Gå til innhold

På tide å bryte noen barrierer mellom muslimer og ikke-muslimer?

Anbefalte innlegg

Under det islamske riket var det mange forskere i medisin, matematikk og til en viss grad vitenskap/astrologi vært med på å kontribuere kunnskap, kjempeflott var det! Men det stoppet opp, mest sannsynlig at ideer og tanker begynte å gå i strid med religionen.

Forsåvidt når det gjelder de vitenskapelig tingene du nevner, så har dette vært god gjetting, hvis vi skulle summere alt de mener hvordan vår verden er ville vi funnet masse feil, på lik linje som folk som trodde de kunne forutsi fremtiden, treffer et par riktige hendelser/årsstall her og der, men bommer på det meste.

Når det gjelder oss mennesker så Stammer ikke vi fra aper, men vi er aper, vi har samme "stamfar" som de andre apene. Men jeg skal ikke plage deg med dette, denne tråden var for brobygging ikke argumenter mot/for Guds eksistens, det har vi to tråder om allerede, noe som du er velkommen til å bli med i, hvis ønsket.

Begynner å bli litt seint nå, men er villig til å fortelle etter en god natts søvn på hvorfor jeg kanskje har en mer postiv, eller rettere sagt, mindre negativ forhold til islam og muslimer som religøse mennesker, i Norge og utlandet, for tross til at jeg er ateist.

God natt :)

Hvorfor trenger sola, solbriller igjen? :D

Jaja, du står åpent til å mene det du vil :)

Flere forskere, altså som ikke er muslimer, har sett gjennom Quranen og har ikke funnet en eneste setning som går imot vitenskap. Tvert imot er alt riktig, og nesten alt er ting man først har funnet ut etter 1900-tallet. Ergo, uansett hvor flinke araberne var, eller andre var på den tiden, så er det umulig for noen å vite mange av tingene som står i Quranen. Ting om fosterets utvikling osv.

Just had to let you knoow....

Det finnes utrolig mye på nettet angående islam og vitenskap, jeg har linket en side, men det er mye mer. For eksempel boken; The Bible, The Quran and Science.

I følge islam vil vitenskap og religion aldri være fiender, de går hand i hånd. Flere hundre vers i Quranen avslutter med at muslimer skal søke videre kunnskap om emne, og spørre eksperter på området hvis det er mer vi lurer på

Men skal virkelig ikke sitte her å prise quranen opp i himmelen, vet at dere bare himler med øynene :p:)

Endret av Chiqita08
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere forskere, altså som ikke er muslimer, har sett gjennom Quranen og har ikke funnet en eneste setning som går imot vitenskap. Tvert imot er alt riktig, og nesten alt er ting man først har funnet ut etter 1900-tallet. Ergo, uansett hvor flinke araberne var, eller andre var på den tiden, så er det umulig for noen å vite mange av tingene som står i Quranen. Ting om fosterets utvikling osv.

Dette er en av grunnen til at jeg misliker islam, eller en trend blant dagens muslimer. Det er så mye propaganda i det miljøet du vanker i! Det er da ingen forskere som sier at det ikke er en eneste setning i koranen som går mot vitenskapen?

Disse eksemplene du kommer med er alle blitt tilbakevist. Det er ikke troverdig. Og vi har diskutert det grundig her på forumet, med noen som var virkelig skrudd.

Det er mange muslimer som lager propaganda nå for tiden. Det er bare tull alt sammen. Er det for godt til å være sant, så er det også det.

Lenke til kommentar

Det som er litt rart er at det er mange som deler de samme tankene som Anders B.B, og mener det samme som han når det gjelder innvandringspolitikken og muslimer/islam osv.

Men alikevel så ser jeg ikke på disse personene som noe massemordere/rasister/terrorister. Ser på dem som enkeltindivder med deres egne meninger. (helt til de bomber Oslo)

Men muslimer som tar avstand fra steining, terror, slakting av homofile, damer som ikke får kjøre bil, omskjæring av kvinner osv, blir alikavel sett ned på eller blir kalt terrorist(har vært vitne til dette) og kan ikke fatte hvorfor de fortsetter å være muslimer, synes jeg er litt merkelig.

Virker som om man allerede har gjort opp en mening om muslimer, muslimene får si hva de vil, men det forander ingen verdens ting. Vi må bryte ned barrierer med åpenhet :)

Lenke til kommentar

Islam har 2 milliarder tilhengere. Noen veldig få mennesker av disse er terrorister. Resten klarer helt fint å fordømme disse handlinge med bevis i islam. Vi har vers på vers på vers som sier klart å tydelig at disse handlingene er direkte feil. Hadde terroristene hatt denne kunnskapen kunne de ikke begrunnet handlingene sine i islam, men måtte ha inrømmet at de går imot.

