Gå til innhold

Mitt neste RC helikopter.


knut71

Anbefalte innlegg

Har vært gjennom en bunke av de med to propeller på, og de er blitt kjedelige.

 

Holder nå på å runde av vennskapet med ett Blade 120SR som også nå begynner å bli kjedelig.

Propellen er fast og man regulerer hvor fort ting skal foregå med å øke/senke hastighet på propellen. Kan kun presse luft ned mot bakken.

 

På tide med ett som har propell som kan presse luften oppover eller nedover slik at man kan gjøre litt mer gøye ting.

 

Noen Forslag:

Har sett på:

Blade 450 3D

KDS 450SV Titan RTF Mentor 3D

Walkera V450D01

Align T-Rex 450 Sport

 

Tenker så lang: Blade er billig og klar rett ut av boksen og har noenlunde fornuftige priser på reserve deler når jeg kresher.

 

kds har fly-mentor som hjelper deg å ungå kresh, men har ikke kjenskap til om http://www.throttlestore.com er en pålitelig butikk eller ei, ikke finner jeg voldsomt med info/erfaringer folk har med dette helikopteret.

 

Walkera er proffene sitt valg i 450 klassen, men tenker det er lenge til jeg får bruk for de voldomme egenskapene, mye samme tanker om Align t-Rex.

 

Noen innspill.

Hva pokker skal jeg velge ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diskusjon er nok ikke helt det riktige forumet for dette, men har du råd til Align T-rex kjøp det. Men hvis du kan ha mindre helikopter kan du jo holde deg til blade sitt mCP X fra smallsize.no

 

Ellers anbefaler jeg deg å lese på modellflynytt.no sitt forum.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt avhengig av hvor mye du vil satse og hvor mye plass du har å fly på så er ebten Blade mCPX eller Trex 450 gode alternativer.

Krasje kommer du til og gjøre så bare venn deg til tanken.

Forskjellen er at med en mCPX så retter du opp drevet, fester de løsnede linkene og flyr mere mens med en Trex 450 må det byttes deler, hodet settes opp på nytt før du kan fly igjen.

En 450 er heller ikke noe heli du flyr i hagen så du må ha noe sted å fly det men har du et tomt område på 100x75 meter så holder det.

 

Angående forum for å få utforsket hobbyen så anbefaler jeg helifreak.

Modellflynytt er et stille sted til sammenligning for å si det sånn med kun noen få poster i døgnet når det kommer til heli om du er heldig.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...