Gå til innhold

På tide å bryte noen barrierer mellom muslimer og ikke-muslimer?

Anbefalte innlegg

Så ikke innlegget jeg ble sitert i før nå. Tenker jeg skal begynne med å si at du argumenterer mot ting som ikke er helt det samme som jeg sa. Dette tror jeg faller under stråmannsargument. Jeg sa at jeg ikke respekterer folk som bruker religiøse historier som skremsel for å skremme barn til å tro.

Dersom du mener dette forhindrer deg i å fortelle barna dine noe som helst om islam, så sier du jo at det ikke finnes noe religionen din som ikke er skremselspropaganda. :D

Endret av Pseudopod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^ Herregud folkens ... :ermm:

Ja, det er på tide at man viser mennesker som f.eks. to av vennene mine at islam ikke er en ond religion som tilhører mennesker som vil la det regne bomber over t-banen i Oslo.

Disse to vennene mine tror (sånn halvveis) at afrikanere er mindre intelligente enn oss skandinaviere fordi de "bare kriger og herjer i Afrika". De er også noen ordentlige bondeknøler fordi de synes at "kristendommen er den orntli' trua vi ska ha herri landet!" og mener at Israel er det eneste håpet som finnes i midtøsten.

Hadde det bare vært mer interaksjon mellom muslimer (og innvandrere generelt) og den generelle befolkningen, ville det nok bli lettere å bygge ned fordommer, hat og gale holdninger hos begge parter. Derfor er det synd at det danner seg rene utenlandske bydeler inne i f.eks. Oslo. Det hadde vært ønskelig om konsentrasjonen av muslimer hadde vært mer gjevnt fordelt i hele Oslo og omegn - så vel som rundt andre befolkningssentre i landet.

Enig med deg! (Dette jeg kommer til å skrive nå er no effence against you, kjære!)

At afrikanere er mindre intelligente enn oss skandinavere er irrasjonelt! Jeg går utifra at du mener "eurpeere", når du mener skandinavere. Jeg syns at folk med for lite kunnskap om historie ikke burde snakke, da det kan oppstå konfrontasjon. "Vi" skandinavere tok fra dem deres land til vår fordel, vi utnyttet dere naturkraft og ressurser slik at "VI" skulle få det bedre. "Vi" ødela deres hjem og familier, og reiste HJEM igjen da vi så at det ikke var mer å hente der. (Les om kolonialisering i Afrika). Vi ødela deres tillit og grunnlag til hverandre for å bygge og skape en fundamental hverdag, dvs. et fungerende samfunn med politikk og industri. Det skaper selfølgelig forvirring og frustrasjon blant innbyggerne i Afrika selv den dag i dag, som da også selfølgelig resulterer til vold og krig. Jeg kan love deg at mye av det som finnes i Europa og andre verdensdeler ikke ville ha funnet sted, om det ikke hadde vært for afrikanere. (Glem nå landet Kina). Afrikanere er mye smartere enn vi har for oss, når de vil gjennopprette deres kunnskap om utnyttelsen av enorme naturressurser, så kan "VI" skandinavere bare stå og gape, mens vi skjærer vår faste brunost med ostehøvel og tar binders på våre løse ark.

Endret av Greenlight
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min omgang med muslimer(somaliere) har igrunn bare forsterket "fordommene" mine. Jeg vil egentlig ikke kalle det fordommer, men en realistisk vurdering av hvordan virkeligheten faktisk er.

Norge er et samfunn som bygger på tillit og når en stor del av muslimene bryter denne tilliten så er det ikke "vår" feil at integreringen feiler og fordommer forsterkes. Bare ta somaliere for eks. De har ganske enkelt ikke en mentalitet som passer inn i dagens norske samfunn. Får nesten litt vondt når jeg ser hvordan mange av dem gjør alt i sin makt for å utnytte samfunnet. Og var det noen som nevnte intelligens? Dont get me started.

Her er det snakk om en grunnlegende forskjell på normer og verdier. Dessuten burde vi slutte å bruke ordet muslim. Det er vel i bunn og grunn den arabiske kulturen som er problemet og ikke muslimer. Persere er for eks flotte folk som ikke har noe å gjøre i samme bås som en somalier.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Min omgang med muslimer(somaliere) har igrunn bare forsterket "fordommene" mine. Jeg vil egentlig ikke kalle det fordommer, men en realistisk vurdering av hvordan virkeligheten faktisk er.

Norge er et samfunn som bygger på tillit og når en stor del av muslimene bryter denne tilliten så er det ikke "vår" feil at integreringen feiler og fordommer forsterkes. Bare ta somaliere for eks. De har ganske enkelt ikke en mentalitet som passer inn i dagens norske samfunn. Får nesten litt vondt når jeg ser hvordan mange av dem gjør alt i sin makt for å utnytte samfunnet. Og var det noen som nevnte intelligens? Dont get me started.

Her er det snakk om en grunnlegende forskjell på normer og verdier. Dessuten burde vi slutte å bruke ordet muslim. Det er vel i bunn og grunn den arabiske kulturen som er problemet og ikke muslimer. Persere er for eks flotte folk som ikke har noe å gjøre i samme bås som en somalier.

Arabiske kulturen?! Sist jeg sjekka var ikke somalere arabere :) <3

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er ateist?