Hadde islam vært så ille... tror dere ikke at med 2 milliarder muslimer, så hadde dere merket det litt mer ? Tror dere seriøst islam hadde vært den religionen som vokser mest i verden hvis dette var tilfellet?

Terroristenes tolkning er gal fordi 2 milliarder muslimer førdommer dem med bevis i Quranen hver dag.

Er det ikke større bekymring at 2.1 milliarder tror på feil Gud?

Og hvordan kan du si at terroristene tar feil, når det de tror er begrunnet i koranen? Den samme boken du bruker til å fordømme de samme handlingene. Og hvordan vil du forsvare vers som i koranen som strider imot det du selv mener og tror?

Og hvem er du som kan sette minstekrav for å kunne kalle seg muslim? Om jeg føler meg som en muslim, men liker å dra på fest, spise gris og ikke ber, hvem er du som sier at jeg tar feil?

Lenke til kommentar

Og hvem er du til si at muslimer tror på feil Gud?

Og hvordan kan du si at terroristene tar feil, når det de tror er begrunnet i koranen? Den samme boken du bruker til å fordømme de samme handlingene. Og hvordan vil du forsvare vers som i koranen som strider imot det du selv mener og tror?

Folk har forskjellige meninger, forskjellige tolkninger og forskjellige handlinger.

Så finnes de som bruker Koranen som en unnskyldning for deres handlinger, tolkninger og handlinger. Hvordan skal vi gjøre dette? Hvem har rett? Flertallet?

Men er en muslim en trussel for sammfunnet vårt? Nei.

Lenke til kommentar

Folk har forskjellige meninger, forskjellige tolkninger og forskjellige handlinger.

Så finnes de som bruker Koranen som en unnskyldning for deres handlinger, tolkninger og handlinger. Hvordan skal vi gjøre dette? Hvem har rett? Flertallet?

Var faktisk kristne jeg tenkte på med 2.1 mrd. Siden flertallet av muslimer fordømmer terror, så var det visstnok gal tolkning.

Men handler ikke religion om å tro? Og de tror de gjør rett, så gjør de likevel galt fordi du er uenig og tror noe annet? Hvordan kan vi vite at de bruker det som en unnskyldning og ikke som en rettleding eller veiviser? Så lenge de tolker det slik og slik, hvem er det som kan si at de tar feil?`Hvordan kan en vite at de ikke har rett og en selv feil?

En muslim er nok ikke en trussel.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt ingen sammenheng mellom islam og terrorisme. Enhver som gidder å skaffe seg litt historisk kunnskap, vet det. For personer og grupper som har brukt terrorisme som våpen, har oppstått til alle tider. Og de har brukt alle religioner og ideologier for å begrunne nødvendigheten av sin terrorisme. Personer og grupper som bruker terrorisme, er trengt opp i et hjørne. De ser ingen annen utvei. Og så begynner de å lete etter en begrunnelse for handlingene. Og finner den i vanlige religioner og ideologier, uten at disse religionene og ideolgoiene kan ta skylden av den grunn. De som forsøker å sette likhetstegn mellom terrorisme og en bestemt religion eller ideologi, risikerer derfor først og fremst en ting: Å skape flere terrorister.

Lenke til kommentar

Islam har 2 milliarder tilhengere. Noen veldig få mennesker av disse er terrorister. Resten klarer helt fint å fordømme disse handlinge med bevis i islam.

1. Flertallet bestemmer ikke hva som er rett og galt.

2. Det er ikke bare de få menneskene som utfører terrorangrep som tolker Koranen slik.

Vi har vers på vers på vers som sier klart å tydelig at disse handlingene er direkte feil. Hadde terroristene hatt denne kunnskapen kunne de ikke begrunnet handlingene sine i islam, men måtte ha inrømmet at de går imot.

Og man har vers på vers som sier klart og tydelig at man skal handle slik. Hadde de tolket Koranen som du, så hadde de måtte innrømme at deres handlinger går imot.

Hadde islam vært så ille... tror dere ikke at med 2 milliarder muslimer, så hadde dere merket det litt mer ? Tror dere seriøst islam hadde vært den religionen som vokser mest i verden hvis dette var tilfellet?

Islam kan være ille. At det er en liten gruppe som står for faenskapen er ikke relevant.

