Ustedalen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Jeg har i det siste koblet macen opp til tven uttallige ganger, siden hovedandelen av filmer ligger på harddisk (og macen er den eneste dvd-spilleren jeg har). Dette har etterhvert blitt tungvindt, og jeg har lurt på om det finnes bedre metoder, altså et mediasenter med flere formål. Jeg har tenkt meg ett oppsett av Time Capsule og Apple TV som jobber sammen. Time Capsule er fungerende ruter, og bruker sin innebygget harddisk til å ta backup av macen. Den innebygget USB-porten blir utvidet med en USB-hub, og alle de eksterne harddiskene blir koblet til denne. En jailbreaket Apple TV 2 med installert XBMC blir koblet til Time Capsule'n via en ethernet kabel, og instillingene blir fikset slik at den tar internett via ethernet. Om dette funker, vil det være en genial løsning. 1) En får automatisk backup fra Time Capsule. 2) En kan, hvor som helst i leiligheten, hente eller legge til filer i de eksterne harddiskene. 3) En kan, enten via Mac, iPad eller iPhone spille av musikk på tvens anlegg - tråløst. 4) En kan bruke ATV2 til å spille av filene på harddisken, også de i 1080p (om jeg har tenkt riktig skal ethernet klare den kapasiteten?) med bruk av en fjernkontroll (eller iPad/iPhone). Noen som har prøvd dette, eller noe lignende? Er jeg helt på jordet nå? Finnes det bedre alternativ (bruke en Mac Mini)? Endret 22. juli 2011 av Ustedalen Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 4) En kan bruke ATV2 til å spille av filene på harddisken, også de i 1080p (om jeg har tenkt riktig skal ethernet klare den kapasiteten?) med bruk av en fjernkontroll (eller iPad/iPhone). ATV2 klarer IKKE sende 1080p til din TV. Maks er 720p. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 ATV2 klarer IKKE sende 1080p til din TV. Maks er 720p. Det er korrekt, men 1080p blir nedskalert til 720p (ihvertfall ved bruk av f.eks. XBMC), så den klarer jo på en måte å sende det til tven. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det er korrekt, men 1080p blir nedskalert til 720p (ihvertfall ved bruk av f.eks. XBMC), så den klarer jo på en måte å sende det til tven. Det blir det, men vitsen er jo å få full HD på TV'n... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2011 Ah, det må jeg ha oversett. Selve vitsen med hele oppsette er at jeg kunne spille av mine 1080p filmer direkte av på tven uten styr med kabler. Om dette ikke går, så får jeg gå for en annen løsning. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Det funker på et vis. Men: å streame fra Time Capsule til Apple TV føles som å knatre rundt på en Symbian-telefon: du kommer frem på et vis, men veien dit er ubehagelig og kronglete. Oppsettet krever litt innsats, og brukervennligheten er såder også når det er oppe og går. Mulig jeg er korttenkt eller har liten toleranse for fikling. Å hente ut moroa rett fra iTunes funker som en drøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå