Gå til innhold

vannputtern's treningslogg


Anbefalte innlegg

Begynte å trene i januar mens jeg bodde på hybel, men begynte først seriøst fra i midten av februar. Må tilføye at når man bor på hybel, eller for seg selv generelt, er det mye lettere å følge et ordentlig kosthold, noe som jeg har lagt godt merke til etter at jeg kom hjem til mamma sin kost forrige måned...

 

Har med andre ord ikke et ordentlig kosthold nå, men prøver så godt jeg kan. Uansett, interessen min for styrketrening har kun økt mer og mer etter som at månedene har gått, og vil si at den er ganske på topp nå, og etter å ha sett på flere av trenings loggene her de siste månedene bestemte jeg meg i stad for å opprette min egen!

 

Målet med treningen, er å kunne ta 100 kilo i benk innen jeg blir 18 (11 måneder til). Grunnen til at dette er målet mitt nå er at jeg de siste månedene har fulgt programmet til en som trente 6 ganger i uken, mens jeg kun trente 4 dager i uken, så fikk ikke tatt alle øvelsene som blant annet benk (ja, fult klar over at dette var dumt gjort av meg!).. Ligger derfor ganske langt etter der på benk i forhold til andre øvelser!

 

Hadde ikke trent på en og en halvmåned, så startet opp med 5x5 stronglifts 3 ganger i uka for to uker siden hvor jeg bygger meg opp med kiloene og teknikk.

 

Generell info:

Alder: 17 år

Høyde: 183 cm

Vekt: 71,4 kg

Idrett og treningsbakgrunn: Et år med fotball som keeper i 6 klasse og 1 år med judo en gang på barneskolen

Dette fokuserer jeg på: Øke i styrke

Markløft: 120 kg i markløft

Knebøy: 115 kg i knebøy (kan si 110 kg, tviler på at den var godkjent.. :p)

Benkpress: 60 kg (kommer til å fokusere mye på benk fra nå av!)

 

Kosttilskudd:

Whey-80 protein pulver

Kreatin Monohydrate

 

Bildet er tatt 21. juli 2011. Har aldri stått å tatt bilder av meg selv i speilet før, så kan ikke akkurat si at det ble de beste bildet..

 

Nå som det er sagt:

Målet med loggen er å kunne ha et sted med oversikt over øktene mine, samt tilbakemelding fra dere om jeg gjør noe feil, noe jeg burde fokusere mer på eller bare generell snakk innenfor trening og kosthold!

post-228990-0-84819300-1311264431_thumb.jpg

Endret av vannputtern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fredag 22. juli

 

Knebøy

5x80kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

 

Benkpress

5x45kg

5x45kg

5x45kg

5x45kg

5x45kg

 

Barbell Rows

5x37.5kg

5x37.5kg

5x37.5kg

5x37.5kg

5x37.5kg

 

Økten var grei, men pausene ble fort litt for lenge der jeg stod å glante på TVen med direktesending fra Oslo.. Trist dag!

Lenke til kommentar

Tirsdag 26. juli

Trener vanligvis mandag, onsdag og fredag, men forflyttet det denne uken for muligheten til å gå i fakkeltog..

 

I stedenfor å øke i dag, øket jeg heller intensiviteten med å ha pauser på kun 30 sekunder

 

Knebøy

5x80kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

 

Militærpress

5x25kg

5x25kg

5x25kg

5x25kg

5x25kg

 

Markløft

1x105kg

1x105kg

1x105kg

1x105kg

1x105kg

Endret av vannputtern
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Enig i det du skriver i 1. Innlegg: Det er mye lettere å ha et bra kosthold når du ikke har en mor som driver og maser om hva du skal spise, når du skal spise osv. Lykke til med treningen og kostholdet!

Lenke til kommentar

Enig i det du skriver i 1. Innlegg: Det er mye lettere å ha et bra kosthold når du ikke har en mor som driver og maser om hva du skal spise, når du skal spise osv. Lykke til med treningen og kostholdet!

 

Nettopp det det er! Nesten så jeg vurderer å skaffe meg jobb for å få nok penger til å hvertfall kjøpe inn ordentlig sunn middag hver dag, men usikker på hvor ofte jeg må jobbe da og om jeg har tid til det. Får se med tiden!

Takk :)

Lenke til kommentar

Lørdag 30. juni

 

Knebøy

5x85kg

5x85kg

5x85kg

5x85kg

5x85kg

 

Militærpress

5x27,5kg

5x27,5kg

5x27,5kg

4x27,5kg

4x25kg

 

Markløft

1x105kg

1x105kg

1x105kg

1x105kg

1x105kg

 

Flott økt hvis jeg ser bort i fra at de to siste militærløfta ikke gikk etter planen, den lengste pausen var på omtrent 45 sek (bortsett fra når jeg byttet over til neste øvelse), mens de andre var på 30 sek :)

Endret av vannputtern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...