Veronica93 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hei Jeg er veldig facinert av 50'tallet, og elsker bilder fra den tiden. Så. Jeg lurte på om det finnes et mer moderne kamera som krever minnekort og ikke film, som tar sånne bilder? Jeg tenker på sånne bilder: http://24.media.tumblr.com/tumblr_lo1rnmcdNC1qdqhjko1_500.jpg Jeg tenker da på samme type kamera som de brukte på den tiden, bare med minnekort.. Noen som vet? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Slikt gjør man i redigeringen i ettertid. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Sjekk en del tutorials her: http://www.smashingmagazine.com/2010/03/10/uncovering-toy-cameras-and-polaroid-vintage-effects/ Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg lurte på om det finnes et mer moderne kamera som krever minnekort og ikke film, som tar sånne bilder? Jeg er enig med awesnes at det er en fordel å legge på slike effekter i et bilderedigeringsprogram etter at bildet er tatt, men det er mange kameraer som kan gi både svart hvit og sepia rett fra kameraet. Alle Panasonics modeller jeg har testet gir denne muligheten, og flere andre merker har tilsvarende uten at jeg husker hvilke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Alle digitale kameraer har en eller flerer moduser for svart/hvit, men du får mye bedre uttrykk ved og gjøre dette i etterkant. Har du noen redigeringprogram du bruker nå ? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Canon EOS 550D har mulighet for svart/hvitt og sepia rett fra kamera. Men som sagt, dette bør gjøres i ettertid. Edit: Ser nå at du har lagd tråd i kompaktkamera-seksjonen. Mitt Olympus X-43 gir samme effekter, dette kostet ca 700,- på elkjøp for en måned eller to siden. Endret 21. juli 2011 av Dragen Lenke til kommentar
Asahi Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Pentax Q har også mulighet for å etterligne vintage filmeffekter. Kommer til høsten. Bildelink Perfekt for hipstere, særlig siden svært få kommer til å ha samme kamera som deg og du vil garantert være førstemann i gjengen som har et (noe jeg har skjønt at er noe av "poenget"). Ellers... iphone med hipstamatic. Endret 21. juli 2011 av Asahi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå