Gå til innhold

BK: Blomster landskap 3.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg studert alle bidragene dine i denne "serien"

Først og framst må jeg si at jeg er imponert over kvaliteten i opptakene. Dete er ikke mange som "våger" å legge ut bildene sine i så stort format som du gjør her.

Du vet det er altid noen pirkere som liker å studere det store formatet på jakt etter feil og mangler :)

Det jeg imidlertid reagerer på i dett bilde, er at det virker undereksponert. Hvis du har tilgang til et histogram i redigeringsprogrammet ditt, vil du se at det er store utslag i det mørke området, og nesten ingen bevegelse over i det lyse området.

Dette kunne vært greit hvist det dreide seg om et kveldsbilde. Men her prøver du å formidle sommer og sol, og da ville jeg latt det være en god del lysere.

Lenke til kommentar

Nå har jeg studert alle bidragene dine i denne "serien"

Først og framst må jeg si at jeg er imponert over kvaliteten i opptakene. Dete er ikke mange som "våger" å legge ut bildene sine i så stort format som du gjør her.

Du vet det er altid noen pirkere som liker å studere det store formatet på jakt etter feil og mangler :)

Det jeg imidlertid reagerer på i dett bilde, er at det virker undereksponert. Hvis du har tilgang til et histogram i redigeringsprogrammet ditt, vil du se at det er store utslag i det mørke området, og nesten ingen bevegelse over i det lyse området.

Dette kunne vært greit hvist det dreide seg om et kveldsbilde. Men her prøver du å formidle sommer og sol, og da ville jeg latt det være en god del lysere.

Hei Wasco,takk for dine gode tilbakemeldinger,ser som du seier litt lysere,samt sommer og sol,men vel med litt manglende forklaring fra min side var det ikke sommer og sol eg ville ha frem i bildene,men lys/farger og kontraster å noe som en blir nyskjerig på og vil se litt nærmere på,samt formålet med noen av desse bildene er utskrift i stort format som eg har testet på veien til det eg har vist med dei 3 bildene.har heile tiden lagt meg på den litt kjølige siden av tonen i bildene noe som ble mest virkningsfult ved utskrift.Skal gi bort et til min eldste datter og et skal eg ha hengende hos meg selv,klart alt går og på hva en liker og ikke.Kan tro det ble fint med en nesten hvit ramme i bilde og runt,nå i A3 prøver nok støre format og.Tror for eksempel eg kommer til og ha med husa på dei eg til slutt velger å skrive ut.Brukte vel Blomster landskap, som muligens blir litt feil og asosieres med sommer fant ikke på noe bedre.

Hvet du liker mer utfulende forklaring og tanker omkring bildene,og som min kone sa om bilde av stolpene(den som var alene men hadde heldigvis dei små), det fikk en helt annen meining når hun leste teksten.

Liker godt litt utvekslige/evaluering/tilbakemeldinger,spesielt av deg som ser så mye i bildene bare du får rett info.

Ha en fin dag.

Tor :thumbup::roll:

Lenke til kommentar

Helt klart det beste av disse 3, etterjusteringene du her har foretatt er av samme sort som jeg "etterlyste" på ditt første.

Takk for tilbakemelding,ja justeringen kom på plass,tenker litt om det var nok,kanskje noe til,så vi får se. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...