Gå til innhold

Treningslogg Zeitgeist


Anbefalte innlegg

Målene er listet opp under. Disse løftene skal utføres med full løftebane og med god form for at de skal være godkjente.
Bruker kun en kloss med Grippy magnesium kalk, ikke belte og liknende.

Mål
Markløft - 2x kroppsvekt
Knebøy - 2x Kroppsvekt
Benk - 1.5x Kroppsvekt

Dagens vekt - 80KG
Høyde - 183CM

Jeg har ikke testet maks kapasitet på noen av øvelsene enda. Det blir dermed regnet ut via 1RM maks kalkulator før jeg trekker fra et par kilo slik at vi havner på circa 95% av 1RM slik at jeg har 5% som feilmargin i min favør.

Dagens Løft
Markløft - 150KG
Knebøy - 110KG
Benk - 110KG

Program
Kjører for tiden en bastardisert versjon av Stronglifts 5x5 og har hatt veldig god fremgang med det siden jeg startet for 3-4 mnd siden. Men jeg har nå stagnert og prøver derfor å loggføre her for å se om det kan hjelpe meg å øke. Jeg skal også prøve å komme meg over til det ekte programmet. Jeg har kjørt prone bridges på både a og b. Jeg har kjørt benpress i stedenfor knebøy på grunn av smerter i albueleddet ved knebøy. Jeg klarer fortsatt å kjøre knebøy hvis jeg må, for eksempel for å teste kapasitet, men det er uaktuellt å kjøre det flere ganger i uka. Jeg øker fortsatt i knebøy ved å kjøre benpress, men ikke så hurtig som jeg ville gjort hvis jeg kunne gjort skikkelige knebøy hele tiden. Går også glipp av masse teknikk noe som er synd sad.gif. Jeg sliter også med overhead press takket være dårlig bevegelse i skulderleddet, men det kommer seg.

Program
Workout A
Knebøy 5x5
Benkpress 5x5
Invertert roing 3xF
Dips 3xF
Omvendt crunches 3x12

Workout B
Knebøy: 5x5
Militærpress 5x5
Markløft 1x5
Kroppshev 3xF
Planken 3x30sec

Kosthold
Det blir mye kjøtt og grønnsaker. Drikker ikke brus. Skjelden alkohol, nesten aldri godteri. Skal jeg kose meg blir det smoothie, brownies, ekte vaniljeiskrem eller toastet brødskive med rørt syltetøy. En god del te, melk og ekte appelsinjuice. Drikker mellom 1-2liter vann på hver trening. Ellers er jeg røyk og dopfri. Bruker kreatin og proteintilskudd, men i det siste har jeg blitt drittlei smaken av protein så det blir kun et par shaker i uka.

Loggene vil inneholde hva jeg løftet den dagen, ikke hva jeg varmet opp med. Orker ikke ramse opp slikt hver gang.


Logg for 21.07.2011

Deadlift: 140kg 1x5
Inverted Rows: 11-10-9
Dips 20KG skive: 12-10-8
Pullups: 10-5-5
Overhead press: 20KG x 10 - 40KG x 10 30KGx10
Prone Bridges: 2x30s

Trenger ingen kommentarer på øvelsene. Jeg vet det er rotete. Skal rette opp i det etterhvert.

Endret av Locrin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra løfting, men militærpressen din ser noe lav ut i forhold til benkpressen. Trener du den lett, eller? :)

 

Jeg har desverre dårlig bevegelighet i skuldrene noe som fører til at jeg får vondt i skuldrene av å løfte tyngre enn jeg gjør. På et punkt i løftebanen sier det "klikk" i skulderen min. Hvis skulderen er tungt belastet når det skjer så får jeg vondt. Derfor blir det heller mindre kilo og flere repitisjoner. Det er derfor jeg nok må belage meg på at jeg aldri vil løfte noe nevneverdig mengde kilo over hodet :-(

Lenke til kommentar

Dicipline: Jeg skal forsøke å tøye mer, men det føles ikke som om det er korte sener som er problemet. Det kjennes ut som om leddet hopper ut av posisjon og så tilbake igjen og det er ikke digg.

 

Dagens.

27.07.2011

Pullups Brede 11-7-6

Benkpress: 80x10 + 90kgx8repsx4 sett. Litt ømme skuldre så gikk ikke høyere med antall kilo.

Planken 60s 30s 30s

Knebøy: 80kgx5repsx5sett. Fortsatt vondt i skuldre og albueledd ved knebøy noe som er utrolig synd siden jeg elsker knebøy. Startet lett siden jeg ikke har trent knebøy på omtrent 2 måneder.

Lenke til kommentar

03.08.2011

 

Planken: 60s 30s 30s

Kroppshev brede: 10-6-3

Knebøy: 100kg 5x5

Militærpress: 50kg 5x5 Takk til Kevlar som minte meg på at man faktisk ikke trenger å føre stanga helt ned til brystet. Ingen smerter i dag :D

Invertert roing: 10-8-8

Markløft: 140kgx3 + 2 reps til etter en pause. Var desverre alt for utkjørt, og sulten til å fullføre settet. Men unnskyldninger er tullball så jeg skal fortsette å putte markløft sist til jeg klarer det selv som siste øvelse.

Lenke til kommentar

10.08.2011

 

Militærpress: 50kg 5x5

 

Planken 60s 30s 30s

Benkpress: 90kg 5x5 Går bare nedover dette :p

Knebøy: 105kg 5x5

Dips: 15 - 12 - 15

Invertert roing: 12 - 9 - 10

 

Kjørte dips sammen med roing. Derfor ble det litt kortere hvileperiode og dermed ferre dips første settet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...