Dr. Brodsky Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Ja, det høres ikke så usannsynlig ut at det ble. Lenke til kommentar
festen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det skal bli interessant å se hvor lenge dette konseptet der studenter kjøper seg bolig for å leie ut til medstudenter og bor gratis selv ved hjelp av verdistigningen fortsetter å fungere. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det er mykje som går, men eg er ikkje sikker på om dette er verdt arbeidet. Med 700 000 så får du i brukbar renteavkastning av å ha pengane i banken (bedre dersom du investerer dei betre). Dersom du tar opp eit boliglån og skal tjene på utleige så må leigeinntektene være høge nok til betale ned lånet, pluss å gi deg ei høgare avanse enn det du hadde fått dersom pengene var plassert på sparekonto. For min del så er dei mange usikkerheitsmomenta det som gjer at eg er usikker på om dette er ein god ide. Med så mange ting som kan gå galt så bør avkastninga være forholdsvis stor før det er verdt risikoen. Du kan f.eks ende opp med å ikkje finne leigetaker eller eventuellt bli tvunget til å gå ned i utleigepris for å få nokon til å leige med deg. Som eigar vil du også stå ansvarlig for diverse mangler og liknande som kan oppstå, dette er noke som du må dekke. Og i tillegg så sattser du på at boligprisen held seg stabil eller stiger, dersom boligverdiane går ned så kjem du til å tape mykje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå