Nénmacil Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 For en stund siden, nærmere bestemt ett halvt år siden bestemte jeg meg for å bestille noen komponenter til en ny PC, men dessverre gikk ikke alt så smertefritt som det jeg først trodde. Jeg bestilte komponenter fra to forskjellige webshop butikker, da dette var billigst. Jeg fikk komponentene fra den første butikken etter kort tid. Når det gjaldt den andre butikken (amraam pc) tok det nærmere 3-4 uker før jeg fikk komponentene. Men vent litt, her var det jo noe feil.. Jeg fikk blant annet en brannfarlig strømkabel, nedstøvete komponenter og feil skjermkort. Jeg sendte dermed "feilvarene" tilbake og ventet spent på noe komponenter. Dette tok etter hvert sin tid, så jeg tok kontakt med dem, flere ganger i uken. I denne perioden nektet de blant annet for at kabelen var brannfarlig. Jeg skulle også få tilbakebetalt fraktkostander og kostander for en vare jeg skulle levere tilbake. Ett halvt år etter kom det riktige skjermkortet, men pengene har jeg ikke hørt noe mer om. Jeg kan også legge til at det ikke var lett å komme i kontakt med disse folkene, de svarer skjeldent på mail og telefon. Jeg kontaktet også tv2 hjelperdeg i denne perioden, de skulle vurdere å lage en tv reportasje på grunnlag av dette. Men siden det kom til å ta 3-4 uker før de fikk bestemt seg, bestemte jeg meg heller for å la være. En så "seriøs" webshop butikk som dette har vel ikke lov til å utsette tilbakebetaling av penger til kundene sine? Dessuten synes jeg ventetiden på å få ett nytt skjermkort (Sapphire Radeon 9500 Pro) på ett halvt år var for lenge. Hva synes dere jeg burde gjøre i en slik sak? Noen andre som har opplevd noe av det samme? Jeg vurderer å ta kontakt med forbrukerrådet angående denne saken. Håper flere kan gi innspill og svar på dette innlegget Takker Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Har også hatt dårlig erfaring med amraam pc, og kan gjerne tilby denne godbiten i klagen tilforbrukerrådet: For litt over er år siden mailet amraam om noen spørsmål og bestillte en P4 2,53 ghz før en sånn webshoppers helvettes lang helg (når det er torsdag kveld og hvis du bestiller så kommer det ikke før LENGE pga en eller annen ferie som f.eks påske) Jeg ble fortalt at de hadde den inne og jeg kunne hente den hos "lageret" deres, ved bøler, oslo. Greit nok, dro jeg ned dit fredag, spent og var på vei til å hente siste delen som manglet til min 20000 kroners pc som jeg skulle kose meg med i ferien. Når jeg ankom, havnet jeg i et borettslag, og lurte fælt på om jeg ikke hadde tatt feil... Jeg spurte noen som bodde der etter adressen til amraam, og pekte meg bort til en blokk. Jeg kom fram og så en ringeklokke med mange vanlige navn som ola nordmann ol... Og en lapp som var klistra på der det stod amraam... Jeg ringte på og gikk inn. Inne måtte jeg vente i en halvtime, siden det bare var en person som jobbet der. Han gikk frem og tilbake og snakket med en kunde inne i leiligheten. Etter han avsluttet samtalen med X, ba jeg om å få hente pakken min. Så mumlet han litt... "mjaaaa..." Så sa han at de hadde fått feil produkter av intel i dag tidlig, de hadde bare fått inn 2.2ghz prosessorer... De tilbød meg 2.6ghz, men ikke til 2.53ghz sin pris... Jeg dro derfra skuffet, og sliten etter en og halv time reise. Dagen etter ringte jeg komplett, stovner og forhørte meg om de hadde. De hadde en igjen! Jeg reserverte den, og skjappet meg ned til dem og henta den. Komplett reddet ferien min! Amraam hadde låvet meg prosessoren, løyet om den og sagt at den var på lager, og klarte ikke gjøre det godt igjen engang... Amraam hadde en ganske tvilsom hjemme side fra før, og enda mer tvilsomt lokale. I min fremtid holder jeg meg LANGT unna Amraam, og fortsetter å shoppe hos komplett, digital impuls og mpx. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 har handlet der en gang hadde ikke noen problemer riktignok gikk jeg hjem til fyren å henta varene. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 God erfaringer ifra Amraam. Kjøpte et hk og når det sluttet og virke returnerte jeg det og fikk et nytt kort. Dette kostet mer ,men jeg synes det var greit og betale et lite mellomlegg pga det tross alt var et KT333 kort. (bra på den tiden) Ventet litt og ringte etterhvert og da ventet de på betalingen min. Greit nok. Jeg ba dem sende med en gang og det var greit. Jeg betalte når jeg fikk kortet (satt inn på kontonr) og var fornøyd. Var også og hentet kortet. Greit nok det. Rotet med og finne det fram da.. Det er et enkeltmannsfortak og det er ikke noe galt med det. Sålenge prisne og sørvisen er god. Slik som den var i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå