Gå til innhold

På tide å bryte noen barrierer mellom muslimer og ikke-muslimer?

Anbefalte innlegg

Når planter er så farlige, dødelige og avhengighetsskapende så er det ikke rart at de blir forbudt stort sett over hele verden. Skjønner ikke hvorfor det er greit, bare fordi det er en plante. Hvorfor skal en plante være greit, mens for eksempel ecstasy ikke er det? Det du sier er at vi ikke kan sette begrensninger for noe. Alle stoffer, substanser og medikamenter skal være tillatt?

vel nå har det seg slik at den planten vi prater om er organisk i motsettning til kjemisk fremstilte stoffer som er skadlige.. og når det kommer til grunnen at denne planten er ulovlig så kommer det fra propagandamaskinen usa! nei tenk å få billig å bedre papir produksjon etc å tenk å få billig medisin, nei det kan vi ikke ha noe av da tjener ikke de store gutta på det!

og vi snakker også her om en plante som aldrig har vert direkte årsak til noe dødsfall overhodet! den er heller ikke fysisk avhengihetsskapende! dog psykisk så kan den jo fucke med deg men det er hvist det ligger latent fra før!

men i bunn og grunn hvem er disse menneskene som kan forby dette... de har jo oversett alle de gode egenskapene som finnes med dette! å fokuserer kun på det at noen liker å sitte i stua si å smile å føle seg vel å Dæven FORBY det kan vi jo ikke ha no av...... nei gå heller å drikk sprit til dere stuper å sloss så blodet renner *:)

ha en fin dag :)

Og dette har noe med muslimer å gjøre fordi? Trodde ikke muslimer hadde lov å nyte rusmidler jeg. Men det er vel kanskje bare en av mine fordommer?

Og til alle disse videoene over, hva gjør det så bra at noen ustabile personer med altfor mye utdannelse går frivillig over til islam? Det er jo mange ustabile og høyt utdannede personer som gjør skrudde ting hver eneste dag, for eksempel utøver pedofili eller andre straffbare forhold hjemme i garasjen, lager/distribuerer narkotika, eller de som organiserer barnearbeid. Det er ikke dermed sagt at disse er et forbilde for resten av verden, og spesielt ikke for de "dumme" som ikke har skjønt ennå at disse smartingene har gjort det eneste riktige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel nå har det seg slik at den planten vi prater om er organisk i motsettning til kjemisk fremstilte stoffer som er skadlige.

Det er jo akkurat dette argumentet jeg har vist deg ikke fungerer! Organiske stoffer kan være livsfarlige og kjempegiftige! Mens kjemiske stoffer kan være sunne og gi deg bedre helse. Vi kan ikke ha det slik at vi skal godta alt bare fordi det er en plante, mens vi ikke skal godta kjemisk fremstilte stoffer. Vi må se hvilken effekt det har, ikke om det kommer fra en plante eller et laboratorium.

Lenke til kommentar

vel nå har det seg slik at den planten vi prater om er organisk i motsettning til kjemisk fremstilte stoffer som er skadlige.

Det er jo akkurat dette argumentet jeg har vist deg ikke fungerer! Organiske stoffer kan være livsfarlige og kjempegiftige! Mens kjemiske stoffer kan være sunne og gi deg bedre helse. Vi kan ikke ha det slik at vi skal godta alt bare fordi det er en plante, mens vi ikke skal godta kjemisk fremstilte stoffer. Vi må se hvilken effekt det har, ikke om det kommer fra en plante eller et laboratorium.

ja du har et godt poeng der. men den planten vi her snakket om (hvordan glei dette over i planter hehe) er jo uskadelig for oss mennesker. å flere land i verden bruker den til medisin! kjenner personlig en som har flyttet utenlands pga det tilbudet å hennes livskvalitet etter begynt behandling med det har utbedret seg fra å ikke kunne klare verdagen alene til og faktisk kunne holde 50% stilling å ha et verdig liv.

men vi må nok overtale de som selger midisin på glass å skogsbrukene før dette kan skje, de skal jo tross alt ha penga sine selv om det koster oss liv og helse!

tilbake til topic så var det en som spurte om profeten røykte dette før i tiden, å jeg er sikker på at fler enn et par profeter nøt dette i den tid! :)

Lenke til kommentar

Når planter er så farlige, dødelige og avhengighetsskapende så er det ikke rart at de blir forbudt stort sett over hele verden. Skjønner ikke hvorfor det er greit, bare fordi det er en plante. Hvorfor skal en plante være greit, mens for eksempel ecstasy ikke er det? Det du sier er at vi ikke kan sette begrensninger for noe. Alle stoffer, substanser og medikamenter skal være tillatt?

vel nå har det seg slik at den planten vi prater om er organisk i motsettning til kjemisk fremstilte stoffer som er skadlige.. og når det kommer til grunnen at denne planten er ulovlig så kommer det fra propagandamaskinen usa! nei tenk å få billig å bedre papir produksjon etc å tenk å få billig medisin, nei det kan vi ikke ha noe av da tjener ikke de store gutta på det!

og vi snakker også her om en plante som aldrig har vert direkte årsak til noe dødsfall overhodet! den er heller ikke fysisk avhengihetsskapende! dog psykisk så kan den jo fucke med deg men det er hvist det ligger latent fra før!

men i bunn og grunn hvem er disse menneskene som kan forby dette... de har jo oversett alle de gode egenskapene som finnes med dette! å fokuserer kun på det at noen liker å sitte i stua si å smile å føle seg vel å Dæven FORBY det kan vi jo ikke ha no av...... nei gå heller å drikk sprit til dere stuper å sloss så blodet renner *:)

ha en fin dag :)

Og dette har noe med muslimer å gjøre fordi? Trodde ikke muslimer hadde lov å nyte rusmidler jeg. Men det er vel kanskje bare en av mine fordommer?

kaffe, te, røyk, mange medisiner etc kan likeså kalles rusmidler de også. så vel som alkohol etc. verden er ikke så firkantet lenger som den en gang var selv om det er mange av den gamle sorten som verken drikker spiser eller røyker det ene eller det andre. om noen velger en urt som er ulovlig i økonomiske syn, er ikke det værre enn alkohol eller ciggaretter. men det er nå min mening!

jeg vil bare gjøre det klart også at jeg intar ikke denne planten selv da jeg har astma plager å jeg tviler på at det ville hjulpet min hals/lunger å trekke ned påtent blomst :) men jeg syntes fremdeles man burde gjøre mye mer forskning angående dets potensiale som medisin!

Og til alle disse videoene over, hva gjør det så bra at noen ustabile personer med altfor mye utdannelse går frivillig over til islam? Det er jo mange ustabile og høyt utdannede personer som gjør skrudde ting hver eneste dag, for eksempel utøver pedofili eller andre straffbare forhold hjemme i garasjen, lager/distribuerer narkotika, eller de som organiserer barnearbeid. Det er ikke dermed sagt at disse er et forbilde for resten av verden, og spesielt ikke for de "dumme" som ikke har skjønt ennå at disse smartingene har gjort det eneste riktige.

Endret av baran
Lenke til kommentar

Hehe, planter faktisk.

Rusmidler er ikke tillat i islam, og da mener jeg ikke kaffe osv. Dette påvirker ikke nok, ei heller er det skadelig for kroppen (heller det motsatte) Ting som påvirker personligheten og/eller er skadelig for kroppen er ikke tillat. Grunnen til at for eksempel alkohol er haram, selvom det kan være sunt i små mengder, er fordi skaden er større. Alkohol skader også ofte samfunnet, man blir mer voldelig osv.Unntaket er ved helseproblemer eller for å overleve, da kan man bruke det som er nødvendig som medisin osv.

