LMH1 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Skjebne (for fremtidens skyld) finnes ikke. Når mennesker betrakter ting som har skjedd (fortid) så snakker man ofte om at noe var skjebnen. Men tror du på det var meningen at livet blir som det blir? At hvis man blir drept helt tilfeldig eller eller får en alvårlig hode krefttype som ikke kan operieres så er det ikke tilfeldig at det skjer? Hva tror dere var det meningen at man skulle få et dårlig slutt på livet eller ren tilfeldighet? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Kan du bevise at hun virkelig prater med døde mennesker feks da? Dette bør uansett leses av alle som tror på spåkoner. cold reading 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Kan du bevise at hun virkelig prater med døde mennesker feks da? Nå har jeg lite kunnskaper her, men er det ikke slik at Sjelen er et spøkelsefenomen som oppstår etter døden? Man får svart sjel hvis man har vært ond men hvit hvis man er snill, og sjelen kan ikke ses av mennesker, men kan høres (Hvis du hører gående skritt eller vinduer som dyttes igjen). Men nå er det så vidt jeg vet så har ikke sjelen noen hjerne så den lever kun av innstinkter? Er det riktig at kamera (Vanlig film) kan ta bilder av disse? Altså ikke digitalkamera fordi man trenger mørk film. Endret 21. juli 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Skjebne (for fremtidens skyld) finnes ikke. Når mennesker betrakter ting som har skjedd (fortid) så snakker man ofte om at noe var skjebnen. Men tror du på det var meningen at livet blir som det blir? At hvis man blir drept helt tilfeldig eller eller får en alvårlig hode krefttype som ikke kan operieres så er det ikke tilfeldig at det skjer? Hva tror dere var det meningen at man skulle få et dårlig slutt på livet eller ren tilfeldighet? Det finnes nok ingen mening, annen enn den meningen du tillegger ting som skjer selv. En objektiv mening finnes ikke, kun subjektiv og individuell. F.eks.: Er det en mening med at nyfødte babyer dør krybbedøden? Du er ganske syk i hodet hvis du klarer å forklare dette med at det hadde en mening. Så nei, meninger med ting som skjer er det bare du selv om tillegger hendelser. Alt er tilfeldigheter påvirket av en ufattelig mengde faktorer som er i konstant påvirkning fra alt. Noe spesifikt vil alltid skje, men ingenting er spesifikt før ETTER at det har skjedd. 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Huff... "sjelen" altså dine tanker og person er elektriske ladninger i hjernen. Når du dør så dør også disse. Å tro at sjelen går ut av kroppen når man dør, burde tilhørt middelalderens tankegang. Skritt på loftet er enten spøkelser eller feks temperaturforandinger som får treverk til å krympe og ekspandere. Vinduer som lukker seg igjen kan gjøre dette pga magiske fenomener som feks vind Endret 21. juli 2011 av McHalvorsen 8 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 McHalvorsen: muligens du har rett i det siste, men er det noe klare bevis på det? Kan jo også si at hvis man tror man kommer til himmelen etter døden eller helvete er også en middelalderens tankegang men kan jo ikke bevise noe, og får kristene i mot meg. Sånn sett hvorfor skulle det være mere riktig? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Bevisbyrden er på de som hevder at noe eksisterer, ikke de som mener at det ikke eksisterer. Velger du å tro at noe er sant uten å basere dette på konkrete beviser, da kan du likesågodt tro på hva som helst som ikke er bevist. Endret 21. juli 2011 av J-Core 6 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Hvis alt i verden kommer av tilfeldigheter. Hvordan kan det ha seg at vi menneskene er så forskjellige? Hvordan kan det ha seg at verden består ca av ca like mange menn som kvinner, hvorfor har vi ikke krig verden over? Er alt tilfeldigheter? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hva tyder på at det finnes en himmel og ett helvete? En 2000 år gammel bok? Hva visste de på den tiden om hvordan ting fungerer? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hvis alt i verden kommer av tilfeldigheter. Hvordan kan det ha seg at vi menneskene er så forskjellige? Hvordan kan det ha seg at verden består ca av ca like mange menn som kvinner, hvorfor har vi ikke krig verden over? Er alt tilfeldigheter? Hvor mange kjønn er det mulig å få? 2,ikke sant? Hvorfor er det da ulogisk at det er ca like mange kvinner som menn? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hvis alt i verden kommer av tilfeldigheter. Hvordan kan det ha seg at vi menneskene er så forskjellige? Hvordan kan det ha seg at verden består ca av ca like mange menn som kvinner, hvorfor har vi ikke krig verden over? Er alt tilfeldigheter? Jepp, dette er et perfekt bevis på tilfeldigheter. Man har to kjønn, menn og kvinner. Flipper du en mynt (som har to sider) mange nok ganger så vil du også her se at man vil ende opp med like mange "mynt" som "kroner" prosentmessig. De store talls lov: http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_large_numbers Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Finnes det ikke tvillinger som er satt sammen? Så det er fysisk mulig at en person er begge deler? Kanskje ikke så bra? Men har ikke hørt om en person som har et hode og normal, men både er dame og menn samtidig mellom beina? Det er jo fysisk mulig er det ikke? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Flipper du en mynt (som har to sider) mange nok ganger så vil du også her se at man vil ende opp med like mange "mynt" som "kroner" prosentmessig. De store talls lov: http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_large_numbers Flipper man en mynt: Kunne like godt myten deles i 2 eller den forblir stående? Så ja på en måte er det flere utfall en 2. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Flipper du en mynt (som har to sider) mange nok ganger så vil du også her se at man vil ende opp med like mange "mynt" som "kroner" prosentmessig. De store talls lov: http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_large_numbers Flipper man en mynt: Kunne like godt myten deles i 2 eller den forblir stående? Så ja på en måte er det flere utfall en 2. Er du seriøs nå eller troller du? Selvom alt er tilfeldig betyr det ikke at alt er like sannsynlig. Hvis jeg hopper nå så er det tilfeldig hvor høyt jeg hopper? Kanskje jeg ikke burde prøve siden jeg plutselig kan slå hodet i månen`? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Nei jeg troller ikke. Altså hvor høy du hopper har med tyngekrafen å gjøre. Noen sikre ting er med verden. Husk vi begynner å bevege oss i verdensrommet. Når spørsmålet var om spåkoner og tro. Men hvordan livet er har ingen mening, jeg tror ikke det er så tilfeldig som folk skal ha det til. Så hvis ingen andre kan bevise noe annet, tror jeg på at livet våres er skrivet i en usynlig bok og det var slik meningen livet skulle bli. Jeg tror neppe gud skrev det, må være en annnen gud i så fall. Endret 21. juli 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Til en viss grad tror jeg på det, for det er mange klarsynte som er flinke, alla de du ser på TV-Norge, (jakten på den 6 sans, åndenes makt) Utrolig å se hva de kommer fram til! Dette er rene underholdningsprogram, ikke dokumentarer, det er mye som ikke er ekte der. 3 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 LMH1: Du må gjerne tro på hva enn du ønsker, men husk å alltid stille deg selv spørsmålet om HVORFOR du tror akkurat det du tror på. Hvis du tror noe fordi du håper eller har lyst til at noe skal være på en bestemt måte, så er ikke dette annet enn ønsketenkning. At du selv, personlig, har lyst til at livet skal ha en overordnet og generell mening gjør ikke dermed at livet får en mening. Lenke til kommentar
FredTrump Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) The biggest douch in the universe! Endret 21. juli 2011 av Adogg Lenke til kommentar
Contris Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Lukter troll lang vei... Synes det er trist hvor mange som kjøper dette tullet. Merker hvordan både venner og familie, i svake øyeblikk, vurderer både spåkoner og alternativ medisin. Toppet seg her om dagen da både mamma og pappa(!) blei overbevist av "Jakten på den 6. sans" Utrolig at TV Norge har samvittighet til å vise slikt. De burde heller vie beste sendetid til James Randi 4 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Noen personer har et grunnleggende behov for å skape illusjoner for seg selv. Om man er enig i at uvitenhet gir lykke så har man også forklaringen på dette fenomenet. Skal man først begynne med sånne "new age" så har man bedre alternativer å velge blant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå