Gå til innhold

Problemer med ati 9700pro aiw

marsor

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å koble til kabel til skjermkortet mitt slik at jeg kan se på tv med det. Problemet er at det ikke er antenne-uttak bak, men parabol, så jeg fikset en plugg for å sette inni. Da koblet til antenne fikk klart bilde, men bare svart hvitt. Da jeg skulle koble til kabel, så fikk jeg ikke inn noen kanaler. Noen som vet hva som kan være feil? Kortet er kjøpt i USA, så når jeg skulle stille inn kortet, kunne jeg ikke velge Norge, så jeg valgte USA. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver å koble til kabel til skjermkortet mitt slik at jeg kan se på tv med det. Problemet er at det ikke er antenne-uttak bak, men parabol, så jeg fikset en plugg for å sette inni. Da koblet til antenne fikk klart bilde, men bare svart hvitt. Da jeg skulle koble til kabel, så fikk jeg ikke inn noen kanaler. Noen som vet hva som kan være feil? Kortet er kjøpt i USA, så når jeg skulle stille inn kortet, kunne jeg ikke velge Norge, så jeg valgte USA. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Støtter dette kortet den norske TV-standarden? Siden det er kjøpt i USA regner jeg med at det er tilpasset NTSC og da kan du bare glemme å bruke her i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke at du kan bruke det kortet i Norge. Som en annen skrev så brukes NTSC standarden i USA og PAL i Norge. Dette er satt i BIOS, det har vært noen diskusjoner om dette på Rage3D forumet men jeg mener at konklusjonen var at det ikke er mulig at flashe et NTSC kort til PAL.

Som du ser av siggen min har jeg et europeisk AIW 9700PRO og jeg er veldig fornøyd med det. Sitter akkurat nå å ser på kampen Rosenborg - Brann men jeg skriver dette innlegget.

Ronnie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...