? Jeg prøvde ram-en begge veier dvs. min ram funka i en annen PC, og den andre Pcens ram gjorde ikke noe forskjell på min. Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Mente at du skulle ta ut bios batteriet og sette det inn igjen for å være helt sikker på at bios var resatt. Ellers er det vel bare å sende det inn igjen, kjipt å være uten pcen mens du venter på nytt i såfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå