Gå til innhold

Problemer med signering lånekasse gjeldsbrevet på Altinn.no


XoideX

Anbefalte innlegg

Hei!:)

 

Jeg lurer på om det er flere som ikke får signert gjeldsbrevet sitt fra lånekassa med smartkorte?

Jeg kommer inn med smart korte, og like etter at jeg har trykket på signer og godtatt alt, så sier den:

"Operasjonen medførte en teknisk feil."

Skjønner ikke, har prøvd alt, restartet maskinen, byttet nettlesern, prøvd en annen laptop.

Og kortleseren funker helt fint ellers..

Noe gærnt som jeg ikke får med meg her.

har noen opplevd det samme? hvis ja, hvordan har dere fiksa det?

 

Setter pris på deres kommentarer!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er løst, men fy.. for et styr!!!!!

 

det sies at noen "bare" opplever problemer med det, og noen andre gjør ikke. helt tilfeldig.

etter å ha forsøkt 100vis av ganger, og ring til blant annt lånekassa, altinn kundesenter, og buypass,

fant jeg ut at de ikke har peiling sjøl. altså altinn har problemer med lånekasse gjeldsbrevet.

så det beste er å logge inn i lånekassa, og trykke på utbetaling (husker ikke hva det står der), der du har oversikt iallfall, også trykke på send manuel gjeldsbrev hjem. og da får du det innen 4-5 dager i posten, og sender tilbake.

jeg har allerede fått pengene i kontoen. via den tradisjonelle måten.

 

bare tull det med bytt nettleser, eller restart osv... ingen av de funka på meg ihvertfall.

funker det ikke, så funker det ikke.. thats it

Endret av XoideX
Lenke til kommentar

Ubrukelige greier. Først betaler jeg 500kr+ for Buypass, og så får jeg vite at man bare kan få avtalen på papir og signere "gratis". Og når jeg først får Buypass i posten, så funker det ikke? Angrefrist gjelder visst ikke på Buypass heller. Får refundert en hundrelapp av de 500. reklamasjon anyone?

 

Det er ingen som tvinger deg til å signere elektronisk. :)

Teknisk feil under signering skyldes at Altinn har oppdatert nettsidene sine, men ikke signerings-prosessen. For noen er løsning å prøve en annen nettleser og evt. restarte. Noen andre må vente på at Altinn oppgraderer signeringen, dette har de planer om å gjøre i september.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet. Har forsøkt alt til ingen nytte: Opera, Firefox, IE, Chrome. 32 & 64 bit Java, Mac, windows og Linux osv osv.

 

Det er selvfølgelig ikke verre enn at jeg får brevet sendt i posten, men for meg som bor i usa så tar det ca én måned ekstra og det er tid jeg ikke har. Nå må jeg ta opp et forbrukslån for å få dekket penger til skole, mat og opphold. Det er frustrerende.

Jeg har betalt mye penger for buypass og dette er en tjeneste jeg forventer at skal fungere. Det er tusenvis av utenlandsstudenter som har det samme problemet, og jeg krever at altinn skal kunne ordne dette på kortest mulig tid. Nå tvinger de Lånekassen til å bruke et ekstra årsverk kun på å sende brev.

 

Jeg har forsøkt å lokalisere feilen. Jeg klarer å logge meg inn på altinn. Jeg skriver inn koden og laster opp gjeldsbrevet. Der klarer jeg også å "godkjenne" ved å taste PIN koden og det sender meg videre til signeringen. Men her ligger problemet. Jeg får opp at det "medførte en teknisk feil", og det skjer samme hva jeg gjør.

 

Er det noen av dere som har en løsning eller som vet hva annet jeg burde gjøre? Som en tidligere nevnte så går dette på at buypass har oppgradert sin kortleser mens altinn forstatt kjører på en eldre platform. Det må være noe jeg kan gjøre for å bygge en bro mellom disse?

 

Dersom noen har svar så er jeg evig takknemmlig!

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet. Har forsøkt alt til ingen nytte: Opera, Firefox, IE, Chrome. 32 & 64 bit Java, Mac, windows og Linux osv osv.

 

Det er selvfølgelig ikke verre enn at jeg får brevet sendt i posten, men for meg som bor i usa så tar det ca én måned ekstra og det er tid jeg ikke har. Nå må jeg ta opp et forbrukslån for å få dekket penger til skole, mat og opphold. Det er frustrerende.

Jeg har betalt mye penger for buypass og dette er en tjeneste jeg forventer at skal fungere. Det er tusenvis av utenlandsstudenter som har det samme problemet, og jeg krever at altinn skal kunne ordne dette på kortest mulig tid. Nå tvinger de Lånekassen til å bruke et ekstra årsverk kun på å sende brev.

 

Jeg har forsøkt å lokalisere feilen. Jeg klarer å logge meg inn på altinn. Jeg skriver inn koden og laster opp gjeldsbrevet. Der klarer jeg også å "godkjenne" ved å taste PIN koden og det sender meg videre til signeringen. Men her ligger problemet. Jeg får opp at det "medførte en teknisk feil", og det skjer samme hva jeg gjør.

 

Er det noen av dere som har en løsning eller som vet hva annet jeg burde gjøre? Som en tidligere nevnte så går dette på at buypass har oppgradert sin kortleser mens altinn forstatt kjører på en eldre platform. Det må være noe jeg kan gjøre for å bygge en bro mellom disse?

 

Dersom noen har svar så er jeg evig takknemmlig!

 

Dessverre så er det ingen løsning du kan benytte deg av for å fikse dette. Problemet ligger på serverne til Altinn.

Ringer du dem vil de be deg gjøre følgende (som kanskje fungerer for noen få kunder):

- Restart PCen

- Prøv en annen nettleser

- Prøv en annen PC

- Prøv flere ganger.

Dersom dette (selvfølgelig) ikke fungerer er du pent nødt til å vente på papirutgaven. Altinn har derimot sagt at det skal fikses før neste runde gjeldsbrev skal ut i sommeren 2012.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forbanna dritt.

 

Endelig skulle jeg få prøvd ut Buypass saken min, først fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale 59,- for å ha en "bedre utgave" av kortet.

59,- for en form for firmware oppgradering.

 

Når dette endelig er gjort skulle man tro at alt skulle gå smurt, men dengang ei!

Prøvd ett par dager nå med både Safari/Chrome/Opera, men ingen av de fungerer, noen ganger fryser bare prosessen seg,

andre ganger får jeg trykke på den usynlige knappen (hos mac brukere er det en usynlig knapp nede i venstre hjørne...fantastisk).

 

Når jeg da har tastet inn passordet og bildet går over til Signerer........ så går det 30sekund før jeg blir kastet tilbake til start og med rød skrift over, teknisk feil.

 

Er så utrolig at de ikke har kontroll på dette, altinn burde ikke oppgradert noe som helst før de "tester" at systemene snakker sammen.

At de skal se på problemet om ett par mnd er jo bare skammelig! De burde jobbet døgnet rundt de nå for å fikse tabben sin.

 

At man i 2011 må bruke papirløsning er bak mål mener i hvert fall jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...