Gå til innhold

Et par spm. ang. xp2500 og Abit Nf7-S

jbb

Anbefalte innlegg

Har sett at folk med denne kombinasjonen når veldig langt med sine xp2500, har eksperimentert litt og fått den til å kjøre på xp3200 hastighet men bare med 166 * 13. Tok multiplier ned til 10.5 og satte fsb til 200 og kjørte dette stabilt. Da kjørte jeg minnet på orginal hastighet på 400 mhz(pc3200). Spørsmålet mitt da er om jeg må øke CPU voltage for å nå høyere opp og få det til å bli stabilt?

Og en annen ting: Klarer ikke kjøre minnebrikkene mine(Twinmos Pc3200 512mb cl2.5 m/winbond) på turbo innstilling(7,2,2,2) med cas latency 2. ;(

edit: glemte å skrive at jeg har volcano11 :-?

Takker for svar

jbb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok øke vcore litt for å komme lenger ja, og siden du har god kjøling byr ikke det på noen problemer.

Du har sikkert relativt nye rambrikker, og da har du Winbond CH5 chipper på dem. Disse modulene klarer ikke tRCD 2. Prøvd å sett den til 3 isteden, så går det nok. Mener å huske at det er den nest øverste på lista i bios.

Lenke til kommentar

går du på expert, som er den siste du ikke visste så kan du stille alle sjæl, som du vil selv gitt :woot: så fikser du det der formann sa og stiller den på 3 og de andre på de vanlige, dvs 7-2-2 så tror jeg du skal få det koselig hjemme hos deg :)

Lenke til kommentar

Ok takk formann! btw: bra innlegg om overklokking om abitnf7-s og xp2500 :)

Nå fikk jeg en bluescreen om "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" :( Sikkert fordi jeg overklokket litt for hardt. Klokket den ned til normal hastighet igjen. Er ikke helt god på overklokking enda..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...