Sandsvei Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Hei, Jeg har en honda civic fra 91 som skal vrakes i løpet av neste uke. Greia er at jeg har 3/4 av tanken full av bensin, som jeg gjerne vil ha med meg. Hva er beste måten å gjøre dette på? Forsøkte så vidt å stappe en slange ned i bensintanken og sugde, men det førte bare til ta jeg fikk kjeften full av bensin gass, noe som ikke kan være bra. Forsøkte også med en oljepumpe fra biltema som heller ikke resulterte i spesielt. Hva er den beste måten? Takk EDIT: Fant ut at slangen ikke engang når frem, er noe som blokkerer den der nede. Så da går det vell ikke Endret 21. juli 2011 av Sandsvei Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Finn ut hvor slangen går inn i bensinfilteret fremme i motorrommet og dra slangen av filteret. Putt så slangen i en kanne og sett på tenninga. Da blir bensinen pumpa inn i kanna i stedet for filteret o.s.v... 1 Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Takk Jeg er helt grønn på bil, men skal se hva jeg finner ut. Må jeg under bilen? Eller skal det gå fint å ta dette ved ¨å åpne panseret? Hvor finner jeg bensinfilteret i såfall? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 TROR jeg, er ikke kjent med Honda men det der ser mye ut som et bensinfilter... Rettelse... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Finn ut hvor slangen går inn i bensinfilteret fremme i motorrommet og dra slangen av filteret. Putt så slangen i en kanne og sett på tenninga. Da blir bensinen pumpa inn i kanna i stedet for filteret o.s.v... Det spørs om ikke motorstyringa vil kutte strømmen til bensinpumpa etter et antall sekunder når motoren ikke er i gang. En løsning på dette er å ta ut sikringen til bensinpumpa. Ta ut sikringen til en annen kurs på minst like mange ampere, og som alltid har strøm med tenninga på, f. eks kupevifte. Ta strøm til pumpa fra den andre kursen. Pass på at du kobler rett. Ha et brannslokkingsapparat i nærheten når du holder på med dette. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Det hørtes ut som fryktelig mye jobb for 300 kroner... Lenke til kommentar
festen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Hva med å ta en skikkelig burn out? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Finn ut hvor slangen går inn i bensinfilteret fremme i motorrommet og dra slangen av filteret. Putt så slangen i en kanne og sett på tenninga. Da blir bensinen pumpa inn i kanna i stedet for filteret o.s.v... Det spørs om ikke motorstyringa vil kutte strømmen til bensinpumpa etter et antall sekunder når motoren ikke er i gang. En løsning på dette er å ta ut sikringen til bensinpumpa. Ta ut sikringen til en annen kurs på minst like mange ampere, og som alltid har strøm med tenninga på, f. eks kupevifte. Ta strøm til pumpa fra den andre kursen. Pass på at du kobler rett. Ha et brannslokkingsapparat i nærheten når du holder på med dette. Ikke no stress det vel? Er jo bare å ha til file til det ikke kommer mere bensin ut av slangen mens man passer kanna selv e.l... ? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Hva med å ta en skikkelig burn out? Agreed, helt til gnistfåka fyker og felgene detter av. eller til det ikke er felger lengre. Endret 22. juli 2011 av Bundy Lenke til kommentar
festen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Ingenting er som å ta en fartsdump litt raskt og se gnistregnet i speilet. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 du mener gnistregn og blålys? kommer ann på hvor du bor, men. Lenke til kommentar
argue Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 hva med å tvangskjøre pumpe? kan gjøres på mange måter, 1: Ta batteriet ut av bilen, finn bensinpumpa, legg kabler direkte fra batteri over til pumppa, koble av bensin slange der det er lettest, enten ved pumpa, eller ved filter. Lenke til kommentar
festen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) du mener gnistregn og blålys? Jeg møtte engang en sierra som kom seilende i sving på 3 dekk. Det gnistret bra. Ikke sikker på om det var skilter på den engang.Jeg tenkte aldri på å ringe politiet, men kanskje jeg burde gjort det. Det var uansett i indre østfold og det virker ikke som de er så nøye på det der. Endret 22. juli 2011 av festen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 BMW har en veldig kjekk løsning på å få tømt tanken.. Der tar man bare av baksetet, napper av bensinslangen å setter på en egen, å deretter putter 12V rett på pumpa (kommer til alt under setet) Usikker på hvordan honda har gjort det, men om pumpen er utenfor tanken skulle vel samme prinsippet gå bare at man må under bilen for å gjøre det. Det trådstarter og kan gjøre er vel å slå ett hull i tanken å tømme? kansje litt skummelt med tanke på gnister, men om tanken er såppas full burde det vel gå greit. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Altså, vi snakker om en person her som har null peiling på bil, og måtte sette bilen inn på verksted for oljeskift. Bilen er kjørbar, så jeg tror jeg bare får kjøre ekstra mye i uken før den blir vraket. Problemet er at det er enorme mengder frieksos, eksospotten har knekt nesten helt fremme ved motoren, så den henger ned bare et par cm over bakken og skraper ned i bakken rett som det der om veien er humpete. Er redd for å bli stoppa og få en skikkelig fet bot Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Er det eneste grunnen til vraking eller? 0o isåfall så selg bilen eller kontakt en kompis som kan sveise. Å bytte olje på en motor er noe du burde prøve deg på en dag, er utrolig enkelt, samt du sparer penger. Lenke til kommentar
festen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Altså, vi snakker om en person her som har null peiling på bil, og måtte sette bilen inn på verksted for oljeskift. Bilen er kjørbar, så jeg tror jeg bare får kjøre ekstra mye i uken før den blir vraket. Problemet er at det er enorme mengder frieksos, eksospotten har knekt nesten helt fremme ved motoren, så den henger ned bare et par cm over bakken og skraper ned i bakken rett som det der om veien er humpete. Er redd for å bli stoppa og få en skikkelig fet bot Sålenge det ikke er eksos inne i kupeen, kan du vel bare kjøre på, muligens bruke ørepropper, pass på å bruke opp vinduspylervæsken også. Mulig du kan tappe av litt av motoroljen også, prøv å eksperimenter slik at det blir rånebank i motoren, du vil vel ikke at huggeren skal tjene penger på bilen din. Endret 22. juli 2011 av festen Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Det kommer ikke eksos inn nei Men hva om jeg blir stoppet? Får jeg ikke bot? Grunnen til at den skal vrakes er fordi den mest sannsynlig ikke kommer gjennom neste eu kontroll, som er i september. Det er kommet mye rust på karosseriet, spesielt på sidene ved hjulene. Husker ikke helt navnet på det er, men er noe bære greier tror jeg. Lenke til kommentar
festen Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) Du kan kjøre med den ut oktober. lettest for deg om du skaffer en ny bil før du vraker den du har. Leter du litt greier du nok finne en billig bil som er bedre. Endret 22. juli 2011 av festen Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg har ordnet ny bil som jeg tar over samme dag som denne blir vraket. Så jeg vil ikke få bot om jeg blir stoppet? Isåfall kjører jeg bare som vanlig med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå