Gå til innhold

På tide å bryte noen barrierer mellom muslimer og ikke-muslimer?

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke at dette om foster osv. er propaganda.

Profeten fortalte nøyaktig om hvordan et fosters organer osv. ble til.

Den neste gang noen prøvde seg på dette var 800 år senere.

Når det gjelder veksten av Islam,kan jeg fortelle at Islam vokser med 1,84% hvert eneste år,noe som tilsvarer mellom 30 og 35 millioner nye muslimer hvert eneste år.

Dette er ikke løgn,til og med Den Katolske Kirke har sagt at Islam vokser utrolig raskt,og i 2009 opplyste de at det var fler muslimer enn katolikker i verden.

Jeg håper for all del at det ikke blir noe sånt som 99,9999999% muslimer,og resten tilhører andre religioner.

Jeg synes det er best med et mangfold av religioner.

Men hvis det som Greenlight skrev er propaganda,har du noen fler beviser en den ene videoen?

Her forflytter du bevisbyrden til et sted den ikke hører hjemme.

Det du må vise til for at ditt/greenlights argument skal være sånn noenlunde kredibelt er følgende:

Vise hva koranen sier om embryologi

Vise hva moderne vitenskap faktisk sier om embryologi, og vise hvordan dette stemmer overens med koranen, og om profetens påstander faktisk var nøyaktige/feilfrie.

Vise at koranen var unik i sin samtid når det gjelder kunnskap om embryologi, dvs blant annet utelukke at gjetere som observerer fødsler blant sine dyr, deriblant en stor mengde for tidlig fødte foster, har hatt mulighet til å dedusere seg frem til det samme som står i koranen. Videre, at jordmødre på den tiden ikke har funnet ut av nøyaktig samme kunnskap utelukkende via observasjon.

Til sist, vise til at denne kunnskapen ikke forekom før koranen ble forfattet, og også i den nære ettertiden i andre separate kilder.

Og selvfølgelig, oppgi (kredible) kilder for dine utsagn, og husk; "extraordinary claims require extraordinary evidence".

Hvis du ikke gidder gjøre dette, men kommer med mer svada fra den muslimske versjonen av answersingenesis.com, forbeholder jeg meg retten til å avfeie det du kommer med som rent tøv, og håper du skjønner hvorfor.

edit: den samme bevisbyrden bør også være et minstekav for de andre "utrolige" vitenskapelige oppdagelsene i koranen.

Endret av soulless
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder veksten av Islam,kan jeg fortelle at Islam vokser med 1,84% hvert eneste år,noe som tilsvarer mellom 30 og 35 millioner nye muslimer hvert eneste år.

Dette er ikke løgn,til og med Den Katolske Kirke har sagt at Islam vokser utrolig raskt,og i 2009 opplyste de at det var fler muslimer enn katolikker i verden.

Jeg håper for all del at det ikke blir noe sånt som 99,9999999% muslimer,og resten tilhører andre religioner.

Men hvis det som Greenlight skrev er propaganda,har du noen fler beviser en den ene videoen?

Påstandene om vitenskapelige mirakler er såpass løgnaktige at jeg gidder ikke ta den diskusjonen igjen. Men vi har diskutert det grundig i en annen tråd. Dessuten blir alt det tullet ganske godt besvart i videoen jeg allerede viste deg, og de fundamentalistene dummer seg ut som du ser. Påstandene om hvordan fosteret vokser er ikke særlig imponerende. Det visste folk på den tiden.

At islam vokser raskest, hva er det argument for? At islam vokser raskest er kun et argument for at islam vokser raskest. Javel. Men husk nå på at millioner av muslimer også lever i land der det er dødsstraff for apostasi. For noen hundre år siden var 100% av den norske befolkningen kristne. Idag synker tallet brått. Det har med at idag er det ikke lenger forbudt å tro noe annet. Det er akseptabelt. Dersom du lager dødsstraff for alle som ikke er kristne, skal du se at kristendommen i Norge får kraftig vekst!

• Liker 6
Lenke til kommentar

Påstandene om vitenskapelige mirakler er såpass løgnaktige at jeg gidder ikke ta den diskusjonen igjen. Men vi har diskutert det grundig i en annen tråd. Dessuten blir alt det tullet ganske godt besvart i videoen jeg allerede viste deg, og de fundamentalistene dummer seg ut som du ser. Påstandene om hvordan fosteret vokser er ikke særlig imponerende. Det visste folk på den tiden.

At islam vokser raskest, hva er det argument for? At islam vokser raskest er kun et argument for at islam vokser raskest. Javel. Men husk nå på at millioner av muslimer også lever i land der det er dødsstraff for apostasi. For noen hundre år siden var 100% av den norske befolkningen kristne. Idag synker tallet brått. Det har med at idag er det ikke lenger forbudt å tro noe annet. Det er akseptabelt. Dersom du lager dødsstraff for alle som ikke er kristne, skal du se at kristendommen i Norge får kraftig vekst!

Islam er den religionen som vokser raskest i EUROPA, i tillegg er det den religionen flest konverterer til. Så sorry ass, men har ikke en dritt med de dødstraffene du vil skylde det på. Og uansett.. dødstraff for å forlate islam?, hvordan skal det lissm forklare at islam vokser raskest? da burde jo tallet bare forbli det samme.

Lenke til kommentar

Islam er den religionen som vokser raskest i EUROPA, i tillegg er det den religionen flest konverterer til. Så sorry ass, men har ikke en dritt med de dødstraffene du vil skylde det på. Og uansett.. dødstraff for å forlate islam?, hvordan skal det lissm forklare at islam vokser raskest? da burde jo tallet bare forbli det samme.

Du nevnte ikke europa, men verden.

Islam er den religionen som vokser raskest i Europa. Hva er det argument for?

-at islam vokser raskest i Europa

Kristendommen er verdens største religion. Hva er det argument for?

-at kristendommen er verdens største religion.

Hvordan det skal forklares?

Dersom ingen tidligere medlemmer får slutte, så er det en enorm fordel. Du kutter drastisk ned på de negative tallene!

Religion vokser med:

-nye konverterte

-nye fødte i religiøse samfunn

Religion avtar med:

-folk som slutter å tro

-troende som dør

Antall muslimer = nye konverterte + nye fødte i muslimske samfunn - muslimer som dør - muslimer som slutter å tro

Dette er originalt, uten begrensning til Europa som du nå spesifiserte. Matematisk kan dette skrives som:

nye konverterte + nye fødte i muslimske samfunn - muslimer som dør - muslimer som slutter å tro < nye konverterte + nye fødte i muslimske samfunn - muslimer som dør

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Du nevnte ikke europa, men verden.

Islam er den religionen som vokser raskest i Europa. Hva er det argument for?

-at islam vokser raskest i Europa

Kristendommen er verdens største religion. Hva er det argument for?

-at kristendommen er verdens største religion.

Hvordan det skal forklares?

Dersom ingen tidligere medlemmer får slutte, så er det en enorm fordel. Du kutter drastisk ned på de negative tallene!

Religion vokser med:

-nye konverterte

-nye fødte i religiøse samfunn

Religion avtar med:

-folk som slutter å tro

-troende som dør

Antall muslimer = nye konverterte + nye fødte i muslimske samfunn - muslimer som dør - muslimer som slutter å tro

Dette er originalt, uten begrensning til Europa som du nå spesifiserte. Matematisk kan dette skrives som:

nye konverterte + nye fødte i muslimske samfunn - muslimer som dør - muslimer som slutter å tro < nye konverterte + nye fødte i muslimske samfunn - muslimer som dør

Alt det der noe og si, helt klart. Det får være et argument for hva du vil, for deg er det bare statestikk, for meg betyr det noe mer:)

Jeg ville bare påpeke at når man snakker om at Islam er den religionen som vokser raskest så retter man det som regel til Europa, og ikke bare arabiske/asiatiske land.

Jeg personlig regner ikke med de områdene når jeg snakker om veksten til i islam. For eksempel Bangladesh, hvor 90% eller mer er muslimer, at fler og fler blir muslimer der betyr ikke så mye (nå bare gjetter jeg), med tanke på at hvis du er født i et land med såpass mange som representerer en religion, ender de fleste naturligvis med å kalle seg det samme.

Lenke til kommentar

Håper ikke du mener flertallet har rett? Flertallet vet best?

Det er en kjent tankefeil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_populum

Nei det var ikke det jeg mente. Jeg er shia muslim, vi er i mindretall i forhold til sunni, og du tror jeg mener flertallet har rett?

Jeg mente ikke noe mer enn det som sto der. Tror du jeg har en agenda bak alt jeg sier? at alt er et evig "dette er et bevis på at islam er riktig"? Jeg klarer helt fint å ha en samtale uten å ha "islam er best" som begrunnelse i alt.

Lenke til kommentar

For alt jeg veit så kan du finne på disse historiene,.Men er dette sant så er det trist å høre.

Men du sier selv på slutten av ditt innlegg:

Og om du tror på islam så er ikke du ond. det er handlingene du gjør som stempler deg for hva du er.
Du svarer jo deg selv her, det er handlingene som stempler deg, det betyr uavhenging av kjønn, status, relgion og hudfarge, til syvende og sist så er det handlingen som avgjør hvem du er? Skjønte du hva jeg mente eller skal jeg forklare mer?

