Gå til innhold

Corsair H80 eller Noctua NH-D14?


VelandS

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hvilken cpu kjøler eg skal velge.

H80 eller D14? Kabinett er Cooler Master HAF X og CPU er i5-2500K

Hvis jeg velger H80 har jeg plass til Corsair Vengence RAM? og er det mulighet for å motere viftene til H80 i toppen på HAF-X, der som det er plass til 200mm fan?

Hvilke temp forskjeller vil de være på de to kjølerene? Hvem gir lavest temperatur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en coolit eco-c240 vannkjøling, har stock clock på cpu da kjøerer den på 25 grader idle 35-38 grader load, men med 4ghz clock på cpu så har jeg da 31 grader idle og 38-42 grader load, spørs hvilke spill jeg da kjører.

og har 4 vifte på den, den tar opp 2x 120mm plass, passer fint i haf 932 :)

 

Er det noen forskjell på H80 og H100 utenom viftene?

de viftene som er på h80 og h100 er de samme :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

H80 gir deg plass til Vengeance-ribbene.

 

Temperaturmessig vil de nok være ganske like. Prismessig vil en H80 koste minst 100kr ekstra i forhold til NH-D14.

 

Du kan montere H80 i toppen, men da bør du blåse ut og hvorfor ikke H100 om du først er i gang?

Noctua NH-D14 er helt klart bedre! Den er billigere, mer stillegående (på lavere rpm, som da kjøler like bra som corsair), det følger med mer! Rett og slett en bedre deal. Den kan også brukes passiv uten noe problem. Jeg har den selv, prosessoren fryser nærmest ihjel.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

H80 gir deg plass til Vengeance-ribbene.

 

Temperaturmessig vil de nok være ganske like. Prismessig vil en H80 koste minst 100kr ekstra i forhold til NH-D14.

 

Du kan montere H80 i toppen, men da bør du blåse ut og hvorfor ikke H100 om du først er i gang?

Noctua NH-D14 er helt klart bedre! Den er billigere, mer stillegående (på lavere rpm, som da kjøler like bra som corsair), det følger med mer! Rett og slett en bedre deal. Den kan også brukes passiv uten noe problem. Jeg har den selv, prosessoren fryser nærmest ihjel.

Helt sant dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...