superreven Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg tenkte å bestille et ferdigbygg fra Komplett. SSDen som er forvalgt er en Corsair SSD Force Series™ F115, 115GB. Jeg bryr meg lite om maks speeds, SATA III osv. Jeg vil ha en god, stabil disk som det ikke har vært noe tull med. Etter å ha lest på diverse forums og litt reviews fram og tilbake siste tiden har jeg egentlig blitt litt skremt av SSD, da det er nesten ingen som er feilfrie (hadde egentlig plukket ut intel 320 før også den ble avslørt med feil forleden), jeg er ikke interessert i å være noen betatester for dette produktet. Jeg vil ha noe som varer. Kunne ikke finne noe problemer med F115 der ute, men tenkte å høre her om det finnes dårlige erfaringer. Evt. kom med bunnsolide forslag til SSDer som gjennom testing har vist seg å være til å stole på. Størrelse skal være rundt 120gb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Før du bestemmer deg helt for ferdigbygget komplett maskin, ville jeg sitt på Netshop sine ferdigbygg / konfigurerbare. Disse har en god tendens til å gi mye mer for pengene enn komplett sine maskiner, da de som regel kun tar 3-400 for montering og installasjon. Angående SSD, jeg vil påstå at de mest solide SSDene er forrige generasjon Intel X25-m . Jeg har selv 2 stk. i raid0 og de har ikke hatt et eneste feilslag. Utover det så har jeg bygget en rekke pcer med en lett blanding av Intel X25-m og X25-v (40gb) og årsaken til at jeg har valgt disse kontra (den gang) Corsair Force 2 som var kjappere var stabilitet. På papiret er de kanskje ikke fullt så imponerende, men i det virkelige livet ser enn ikke forskjellen med det blotte øyet. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Takk for utfyllende svar! X25-m er ikke et alternativ jeg kan velge på kompletts ferdigbygg, men jeg skal ta en kikk på Netshop sine som du foreslår. Jeg ble dog overrasket av komplett da jeg satt opp det samme jeg hadde tenkt å kjøpe i deler fra dustinhome, med utgangspunkt i "gamer limited edition", og ferdigbygget var billigere. Så mtp garanti osv så jeg det som en no-brainer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå