Gå til innhold

[Løst] Tror dere på klarsynte og spåkoner?

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke om dette er riktig sted å spørre her.

Men det jeg lurer på hvis man ringer klarsynte/synse folk som mener de kan se inn i fremtiden, tror dere det er bare tull det de sier?

Man spør først om bevis på personen er klarsynt, så sier de det første man tenker på.

At man selv vurderer å kjøpe ny PC.

F.eks hvis de klarer å si hva du heter, og de kan si når du er født med en gang du snakker 3 sekunder med personen, også sier de at man bør være forsiktig i livet fordi man risikerer å gjøre en dårlig avgjølse som man vil angre resten av livet på, men kan ikke si konkret hvilken avgjørelse man gjør feil. Men personen mener å ha drømt dagen i for veien at personen har sett meg i en av drømmene sine.

Og man vil død tidlig i livet i en tragisk ulykke.

Uten å nevne dato eller sted, ville dere da tro på slike ting?

Man kan jo aldri vite, men jeg tror man skal være heldig/uheldig hvis det var tilfelle?

Hva tror dere er det fysisk mulig å spå slike ting, eller er det en person som finner på noe, og det er ren tilfeldighet at slike ting skjer eller ikke?

Flere personer jeg har møtt tror ikke på klarsyne folk eller spåkoner.

Men hva tror dere? Er det bortkastet penger eller kan det være til hjelp?

Hva tror dere angående sjebnen er det tilfeldigheter eller er det en grunn hvis man selv er uheldig i livet? Kan man endre på fremtiden sin hvis man er dømt til uflaks og tidlig død?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor gidder disse spåkonene jobbe? De trenger jo bare å spille lotto til lørda`n.

Som jeg sa, hvis det er slik de drømmer, og tilfeldigvis drømmer noe som har vært sant.

Jeg er ikke synsk, men jeg har en skjelent gang drømt å være i et rom som er senere har sett 1-2 dager frem i tid.

Er jeg da synsk eller er det ren tilfeldighet?

Nå har jeg veldig kjeldent slike drømmer, så jeg tror det var bare ren tilfeldighet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er ikke noe problem å spå fremtiden til folk, såfremt man er rimelig diffus i sine uttalelser og den du spår tror at du faktisk kan spå.

Ringer du en spåkone og får noen spådommer er det lett å få det som skjer videre til å passe med dette på en eller annen måte.

Blir det samme som med horoskop, ofte passer det veldig godt, men husk at horoskopene gjelder for 1/12 av befolkningen...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke noe problem å spå fremtiden til folk, såfremt man er rimelig diffus i sine uttalelser og den du spår tror at du faktisk kan spå.

Så du mener jeg må regne med å tape pengene?

Altså spådommen kunne jeg helle latt mine drømmer ta seg av?

Så hvis noen mener at drømmene sine kan fortelle kontret om fremtiden så er det enten tilfeldighet eller uvanlig evne enkelte mennesker har uten å ha en anelse om hvorfor?

Hvis vi skal ta opp den diskusjonen angående lotto, hvor stor sansynlig er at man drømmer et 10 siffer med tall er riktige?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

En del av meg tror, og en annen del er ganske skeptisk.

De "spåkonene" som man kan ringe til for en haug med penger, har jeg nok ikke tro på.

Lenke til kommentar

Ang. det at drømmer en gang i blant kan stemme med noe som skjer et par dager senere: Tenk på alle de gangene alle mennesker i verden drømmer noe som IKKE blir sant i ettertid. Ja, dette er tilfeldigheter. Med antall drømmer personer har ila. livet, og mtp. hvor mange personer i verden som drømmer, så er flere drømmer i blant dømt til å stemme med virkeligheten/fremtiden.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ble et lyttende vitne da en venn av meg ringte en spåkone for ett år siden ca. Har aldri hørt så mye svada på en og samme gang. Kompisen min lurte på om hun kunne hjelpe til å finne pengeboken som han hadde mistet (han ringte vel mest på fleip for å teste hvor god hjelp det var å få). Men hva denne spåkonen drev med var REN gjetting. Kastet bort tiden min som luttert øre og min venn kastet bort dyre kroner! Noe som spåkonene er, DYR! :nei:

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ja jeg tror også på noen er ærlige, men andre kommer med antakelser, som størs sansynlig stemmer.

Bare tenk hvis det var slik at sjebnen har bestemt at man dør når man er 50 år på bursdagen og man blir skutt og drept på åpen gate, og hvis man viste det ville ikke det da vært forferdlig å vite?

Selv om man prøvde å reise til bodø har sjebnen bestemt en død dato noen dager etterpå.

Hva tror dere om det? er sjebnen fastlåst?

Lenke til kommentar

Til en viss grad tror jeg på det, for det er mange klarsynte som er flinke, alla de du ser på TV-Norge, (jakten på den 6 sans, åndenes makt) Utrolig å se hva de kommer fram til!

Utrolig å ta alt som skjer i en underholdnings-produksjon på en reklamefinansiert kanal for god fisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Til en viss grad tror jeg på det, for det er mange klarsynte som er flinke, alla de du ser på TV-Norge, (jakten på den 6 sans, åndenes makt) Utrolig å se hva de kommer fram til!

Utrolig å ta alt som skjer i en underholdnings-produksjon på en reklamefinansiert kanal for god fisk.

Har du sett programmene eller??

Eller Lisa Williams, hva syns du om hun da? Bare svada?

Lenke til kommentar

Skjebne (for fremtidens skyld) finnes ikke. Når mennesker betrakter ting som har skjedd (fortid) så snakker man ofte om at noe var skjebnen. Med forkvaklet logikk får dermed noen folk seg også til å tro at dette gjelder for det motsatte av fortid, nemlig fremtid. Det som har skjedd har skjedd og kan ikke påvirkes, det som kommer til å skje er avhengig av påvirkelige faktorer. I så måte har man et uendelig antall potensielle skjebner, ergo blir konseptet vedr. en skjebne feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...