Så hvis jeg blir banka opp på veien av norsk gutt/jente som er kristen/jøde/ateist/ skal jeg bannlyse hele den relgionen pga det eller ateisme hvis jeg kan kalle det, det?

Eller Anders.B.B f.eks som er blond og norsk, skal jeg se på alle blonde norske som potensielle massemordere??

Tilbake til disse maktsyke muslimene, hvorfor skal en maktsyk person si at røyking, alkohol, spise gris, sex før ekteskap er ikke lov, pluss at vi skal gi penger til de fattige osv??

Hvis de er så maktsyke, hvordan kan de forholde seg til en leder da?

En som ikke ber, drikker, røyker, har sex, spiser gris og i tillegg ikke tror på Gud, kan han kalle seg muslim? ja, han kaller seg helt sikkert en muslim, men har en muslim? Som jeg har sagt tidligere alt er opp til Gud å avgjøre.

Jeg har ingen grunn til å juge eller pynte på sanneten fra barndommen min. det jeg skrev er 100% sant. Jeg har til og med enda mer på lager der det bare blir verre og verre. men jeg ville ikke legge til de da jeg syns dette er svært usmakelig av en person å gjøre.

Og jeg har ikke sagt at jeg misliker muslimer bare pga at min venninne ble banket opp av noen. som sagt så har jeg hatt mange episoder hvor islam har vært invollvert. Og tro du meg når jeg sier at det fins flere maktsyke muslimer enn kristne.

Maktsyke muslimer finner du for eksempel på grønland der de går og oppfører seg som om de lever i hjemmelandet. de får sjokk når de ser homofile som leier hender i Norge. :confused:

Men det fins selvfølgelig maktsyke nordmenn også, men de tilpasser seg samfunnet vårt i det minste. Tror du det er så mange som misliker muslimer for moro skyld?

Og selvfølgelig er det fordomsfulle mennesker rundt oss overalt. Og når folk bannlyser religioner pga vonde hendelser, da er det helt normalt å mislike hele gjengen og sette alle i samme bås. Alle er klar over det.

Vet ikke om du hørte at etter bombingen var det flere muslimer som var klar til å pakke og stikke. fordi selv dem trodde det var muslimske terrorister og at folk kommer til å mislike islam, fordi det er der vi finner de fleste terroristene.

Og du merker jo det på måten jeg også legger fram de forskjellige tingne mine på. de vonde hendelsene fra barndommen min og hittil har gjort sånn at jeg ikke klarer å stole helt på alle muslimer.

Alt er opp til gud å gjøre? Nei, det er det søren meg ikke. Det er opp til hver og enkelt person. Det du sier når du sier at det er opp til gud å avgjøre, det sier jo bare at vi ikke er ansvarlig for våre handlinger, men det er gud.

:nei:

Men jeg kan forstå hva du mener med at det er handligene som stempler oss, men det er naturlig åå stemple andre under samme tak.

Endret av Samzuz
Lenke til kommentar

For alt jeg veit så kan du finne på disse historiene,.Men er dette sant så er det trist å høre.

Men du sier selv på slutten av ditt innlegg:

Og om du tror på islam så er ikke du ond. det er handlingene du gjør som stempler deg for hva du er.
Du svarer jo deg selv her, det er handlingene som stempler deg, det betyr uavhenging av kjønn, status, relgion og hudfarge, til syvende og sist så er det handlingen som avgjør hvem du er? Skjønte du hva jeg mente eller skal jeg forklare mer?

Så hvis jeg blir banka opp på veien av norsk gutt/jente som er kristen/jøde/ateist/ skal jeg bannlyse hele den relgionen pga det eller ateisme hvis jeg kan kalle det, det?

Eller Anders.B.B f.eks som er blond og norsk, skal jeg se på alle blonde norske som potensielle massemordere??

Tilbake til disse maktsyke muslimene, hvorfor skal en maktsyk person si at røyking, alkohol, spise gris, sex før ekteskap er ikke lov, pluss at vi skal gi penger til de fattige osv??

Hvis de er så maktsyke, hvordan kan de forholde seg til en leder da?

En som ikke ber, drikker, røyker, har sex, spiser gris og i tillegg ikke tror på Gud, kan han kalle seg muslim? ja, han kaller seg helt sikkert en muslim, men har en muslim? Som jeg har sagt tidligere alt er opp til Gud å avgjøre.

Jeg har ingen grunn til å juge eller pynte på sanneten fra barndommen min. det jeg skrev er 100% sant. Jeg har til og med enda mer på lager der det bare blir verre og verre. men jeg ville ikke legge til de da jeg syns dette er svært usmakelig av en person å gjøre.

Og jeg har ikke sagt at jeg misliker muslimer bare pga at min venninne ble banket opp av noen. som sagt så har jeg hatt mange episoder hvor islam har vært invollvert. Og tro du meg når jeg sier at det fins flere maktsyke muslimer enn kristne.

Maktsyke muslimer finner du for eksempel på grønland der de går og oppfører seg som om de lever i hjemmelandet. de får sjokk når de ser homofile som leier hender i Norge. :confused:

Men det fins selvfølgelig maktsyke nordmenn også, men de tilpasser seg samfunnet vårt i det minste. Tror du det er så mange som misliker muslimer for moro skyld?

Og selvfølgelig er det fordomsfulle mennesker rundt oss overalt. Og når folk bannlyser religioner pga vonde hendelser, da er det helt normalt å mislike hele gjengen og sette alle i samme bås. Alle er klar over det.

Vet ikke om du hørte at etter bombingen var det flere muslimer som var klar til å pakke og stikke. fordi selv dem trodde det var muslimske terrorister og at folk kommer til å mislike islam, fordi det er der vi finner de fleste terroristene.

Og du merker jo det på måten jeg også legger fram de forskjellige tingne mine på. de vonde hendelsene fra barndommen min og hittil har gjort sånn at jeg ikke klarer å stole helt på alle muslimer.

Alt er opp til gud å gjøre? Nei, det er det søren meg ikke. Det er opp til hver og enkelt person. Det du sier når du sier at det er opp til gud å avgjøre, det sier jo bare at vi ikke er ansvarlig for våre handlinger, men det er gud.

:nei:

Men jeg kan forstå hva du mener med at det er handligene som stempler oss, men det er naturlig åå stemple andre under samme tak.

Wow, det der var lavmålet for kommentarer her. Blir redd jeg, hvem vet om du sprenger et eller anna i lufta snart:S skal man bruke den logikken der, ja da hater jeg alle norske fra nå av. Sånn serr, dere er jo en gjeng med massemordere som kan sprenge områder i lufta når som helst :S rasister som oppfordrer til korstog, hat og rensing av religioner dere ikke liker. Dere sitter å snakker dritt om muslimer hele tiden,og ikke bare snakker dere, dere går ut å bomber moskeer og alt annet bare fordi dere tror dere skal redde europa. Er jo ikke rart uskyldige muslimer vil flykte. Se på dere, dere er jo gale. Det er jo ikke trygt å være i nærheten av norske hvis dere er hatfulle. Muslimer ble jo banket opp av nordmenn den 22, så frykten vår er realistisk. Har hatt mange fæle opplever med norske jeg. Spesielt bombeangrepet nå. Så jeg har all grunn til å hate dere.

Ikke bare sitter du å mener at det er helt greit å mene noe sånt, men du har tydeligvis ikke lest noe annet en dagbladet i ditt liv. Alle terrorister er muslimer? Har du ikke fått med deg terrorangrepene i Usa? alle bortsett ett er fra kristene folk! Terrorismen i Europa er overrepresentert av nasjonalister eller kristne. Av 900 terrorangrep, var 5 av disse fra muslimer. På tide at folk våkner opp ass, media reflekterer ikke virkeligheten, det bare mater hatet deres

Endret av Chiqita08
Lenke til kommentar

Wow, det der var lavmålet for kommentarer her. Blir redd jeg, hvem vet om du sprenger et eller anna i lufta snart:S skal man bruke den logikken der, ja da hater jeg alle norske fra nå av. Sånn serr, dere er jo en gjeng med massemordere som kan sprenge områder i lufta når som helst :S rasister som oppfordrer til korstog, hat og rensing av religioner dere ikke liker. Dere sitter å snakker dritt om muslimer hele tiden,og ikke bare snakker dere, dere går ut å bomber moskeer og alt annet bare fordi dere tror dere skal redde europa. Er jo ikke rart uskyldige muslimer vil flykte. Se på dere, dere er jo gale. Det er jo ikke trygt å være i nærheten av norske hvis dere er hatfulle. Muslimer ble jo banket opp av nordmenn den 22, så frykten vår er realistisk. Har hatt mange fæle opplever med norske jeg. Spesielt bombeangrepet nå. Så jeg har all grunn til å hate dere.

Så dra da.

Er det ikke rart at alle er enige i den guden de tror på? At Gud mener akkurat det samme når det gjelder moral og etikk. En skulle nesten tro det var personligheten og kulturen til en person reflektert over på en imaginær entitet.