Terroristenes tolkning er gal fordi 2 milliarder muslimer førdommer dem med bevis i Quranen hver dag.

Påstand: Resten av verden synes islam er galt.

Lenke til kommentar

Hvem bestemmer det da?

2. Det er ikke bare de få menneskene som utfører terrorangrep som tolker Koranen slik.
Hvem fler tolker Koranen slik?
Og man har vers på vers som sier klart og tydelig at man skal handle slik. Hadde de tolket Koranen som du, så hadde de måtte innrømme at deres handlinger går imot.

du har forsåvidt rett her, men må tolke Koranen som helhetlig og ikke ta ut vers fra Koranen og henge dem ut og si slik er det Koranen sier drep alle ikke-muslimer :/

Men som jeg svarte ovenfor de er ingen sammenheng mellom terror og islam.

Islam kan være ille. At det er en liten gruppe som står for faenskapen er ikke relevant.
Utydpe litt mer?
Lenke til kommentar

Dette er en av grunnen til at jeg misliker islam, eller en trend blant dagens muslimer. Det er så mye propaganda i det miljøet du vanker i! Det er da ingen forskere som sier at det ikke er en eneste setning i koranen som går mot vitenskapen?

Disse eksemplene du kommer med er alle blitt tilbakevist. Det er ikke troverdig. Og vi har diskutert det grundig her på forumet, med noen som var virkelig skrudd.

Det er mange muslimer som lager propaganda nå for tiden. Det er bare tull alt sammen. Er det for godt til å være sant, så er det også det.

Så fordi jeg sier èn positiv ting om islam, så er det propaganda? Med en gang du blir presentert med noe som er positivt i islam så kaster du det vekk på den måten?

Du har bestemt deg for at Islam er negativt og at hver eneste ting er negativt, problemet ligger ikke hos meg og "miljøet jeg vanker i" Problemet er hos deg min venn.

Jeg har lest flere bøker, sett nok av intervjuer til å ha bevis for det jeg mener, har du noe som helst bevis for noe?

Hvorfor er alt det negativet i islam en selvfølgelig sannhet, mens det positive er like feil?

Lenke til kommentar

Hvem bestemmer det da?

Godt spørsmål, men det er i alle fall ikke flertallet.

Hvem flerter tolker Koranen slik?

Hele miljøet som terroristene er i tolker Koranen slik.

du har forsåvidt rett her, men må tolke Koranen som helhetlig og ikke ta ut vers fra Koranen og henge dem ut og si slik er det Koranen sier drep alle ikke-muslimer :/

Når man finner grunnlag for terrorangrepene sine i islam, så er det en sammenheng.

Utydpe litt mer?

Dersom en liten gruppe tolker Koranen «feil» og driver med terror på grunnlag av dette, så betyr dette at islam kan være ille. Man kan selvsagt argumentere for at det er menneskene som er ille, men deres tolkning av Koranen er like ille.

Lenke til kommentar

Islam har 2 milliarder tilhengere. Noen veldig få mennesker av disse er terrorister. Resten klarer helt fint å fordømme disse handlinge med bevis i islam.

Vi har vers på vers på vers som sier klart å tydelig at disse handlingene er direkte feil. Hadde terroristene hatt denne kunnskapen kunne de ikke begrunnet handlingene sine i islam, men måtte ha inrømmet at de går imot.

Påstand: Resten av verden synes islam er galt.

Hvor er beviset på at flere tolker det på samme måte?

Det er ikke jeg alene som sitter å sier det her, en hver muslim som leser det jeg har skrevet sier seg enig, så det er ikke bare it ifra "min" tolkning de sliter

Jo det er relevant når absolutt alle andre mulimer fordømmer det og helt fint klarer å bevise at det er vi som har rett og ikke dem. De klarer ikke å vise det

Vel hvis flertallet ikke bestemmer hva som rett og galt, så har det lite å si at resten av verden mener islam er galt :)

Endret av Chiqita08
Lenke til kommentar

Hvem bestemmer det da?

Hvem flerter tolker Koranen slik?

Når man finner grunnlag for terrorangrepene sine i islam, så er det en sammenheng.

Utydpe litt mer?

Dersom en liten gruppe tolker Koranen «feil» og driver med terror på grunnlag av dette, så betyr dette at islam kan være ille. Man kan selvsagt argumentere for at det er menneskene som er ille, men deres tolkning av Koranen er like ille.

