Gå til innhold

Kjøpte mobilt internett, funket ikke som det skal, samt kjøpt over disk. Muligheter?

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg kjøpte mobilt internett igår på Telekiosken over disk. Det er reklamert og selgern sa at det var 1MB - 10MB/S, Men det er som regel mellom 5-8 MB/S som er normalt i en storby som Bergen.

Problemet mitt er at det ikke funker som det er reklamert eller som selgern sa, det ligger på Kbite/s opp til 0.1MB/sek

Er det muligheter å få levert inn dritten å fått ny eller bedre, pengene tilbake? Eller bare opphevd bindingstiden, om jeg ikke får pengene var ikke det den største nedturen, vil bare ha noe som funker, og som er lovt å reklamert at det _skal_ funke.

Jeg vet at angrefrist ikke gjelder over disk når det gjelder noen butikker, men går ikke det over til Norsk kjøpslov da? Iallefall burde no jeg få opphevd bindingstiden på internette om produktet ikke funker som det skal? Er litt mållaus her jeg sitter, for jeg har snakket med selgeren, han sa iallefall at jeg ikke fikk levere tilbake noen ting, måtte faktisk bare betale for noe som ikke funker, er det virkelig 100% sant som han sier? For om det virkelig er sånn, så har jeg møsta all respekt for kjeden, butikken og selgeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sakset fra Spør Juristen.no:

"Dersom du kjøper en vare over disk i vanlig butikk, har du ikke rett til å heve kjøpet fordi du angrer deg. Forutsetningen for å kunne heve et kjøp er at det foreligger en vesentlig mangel eller feil ved varen."

Så her ville nok jeg tatt med meg en kompis eller to og fått selgeren til på nytt å fortelle hvor flott produktet er.

Lenke til kommentar

Hvor bruker du det mobile brebandet? Er det samme lave hastighet på alle plasser du har testet? i såfall kan det være noe galt med modemet evt innstillinger.

Hvis du sitter inne i et betongbygg vil det redusere signalet, og dertil hastighete. Prøv evt å være i nærheten av et vindu etc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...