Gå til innhold

På tide å bryte noen barrierer mellom muslimer og ikke-muslimer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når ble Muhammed ett land? Eg er i mot de fleste krigføringer. Inklusiv krigføring for land og ressurser under visse omstendsigheter.

Krig er jo ikke bare rett fram krig, det finnes flere typer krig og den eg tror Muhammed mest sannsynlig førte var krigføring for land, ressurser og "presse" sin religion på andre.

Krig er fortsettelsen på diplomatiske forhandlinger.

Muhammed ville egentlig ikke ha krig,han hadde et møte med Quaraysh-stammen,om at de skulle konvertere.

De svarte nei,og han ble jaget til Medina.

Han tenkte på å gå tilbake til Mekka igjen for å diskutere,men før han fikk sjansen,så måtte kan kjempe et slag mot mekkerne.

Han hadde valget mellom å kjempe,eller dø.

Så da kjempet en 313 mann stor muslimsk hær,mot 5000 mekkere.

De vant det slaget,ettersom at mekkerne var feige,og trakk seg tilbake etter at de mistet 70 mann.

Året etter vurderte han igjen å dra til Mekka,men igjen møtte de mekkernes hær.

Muslimene mistet omtrent 10% av sin hær,mens mekkerne mistet 1%.

Etter dette skjønte Muhammed at krig var den eneste måten å få avtalt noe med Quaraysh-stammen,så i løpet av to år samlet han en hær på 10 000 mann.

Da han kom fram til byen,kapitulerte Quaraysh-stammen.

I løpet av den dagen ble 360 "drept".

360 statuer av "guder/helter",som ble kappet av huet.

Da Muhammed sa at han ikke ville drepe noen,ikke engang de som forsøkte å drepe han,konverterte de til islam.

Og han ansatte generaler til å gjøre hans voldsomme erobringer.

I løpet av Muhammeds liv erobret han og hans generaler ca. 70% av Den Arabiske Halvøy.

De fleste gangene var det minimalt med tap av liv,ettersom at stammene kapitulerte da de så muslimenes hær.

"De voldsomme erobringene" ble utført av Kalifene.

Og,ja,som MækkTævvish skriver; Hvorfor blander du Muhammeds affærer med kvinner inn i dette?

Endret av muslimen
Lenke til kommentar

Nei,dette handler om "kurering av Islamofobi"! :)

Hva mener du om straff for homofil sex? Hva med for apostasi (frafall)?

Jeg pesonlig mener at homofile skal møtes med respekt,og jeg er imot at myndighetene i land som Iran,Pakistan osv. henretter dem,eller gir dem straff på andre måter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når ble Muhammed ett land? Eg er i mot de fleste krigføringer. Inklusiv krigføring for land og ressurser under visse omstendsigheter.

Krig er jo ikke bare rett fram krig, det finnes flere typer krig og den eg tror Muhammed mest sannsynlig førte var krigføring for land, ressurser og "presse" sin religion på andre.

Krig er fortsettelsen på diplomatiske forhandlinger.

Muhammed ville egentlig ikke ha krig,han hadde et møte med Quaraysh-stammen,om at de skulle konvertere.

De svarte nei,og han ble jaget til Medina.

Han tenkte på å gå tilbake til Mekka igjen for å diskutere,men før han fikk sjansen,så måtte kan kjempe et slag mot mekkerne.

Han hadde valget mellom å kjempe,eller dø.

Så da kjempet en 313 mann stor muslimsk hær,mot 5000 mekkere.

De vant det slaget,ettersom at mekkerne var feige,og trakk seg tilbake etter at de mistet 70 mann.

Året etter vurderte han igjen å dra til Mekka,men igjen møtte de mekkernes hær.

Muslimene mistet omtrent 10% av sin hær,mens mekkerne mistet 1%.

Etter dette skjønte Muhammed at krig var den eneste måten å få avtalt noe med Quaraysh-stammen,så i løpet av to år samlet han en hær på 10 000 mann.

Da han kom fram til byen,kapitulerte Quaraysh-stammen.

I løpet av den dagen ble 360 "drept".

360 statuer av "guder/helter",som ble kappet av huet.

Da Muhammed sa at han ikke ville drepe noen,ikke engang de som forsøkte å drepe han,konverterte de til islam.

Og han ansatte generaler til å gjøre hans voldsomme erobringer.

I løpet av Muhammeds liv erobret han og hans generaler ca. 70% av Den Arabiske Halvøy.

De fleste gangene var det minimalt med tap av liv,ettersom at stammene kapitulerte da de så muslimenes hær.

"De voldsomme erobringene" ble utført av Kalifene.

Og,ja,som MækkTævvish skriver; Hvorfor blander du Muhammeds affærer med kvinner inn i dette?

Eg vil ha kilde på erobringene. Helst en nøytral.

Eg trodde Islam handlet om Muhammed og hans liv som da fører oss til at hans pedofile affærer har mye med hvordan eg skal "behandle" muslimer som da følger i hans fotspor.

Eg ser også at du ignorerte spørsmålet mitt:

"Mye mulig det var 1400 år siden og at det på den tiden var vanlig å gifte seg med jenter på den alderen. Da vil eg spørre deg om noe, er det fremdeles moralsk rett å gifte seg men en så ung jente?

Er det også biologisk riktig at en 30-40(?) år gammel man skal gifte seg med en 9 år gammel jente og 2~(?) år senere ha sex med denne jenta?(?)"

Lenke til kommentar

Beklager,jeg glemte det spørsmålet..

jeg vil svare; Nei,absolutt ikke.

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Badr

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_uhud

Ikke sikkert at de er nøytrale,men ellers har du en bok som heter "Illustrated History of Islam",som er skrevet av en muslim.

Den er definetivt ikke nøytral.

MEN:

Nå leste jeg litt i koranen,og fant dette:

Si: «Jeg er bare et vanlig menneske som dere. Meg er åpenbart at deres Gud er én Gud, så ta rett vei til Ham, og be Ham om tilgivelse! Ve over avgudsdyrkerne,

(Sure 41,6)

(Det er Muhammed som sier at han er et vanlig menneske.)

Så der er det slutt på diskusjonen om Aisha,ettersom at det var vanlig blant beduiner på den tiden å gifte seg med tenåringer/"barn".

På siden av artiklene vil du finne noen ruter med hvilken slag Muhammed var med i.

Sannheten er at det bare i 5-7 av disse slagene så kommanderte han alle troppene selv.

Lenke til kommentar

Jeg pesonlig mener at homofile skal møtes med respekt,og jeg er imot at myndighetene i land som Iran,Pakistan osv. henretter dem,eller gir dem straff på andre måter.

Gjelder dette også praktiserende homofile? Og hva med apostasi?

Lenke til kommentar

Gjelder dette også praktiserende homofile? Og hva med apostasi?

Min tanke om homofile gjelder alle.

Når det kommer til frafall,så mener jeg det samme som det som står i Koranen.

Det er ikke synd,men det er leit at personen vender bort fra Islam.

Og til slutt vil jeg si at jeg fordømmer dødsstraff til apostrasi,Koranen sier tydelig at mennesket skal ta sine egne valg.

Endret av muslimen
Lenke til kommentar

Hvorfor er det leit? Er religion en konkurranse?

Hvis noen forlater Islam fordi de ikke føler seg komfortabel med Islam, så er det jo bare positivt at de tar et valg som gjør at de føler seg mer komfortabel med hvem de er.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Beklager,jeg glemte det spørsmålet..

jeg vil svare; Nei,absolutt ikke.

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Badr

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_uhud

Ikke sikkert at de er nøytrale,men ellers har du en bok som heter "Illustrated History of Islam",som er skrevet av en muslim.

Den er definetivt ikke nøytral.

MEN:

Nå leste jeg litt i koranen,og fant dette:

Si: «Jeg er bare et vanlig menneske som dere. Meg er åpenbart at deres Gud er én Gud, så ta rett vei til Ham, og be Ham om tilgivelse! Ve over avgudsdyrkerne,

(Sure 41,6)

(Det er Muhammed som sier at han er et vanlig menneske.)

Så der er det slutt på diskusjonen om Aisha,ettersom at det var vanlig blant beduiner på den tiden å gifte seg med tenåringer/"barn".

På siden av artiklene vil du finne noen ruter med hvilken slag Muhammed var med i.

Sannheten er at det bare i 5-7 av disse slagene så kommanderte han alle troppene selv.

Muhammed var altså ett vanlig menneske? Ingewnting spesielt? Nå begynner eg å lure på forskjellen mellom jødedommen og Islam.

Nytt spørsmål, hva sier koranen skal skje med de som vender bort fra Islam?

Lenke til kommentar

Hvis noen forlater Islam fordi de ikke føler seg komfortabel med Islam, så er det jo bare positivt at de tar et valg som gjør at de føler seg mer komfortabel med hvem de er.

Jeg formulerte sikkert mitt inlegg dårlig.

Det jeg mente var at det er positivt for personen,men trist for ummah(det muslimske fellesskapet) som kanskje mister en elsket bror/søster.

Vanlig og vanlig...

Man må tolke Koranen,så jeg tror det et snakk om levemåte.

Han var en profet,men samtidig et vanlig menneske.

Litt vanskelig å forstå...

Koranen sier at en muslim,en jøde ellet en kristen som lever et moralskt liv,ber til Herren og noen lunde erkjenner Muhammed som profet,sikres en plass i himmelen.

Resten havner i helvete.

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at det er positivt for personen,men trist for ummah(det muslimske fellesskapet) som kanskje mister en elsket bror/søster.

