kjakan2005 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg skal redigere en video à la "film-avisen" som ble vist i Norge på 50-70 tallet. Finnes det noen (helst gratis) måte å gjøre dette på med bruk av enkle filtre osv? Jeg har brukt Adobe Premiere en del på pc tidligere, men nå har jeg Macbook og Final Cut (som jeg nesten ikke har brukt forøvrig). Etter at jeg for en del år siden redigerte med Premiere skjønner jeg at det har blitt enklere og enklere å få til relativt fine effekter uten bruk av programmer som After Effects osv. Vet ikke om noen her som har kjennskap til programmer som lager bra effekter osv (da tenker jeg på andre ting en overganger) som ikke krever så mye kunnskap (gjerne mac programmer) Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Er innebygde filtre i Final Cut som kan gi deg den effekten. Hvilken versjon er det du bruker? Lenke til kommentar
kjakan2005 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg har final cut pro 7. Hvordan er mulighetene for å lage såkalt "filmavisen" med dette? Finnes det andre programmer som lager på en enkel måte enkle effekter (litt à la adobe after effects, bare for oss amatører) på en enkel måte? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Åpne Effects->Video Filters -> Stylize Der finnes filtre som Bad TV og Bad Film. Prøv en av de og skru litt på parameterene - kan hende en av de passer? Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Lyden er en stor del av videoen, gjør litt googling så klarer du å imitere den klassiske stilen. Husk å legge vekt på V'er og 'eRRRer. I aften VaRR det....blablabla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå