Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Data restarter seg etter 30 min! hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei.. jeg har nettop bygd opp en stasjonaar data,, men probleme er att den restarter seg etter 30 min! Det er irriteranes. Jeg har Windows 7, det er 7 vifter inni maskinen! kan noen om dette problemet? Takk for svar

Vi må ha mye mer info for å kunne si noe om saken.

Begynn med:

- Skjer det konsist (hver gang altså)? Er det altid rundt 30 min, eller hvordan varierer det?

- Driver du på med noe krevende når den slår seg av? (da tenker jeg mest på 3D spill eller lignende. Windows-bruk eller nettsurfing er ikke å regne som krevende).

- List opp så mye av hardwaren din som du kan. strømforsyning hovedkort CPU og RAM er mest relevant.

- Får du noe feilmelding opp eller hvordan utarter det seg? Bare rebooter maskinen spontant uten noen melding? Hvis du får feilemlding så skriv den ned til oss (hvis det er bluescreen så norter deg STOP-koden og legg gjenre også opp minidump filer av crashene)

-Stigma

Lenke til kommentar

hei.. jeg har nettop bygd opp en stasjonaar data,, men probleme er att den restarter seg etter 30 min! Det er irriteranes. Jeg har Windows 7, det er 7 vifter inni maskinen! kan noen om dette problemet? Takk for svar

Vi må ha mye mer info for å kunne si noe om saken.

Begynn med:

- Skjer det konsist (hver gang altså)? Er det altid rundt 30 min, eller hvordan varierer det?

- Driver du på med noe krevende når den slår seg av? (da tenker jeg mest på 3D spill eller lignende. Windows-bruk eller nettsurfing er ikke å regne som krevende).

- List opp så mye av hardwaren din som du kan. strømforsyning hovedkort CPU og RAM er mest relevant.

- Får du noe feilmelding opp eller hvordan utarter det seg? Bare rebooter maskinen spontant uten noen melding? Hvis du får feilemlding så skriv den ned til oss (hvis det er bluescreen så norter deg STOP-koden og legg gjenre også opp minidump filer av crashene)

-Stigma

Dette er alt som jeg har i maskinen!

Skjermkort - Nvidia Gforce GTS 250

Proseccor - AMD Atholn tm 64 X2 Dual core 4200 2,21 ghZ

Ram - 4 Gb

Hard disk - 160 gb

Den slor seg av etter 30 min hele tiden, for ikke opp feilmelding, den bare restarter seg,, Det er ikke noe virus for jeg har nettop bygd den opp og den har restarta seg sia jeg blei ferdig med den! Kan det vare noe dorlig kontakt inni maskinen eller er kan det vare noe i BIOSN som er stilt po? Proseccorn er po runt 40 grader hele tia... den er ikke for varm da eller?

Lenke til kommentar

40 celcius er ikke i nærheten av å være problematisk temperatur nei.

Hvilken strømforsyning brukes? For lite strøm kan forårsake spontan-reboots (dog du vil nok ikke trenge så mye for å drive den hardwaren heller...)

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvilken strømforsyning brukes? For lite strøm kan forårsake spontan-reboots (dog du vil nok ikke trenge så mye for å drive den hardwaren heller...)

-Stigma

hvordan finner jeg ut stromforsyninga? jeg er ikke so god po hardware og sont

Lenke til kommentar

-Stigma

hvordan finner jeg ut stromforsyninga? jeg er ikke so god po hardware og sont

Hvis du kjøpte en ny en så link oss til der du kjøpte den fra (produktsiden)

Hvis du brukte en du hadde fra før så ta av sidepanelet på maskinen og se oppe i bakre del av maskinen etter en relativt stor metallboks. På siden av den vil det normalt stå spesifikasjonene for PSUen og kanskje også modellnavnet. Skriv ned så mye informasjon herfra som du kan (men den totale watt-ratingen er nok kanskje det mest relevante å se på til å begynne med).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...