Gå til innhold

Sapphire Radeon 9600

Leroy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kortet er nok ikke så billig, men det er en grei pris til å være ett Radeon 9600 (non-pro) kort. Jeg kan jo også nevne at i skrivende stund får du Hightech Excalibur Radeon 9600 128MB for 1047,- hos ITbutikken.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=4398

Hvis du har råd kan du jo også ta en titt på Radeon 9600Pro og Radeon 9700 (non-pro) som koster fra 1500-2000 kroner. Uansett hvilket kort du velger blir det nok en fin oppgradering fra ditt gamle kort!

Ta gjerne en titt i prisguiden på hardware.no

Http://prisguide.hardware.no

Lenke til kommentar

Tenkte det var på tide å skifte skjermkort... Har et Gforce 2 kort, og det begynner kanskje å bli litt utdatert...

the understatment of the day! :lol:

når det er sagt, så ville jeg tittet på en "Fireblade" utgave av 9600 np/pro (er ikke sikker på hvilken av disse som kommer i fireblade ed.), fordi de er klokket høyere fra fabrikk...

Lenke til kommentar
niks,, det er ikke noe vits å ha 256mb,,, det tar nok en stund får det kommer spill som krever det,,

Doom3 og Half-life2 krever ikke mer enn 80mb minne(av skjerm kortet) på det høyeste,,,

Textures må ikke lagres i video minne så de spillene vil ikke kreve at du har minst 80MB video minne.. og etter det jeg vet har Doom3 i gjennomsnitt en texture size på 90MB (max detaljer). Men man må ikke glemme framebuffer og geometry. Med 4xFSAA i 1280x1024*32 har man igjen ~75MB med et 128MB kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...