Med tanke på at rusmidler ikke er tillat, vil jeg si at profeten ikke brukte dette. Men de som mener profeten var rusa og derfor skrev koranen bryr seg vel ikke så mye om det var tillat eller ikke...

Lenke til kommentar

Rusmidler er ikke tillat i islam, og da mener jeg ikke kaffe osv. Dette påvirker ikke nok, ei heller er det skadelig for kroppen (heller det motsatte)

Feil. Kaffe kan vøre skadelig ved høyt forbruk. Det er sant at det er positive effekter ved kaffe, men det er også sant at et unormalt høyt inntak av kaffe under f.eks. graviditet øker sjansen for dødfødthet. Selv kjenner jeg folk som blir dritirritert om de ikke får kaffen sin, så helt upåvirket er de nok ikke.

Alkohol skader også ofte samfunnet, man blir mer voldelig

Noen? Ja. Alle? Nei.

Har du noensinne vært på en eneste fest hvor alkohol har blitt konsumert?

Vanligvis ler folk bare mer av dårlige vitser, samt at de blir bedre til å danse.

Det er ikke sånn at en gjennomsnittsfest er et slagsmål på lik linje med slaget på stiklestad.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Rusmidler er ikke tillat i islam, og da mener jeg ikke kaffe osv. Dette påvirker ikke nok, ei heller er det skadelig for kroppen (heller det motsatte) Ting som påvirker personligheten og/eller er skadelig for kroppen er ikke tillat. Grunnen til at for eksempel alkohol er haram, selvom det kan være sunt i små mengder, er fordi skaden er større. Alkohol skader også ofte samfunnet, man blir mer voldelig osv.Unntaket er ved helseproblemer eller for å overleve, da kan man bruke det som er nødvendig som medisin osv.

Hvorfor er ikke alkohol tillat når det, som du sier, er sunt i små mengder? Hvorfor ikke oppfordre til et begrenset inntak, istedet for å forby det?

Lenke til kommentar

Med tanke på at rusmidler ikke er tillat, vil jeg si at profeten ikke brukte dette. Men de som mener profeten var rusa og derfor skrev koranen bryr seg vel ikke så mye om det var tillat eller ikke...

Nå skrev vel Muhammed ikke et eneste ord.

Som sagnet går, kunne han hverken lese eller skrive, og historiene ble muntlig fortalt i mange generasjoner før de ble rablet ned på geiteskinn og annet skrammel noen hundre år senere. Liten betydning hadde det at det meste var glemt, men de hadde nå god fantasi i gamle dager, så de fikk noen gode skrøner til slutt :whistle:

Lenke til kommentar

Om alkhol er sunt i små mengder vet jeg ingenting om, da lurer jeg på hvorfor er det sunt?

Hva får jeg ut av å drikke alkhol i små mengder? Hva er små mengder? Hvor er grensen?

I Islam er ikke alkohol tillatt, fordi det KAN være ødleggende for en person, men hvorfor så bittre det blir jo bare mer alkhol på dere :)

Hva med hasj? Har hørt at hasj i små mengder er sunt :/ Hvis det er tilfelle, hvorfor er det ikke lovlig i Norge da?

Lenke til kommentar

Hva med hasj? Har hørt at hasj i små mengder er sunt :/ Hvis det er tilfelle, hvorfor er det ikke lovlig i Norge da?

HInt; religion er dogmatisk, Norske lover kan forandres. Lovene i dette landet kan forandres hvis fornuften seirer, mens en regel i islam kan forandres hvis man vet bedre?

En forskjell.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du tenker på, fordi relgion kan være ødleggende for en person, er det du skal si?

Korrekt.

Det er nok å se på hva diverse muslimer finner på med bakgrunn i religionen.

Grunn nok for meg at Islam skal forby religiøsitet fordi det kan skade de selv og andre uskyldige.

Lenke til kommentar

Hehe, planter faktisk.

det var nå ikke ulovlig på de tidene :)

og kaffe ineholder koffein som er et psykoaktivt stoff! som igjen er et rusmiddel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...