Gå til innhold

Nytt Anleg trenger hjelp til og plasere og koble

Anbefalte innlegg

Hei,,, Har nettop fodt meg 1 15 tommer og 8 12 tomerra,, den ene 12 er po 1000 watt,, og 2 12 er po 600 watt 4 12 po 500 watt, 15 po 800 watt, jeg trenger hjelp til og plasere de og koble opp,, Tenkte 1000 wattn kunne vaare bak sofan,, Men hvordan skal jeg plasere de for og fo mest mulig bass. har en forsterker po 1000 watt del po 2. Delefilter, mixer! Hvordan kobler jeg opp dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at den ene 12 tommeren er på 1000W?

Høytallere måles aldri i watt. De har normalt oppgit anbefalte watt styrker. Men de kan drives av langt mindre.

Høres ut som dette er CV høytallere.

Finn kabler av 2.5 kvadrat mm eller større, og kjør høyre høytaller til høyre utgang på forsterker. Regner med at det er effektforsterker du har, så da må du kople forforsterkeren/eller hva du kopler kildene til. Med RCA til effektforsterkeren fra Pre-out

Du kan ikke kople en kilde direkte i effektforsterkeren. Vel man kan, hvis kilden har volum regulering, men hvis ikke så svir du ørene av deg.

Lenke til kommentar

Du må skrive litt mer oversiktlig og gjerne skyte inn noen doble bokstaver hvor slikt passer! Slik jeg leser, høres det ut som at dette passer best i bilstereo kategorien. Du må heller se på RMS effekt hvis du lurer på om forsterkeren din er stor nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...