Hele "miljøet" er bare terroristene selv. Tror du virkelig noen andre i Afghanistan mener det er greit med terrorisme? Det er jo de som blir drept!

Det er som om en jente fra Utøya skulle si at det ABB gjorde er helt greit, hun støtter det og mener alle andre skal gjøre det og hun er enig med han :S

De få som kan lese i Afghanistan fordømmer det jo med bevis!

Lenke til kommentar

Var faktisk kristne jeg tenkte på med 2.1 mrd. Siden flertallet av muslimer fordømmer terror, så var det visstnok gal tolkning.

Men handler ikke religion om å tro? Og de tror de gjør rett, så gjør de likevel galt fordi du er uenig og tror noe annet? Hvordan kan vi vite at de bruker det som en unnskyldning og ikke som en rettleding eller veiviser? Så lenge de tolker det slik og slik, hvem er det som kan si at de tar feil?`Hvordan kan en vite at de ikke har rett og en selv feil?

En muslim er nok ikke en trussel.

Du får ta deg et fly til Afghanistan og spørre en leder av Taliban hvordan i helvete han kan forsvare det han gjør, og slutte å forvente at jeg kan sitte her å svare på hvorfor terrorister ditt og hvorfor terrorister datt.

Jeg fordømmer det, jeg vet det er feil, jeg støtter ikke terrorisme og jeg gir bevis for alle påstandene mine. Mer trenger jeg ikke si.

Hvorda kan du vite at du tar feil? hvordan kan du vite at Anders ikke hadde rett? Hva om dere virkelig må lede korstog mot muslimene og at hans måte er virkelig riktig? Han er bare en mann i en liten gruppe i europa, men flertaller har ingenting og si. Så hva om den eneste måten er vold? Hvordan kan du vite at dine meninger er riktige? har du bevis? I såfall er jo dette bare dine meniner og mange andre er enig i Anders.

Han har jo 1500 sider (mer enn hva en muslimsk terrorist klarer) han begrunner handlingene sine i, virker jo som om det er riktig da. Så alle etnisk norske som er imot islam kan jo bli som han.

:)

Lenke til kommentar

Ok, det at du mener islamsk-terrorisme(hvis jeg kan kalle det, det)er galt, er nødvendigvis ikke rett? Selvom du har flertallet på din side?

Utdype litt mer takk :)

Det betyr jo ikke at det er islam som er grunnen til at de driver med terror, men deres tolkning av Koranen.

F.eks jeg blir påvirka av det du sier nå Bozzeye og tolker det akkuratt som jeg vil, og starter å drepe en gjeng med mennesker i ditt navn, hvem er idioten da? Hvem skal få skyld for min handling?

Lenke til kommentar

Islam har 2 milliarder tilhengere. Noen veldig få mennesker av disse er terrorister. Resten klarer helt fint å fordømme disse handlinge med bevis i islam. Vi har vers på vers på vers som sier klart å tydelig at disse handlingene er direkte feil. Hadde terroristene hatt denne kunnskapen kunne de ikke begrunnet handlingene sine i islam, men måtte ha inrømmet at de går imot.

Og hvem er du som kan sette minstekrav for å kunne kalle seg muslim? Om jeg føler meg som en muslim, men liker å dra på fest, spise gris og ikke ber, hvem er du som sier at jeg tar feil?

Hvem er jeg til å sette minste krav?

Unnskyd meg, jeg ble spurt om hva Jeg mener er minste kravet og hva som definerer en muslim etter min mening. Det er den jeg er for å kunne si noe sånt

Sa ikke at du tar feil, jeg sa minste kravet er å tro på Gud og Profeten, ser ikke at det å feste og å drikke alkohol går imot det.

Les ordentlig før du poster noe

Lenke til kommentar

Det betyr jo ikke at det er islam som er grunnen til at de driver med terror, men deres tolkning av Koranen.

F.eks jeg blir påvirka av det du sier nå Bozzeye og tolker det akkuratt som jeg vil, og starter å drepe en gjeng med mennesker i ditt navn, hvem er idioten da? Hvem skal få skyld for min handling?

Du sier de ikke er muslimer og gjør det i Allahs navn?

Når det også er flere uavhengige grupper som tolker det dithen, så indikerer det på at det er noe.

Kan også spørre den gjennomsnittlige muslim om hva koranen sier, og om de hr lest hele koranen og se resultatet derifra. Religiøse sin kunnskap om sin egen religion (gjelder alle de store) er overraskende lav.

Så i min mening kan jeg være muslim og likevel benekte Allah, Profeten og Koranen? Kult.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...