Gå til innhold

På tide å bryte noen barrierer mellom muslimer og ikke-muslimer?

Anbefalte innlegg

Om alkhol er sunt i små mengder vet jeg ingenting om, da lurer jeg på hvorfor er det sunt?

Hva får jeg ut av å drikke alkhol i små mengder? Hva er små mengder? Hvor er grensen?

Hos yngre personer er det ingen holdepunkter for at alkohol har gunstige helsevirkninger. For personer eldre enn 40-50 år synes det mulig at jevnlig inntak av moderate mengder alkohol, for eksempel ½ - 1 lite glass vin kan være gunstig med tanke på utvikling av hjerte-karsykdommer. Flere statistiske undersøkelser tyder på det. Men det kan være store individuelle forskjeller både når det gjelder gunstige og ugunstige virkninger, avhengig av eventuell samtidig tilstedeværelse av risikofaktorer."Hentet fra fhi.no"

I Islam er ikke alkohol tillatt, fordi det KAN være ødleggende for en person, men hvorfor så bittre det blir jo bare mer alkhol på dere :)

Hva med hasj? Har hørt at hasj i små mengder er sunt :/ Hvis det er tilfelle, hvorfor er det ikke lovlig i Norge da?

Det at det er forbud mot dette er et resultat av grådige skogsbrukere og farmasi bedrifter over den store dammen! selv om nå begynner det å bli utbredt som medisin i veldig mange land.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:European-cannabis-laws.png <- fargekart over landene i europa i henhold til lovlig, ikke lovlig.

Cannabis hamp var i tusener av år vår planets mest dyrkede plante. Den var kilden til mesteparten av verdens fiber, tekstiler, lampeolje, papir, røkelse og medisiner, og var også en hovedkilde til matolje og proteiner for mennesker og dyr.

Den ble imidlertid satt tilbake i den kommersielle verden under den industrielle revolusjon i slutten av forrige århundre fordi man manglet teknologien man trengte til masseproduksjon. Det var et hardt og tidkrevende arbeide å for hånd skille fibrene fra resten av plantemassen, og man trengte også innhøstningsmaskiner som ville gjøre innhøstingen raskere unna. Og det var da denne teknologien ble tilgjengelig i USA på 1930-tallet, og cannabis hamp ble en bedre og svært billig kilde til produksjon av papir, drivstoff, plast etc., og dermed ble en trussel mot all industri basert på fossile kilder og hogging av skog, at cannabis ble gjort ulovlig i USA gjennom The Marijuana Tax Act i 1937.

Og til den dag i dag er det mye penger i og holde denne ulovlig!

Per nuh er det mange som har gått over til bambus da dette vokser like fort å har samme kvalitetene som hemp når det kommer til produksjon av tidligere nevnte industrier! skal bli interessant å se om det kommer no regulasjoner på dette når det blir mer utbredt å bedre teknologi rundt det! og eventuelle afgivter skatter etc!

Jeg vil også legge til at jeg som friskt menneske ikke har no interesse av dette som rusmiddel! Men jeg skulle gjerne sett at det ble lovlig å produsere hemp pga dets kvaliteter som tekstiler, oljer, plast og så vidre!

Og med mer forskning på det som medisin og å kunne trekke fra de farlige stoffene for å få et naturlig produkt som alternativ til kjemiske fremstilte medisiner hadde også vert verdt det!

Endret av baran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...