Og hva er best? At en person er ulykkelig muslim eller lykkelig ikke-muslim?

Igjen høres det ut som religion er en konkurranse.

Også; "mister en elsket bror/søster"? Minner meg om firkantfolkets forbannelse.

Ummah høres ut som en kult à la Jehovas Vitner.

en muslim,en jøde ellet en kristen som lever et moralskt liv,ber til Herren og noen lunde erkjenner Muhammed som profet,sikres en plass i himmelen. Resten havner i helvete.

Og plutselig ble ""barrieren mellom muslimer og ikke-muslimer omgjort til "barrieren mellom de abrahamittiske religionene og alle andre", og attpåtil forsterket framfor nedbrutt.

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva er best? At en person er ulykkelig muslim eller lykkelig ikke-muslim?

Igjen høres det ut som religion er en konkurranse.

Også; "mister en elsket bror/søster"? Minner meg om firkantfolkets forbannelse.

Ummah høres ut som en kult à la Jehovas Vitner.

en muslim,en jøde ellet en kristen som lever et moralskt liv,ber til Herren og noen lunde erkjenner Muhammed som profet,sikres en plass i himmelen. Resten havner i helvete.

Og plutselig ble ""barrieren mellom muslimer og ikke-muslimer omgjort til "barrieren mellom de abrahamittiske religionene og alle andre", og attpåtil forsterket framfor nedbrutt.

Den ble ikke forsterket.

I jødedom og islam kan faktisk en ikke-muslim/jøde komme til paradiset.

Jeg respekterer hinduisme,buddhisme osv.,men det er ikke blitt laget noen ny barriere.

Vi skulle hatt minst en hindu her nå,som kunne vært med i diskusjonen.

Men på hvilken måte høres det ut som en konkurranse?

Og denne barrieren mellom mellom de abrahittiske gudene,og de andre,har eksistert i noen tusen år.

På en måte ser det ut som om du er sterkt imot at muslimene har et sterkt fellesskap...

Endret av muslimen
Lenke til kommentar

Koranen sier at en muslim,en jøde ellet en kristen som lever et moralskt liv,ber til Herren og noen lunde erkjenner Muhammed som profet,sikres en plass i himmelen.

Resten havner i helvete.

Fortjener eg å havne i helvete eller er guden som du tilber ond?

Lenke til kommentar

Resten havner i helvete.

Du er ateist?

Hvis du er så fortjener du å havne i helvete,ifølge koranen.

Allah er ikke ond ,ei heller sadidtisk.

Allah er den Nåderike,Barmhjertige Gud.

Hvis du koverterer og erkjenner Muhammed som profet,er du sikret plass i himmelen.

Endret av muslimen
Lenke til kommentar

Resten havner i helvete.

Du er ateist?

Hvis du er så fortjener du å havne i helvete,ifølge koranen.

Allah er ikke ond ,ei heller sadidtisk.

Allah er den Nåderike,Barmhjertige Gud.

Hvis du koverterer og erkjenner Muhammed som profet,er du sikret plass i himmelen.

Hva synes du?

Lenke til kommentar

kansje litt ot men ser ikke folk som skriver sånt at det de skriver er tullball?

Jeg klarer og snakke og være med/rundt muslimer så lenge de holder kjeft om religion så lenge de er rundt meg, akkurat som med kristne.

Men jeg vet jo jeg beveger meg i ett minefelt da det minste overtramp ender med "du vet du ender opp i helvete?" og etter h-bomba er sluppet klarer jeg ikke være rundt dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva innebærer det å "renses"?

Hvorfor fortjener jeg helvete bare fordi det ikke finnes tilstrekkelig bevis for å erkjenne en allmektig gud? Burde ikke heller en eventuell gud vise seg og eliminere all tvil?

Jeg går ikke rundt å tenker på at religiøse personer er idioter eller drittsekker eller hvasomhelst til vanlig, men jeg ser på det som en ekstremt arrogant holdning å mene at visse personer fortjener helvete (eller hva enn det kalles i hver enkelt religion) bare fordi de innehar en sterkere kritisk sans enn religiøse.

Endret av Pseudopod
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Motarbeider du Allah,så syns jeg du fortjener ild og svovel.

Jeg personlig tror ikke jeg motarbeider noe som helst da jeg vet at Allah er oppdiktet på lik linje med Tor med hammeren, og nasse nøff.

Hvis ikke syns jeg du skal"renses" i helvete.

Ohoi, å hvordan mener du ikke-religiøse oppføre seg nogenlunde normalt rundt folk som tror bastant på sånt? Jeg kan godt respektere det til en viss grad men tviler på at du bryter mange barrierer når du sier sånt.

EDIT: Jeg har ett lite spørsmål, tror alle troende muslimer på dette?

Endret av Mr. Primera
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...