Lenke til kommentar

Så dra da.

Er det ikke rart at alle er enige i den guden de tror på? At Gud mener akkurat det samme når det gjelder moral og etikk. En skulle nesten tro det var personligheten og kulturen til en person reflektert over på en imaginær entitet.

Så bra? Heisann Anders Breivik.

Vurderer å ringe politiet, dere er gale og potensielt terrorister. Når en nordmann sier noe sånt betyr det ikke noe mer enn at dere skal bombe et eller anna

Lenke til kommentar

*** snip ***

Skal du grine nå?

Norske snakker dritt om muslimer. ja, men muslimer snakker mer dritt om norske i Norge. Folk snakker dritt om hverandre overalt. jeg ar vokst opp med dritt jeg. get over it.

Tror du ikke jeg blir utsatt for rasisme selv? Jeg er ikke etnisk norsk, men jeg er født og oppvokst her. jeg har ulike bakgrunner og jeg har blitt utsatt for mye rasisme. Jeg har ikke skrevet at jeg hater alle muslimer. men at jeg har problemer med å stole på visse muslimer.

Jeg tok nok litt i når jeg sa at alle terrorister er muslimer, og det beklager jeg. det er naturligvis ikke helt sant. men de fleste forbinder terrorister med muslimer. til og med muslimene vet det. det er bare du som er så naiv.

Hat oss så mye du vil. Du finner mørke dager overalt kjære deg.

.. du finner den slags mennesker i hele verden. i motsetning til andre, er jeg er så takknemlig for at jeg har fått lov til å bo og vokse opp i norge. Men i et flerkulturelt land må man nesten forvente oppstyr mellom de forskjellige religionene. folk reagerer på forskjellige måter.

Du er tydligvis ikke etnisk norsk, du hater nordmenn, og bare klager. hva er det du gjør her egentlig?

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

*** snip ***

Jeg bruker bare din logikk:)

Så hvis du kaller meg naiv er det du som er det. Jeg er fullt klar over at folk tenker på muslimer, men det gjør det ikke noe mer riktig for det. Hvis du reagerer sånn på inlegget mitt burde du virkelig sette deg foran speilet å begynne å tenke over hvem du er som person.

Jeg hater ingen :)

Nei jeg er ikke etnisk.. jeg er halvt norsk. Og ikke kom med stakkarslige kommentarer som hva jeg gjør her osv.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

*** snip ***

Bortsett fra at jeg klarer å se virkeligheten og ikke du. Visste du at 80% av alle innsatte i Oslo's fengsler er utlendinger. Selv om jeg i bunn og grunn ikke er etnisk norsk så ønsker jeg ikke flere utlendinger her.

Hvis du ikke vil at jeg skal komme med stakkarslige kommentarer som hva du gjør er, så får du la vær å komme med dine stakkarslige og elendige kommentarer.

Endret av Samzuz
Lenke til kommentar

*** snip ***

Hvis du ikke vil at jeg skal komme med stakkarslige kommentarer som va du gjør er, så får du la vær å komme med dine stakkarslige og elendige kommentarer.

Haha merker at du har hatt en dårlig oppvekst ja.

Som sagt bruker jeg bare samme logikk som deg. Innlegget ista var bare basert på de beslutningene du klarer å dra frem og logikken din. Og hvis du mener at du ser virkeligheten og ikke meg, vel da har du din egen virkelighet.

Og hva har fengsel med det her å gjøre? Når har jeg uttalt meg om hvorvidt jeg vil ha flere innvandrere her eller ikke?

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

*** snip ***

Les innlegget mitt igjen. så kan du fortelle meg hvordan du tolket innlegget mitt. for det virker som du sutrer og ikke diskuterer.

Du sier at frykten til dere muslimer er realistiske. hva med kristne da? Har ikke de grunn til å ha en realistisk frykt for muslimer?

Moderator har fjernet et utrolig langt sitat. https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/#Hva_er_.22un.C3.B8dvendig_quoting.22.3F

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Så bra? Heisann Anders Breivik.

Vurderer å ringe politiet, dere er gale og potensielt terrorister. Når en nordmann sier noe sånt betyr det ikke noe mer enn at dere skal bombe et eller anna

D er ulik B, just saying.

Hvis det er så ille at en ikke kan ta med sin egen kultur og inprinte det i et annet samfunn, så kan en dra tilbake hvor de har den kulturen en ønsker å innføre.

Skal en arresteres på grunnlag av meninger og ikke handlinger? Høres ut som du ønsker mindre åpenhet og mindre demokrati.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...