Legger merke til at ingen, heller ikke denne allaah, spør HVORFOR man er ateist. De bare konkluderer med at du da skal brenne i helvette selv om du som ateist kan være ti ganger så god og snill som noen muslim. Ser du virkelig ikke trusselen her? Sr du virkelig ikke manipulasjonen som ligger i islam? Vil du ikke tro så SKAL du og vil du ikke da heller, vel, da steiner vi deg... Vil du nå? Fint, det er godt at du skjønte at allaah er den største guden (LES: Du gjør omtrent hva som helst for å beholde livet når det går opp for deg at idiotene kommer til å steine deg fordi du ikke tror på påstandene de komemr med). Dette min venn er ingen nedbrytning av noen myr, men stålet du forsterker muren med...

Hvis du er så fortjener du å havne i helvete,ifølge koranen.

Så en som har brukt hele livet til å være snill, god, omtenksom og medmenneskelig skal da havne i helvette samme hva mens en som tror på påstandene i den islamske tro får komme rett til himmelen samme om han er en kone plager og son of a bitch? He he, vet ikke om jeg skal le eller gråte over denne "logikken" jeg...

Å tenke selv er det tydeligvis ikke grunnlag for i islam og det ser en jo også i de landene som islam blir praktisert, for derfra har det ikke kommet noe bra siden muhammeds lære ble presset på dem...

Faktum er jo at Allaah, Yahwe, Zevs, Tor og Odin, Manitou etc KUN er påstander, det er ingen sannhet i de påstandene og hvis det hadde gått opp for deg og resten av muslim verden hadde dere alle blitt flaue over at dere ble forledet til å tro at disse påstandene var noen form for sannhet. De aller fleste ateister HAR tenkt over dette og kommet frem til at Gud og skriftene som støtter Gud er for tynne, det er rett og slett ikke nok bevis, så i så måte har den muslimske/kristne/jødiske guden SELV dømt ateister til helvette, nettopp fordi det ikke finnes bevis for denne guden i det hele tatt!

Og på toppen av dette, for liksom å understreke hvor ufattelig ignorant og dumt dette er, tilføyer du:

Allah er ikke ond ,ei heller sadidtisk.

Allah er den Nåderike,Barmhjertige Gud.

For alle som klarer å tenke selv og som er i stand til selv å gjøre seg opp en mening er dette et hån mot intelligensen til mennesker. Det er rett og slett så dumt at jeg mistenker at religiøse går på dustepiller for å klare å tro dette...

Hvis du koverterer og erkjenner Muhammed som profet,er du sikret plass i himmelen.

Av alle de abrahamittiske religionene er det uten tvil den islamske delen som er den dummeste. Gud finner seg altså en som hverken kan lese eller skrive for å formidle seg selv? Si meg, hvor dum tar du folk for egentlig? Islam er overført oralt, på teppe fliker, horn biter og på skinn for at bruddstykker av det muhammed liksom sa der han i eplepsi "rus" trodde han talte med gud som senere utgjør det vi i dag anser som islam. Resten er stjålet fra jødenes Torah. Hvor ufattelig dum må den guden være når han ikke valgte seg en som kunne klore ned det han befalte på et papir med en gang? Selv i muslim verden ser en jo konsekvensene av dette med splittelser, kriger og annet tull og så skal du/dere ha meg til å konvertere til dette oppgulpet av en religion som enhver som ikke har betong mellom ørene øyeblikkelig kan se flausene og idiotiet i? Du tror virkelig dårlig om dine medmennesker når du tror de er så dumme...

Tror den "muren" du pratet om du skulle rive ned ikke er annet enn et ønske om rekrutering til islam jeg.... Men så dumme er ikke folk her i landet skjønner du. Vi har nettopp kommet ut av grepet til den andre ignorante ørken religionen og har overhodet ingen planer om å lulle oss inn i et religiøst mørke og ende opp som en underutviklet grusom islamsk republikk der sinnsvake straffer for småting er konsekvensen man får når man setter velferden til påståtte guder over folks ve og vel. Så nei takk.

Hold det for deg selv, det er det beste.

Woow.. snakk om medmenneskelighet og respekt. Glem nå helvete og himmel. Jeg syns ikke at du skal begynne å snakke nedverdigende om en religion du har lite kjennskap til. Folk flest som har tatt seg tid til å lese koranen, har sagt seg enig i at det er en mirakuløst og fredfull religion. I lik linje med andre religioner, så praktiseres denne religion mer eller mindre forskjellig. Problemet blant muslimer fortsatt den dag i dag, er tolkningen av dette mestverket. Måten den er skrevet på, formuleringene, etc er like forbløffende da som nå. En sura kan tolkes til tusen ord.. Sier deg vel ikke så mye? Vel, først og fremst, når du først skal diskutere noe så burde du være mer åpen og mindre kritisk. Du bygger disse murene før noen får lov til å formidle sin kunnskap til deg, og da har du allerede blokkert all informasjon som du kan ha nytte av. For å poengtere det hele.. Visste du at koranen ALDRI har blitt forandret på :)? Sure. Kan du forklare meg hvorfor da FOR OVER 1400 år siden, der (helt sikkert) majoriteten av befolkningen som bestod av analfabetere, kunne gi en nøkternt og utfyllende forklaring på den biologiske naturen BLANT ANNET. Hvordan fjell oppstår, hvordan månen REFLEKTERER lys og ikke skinner selv, hvordan et foster blir til osv.. Tror det er en grunn til at ISLAM er den mest voksende religion i verdenen :)Folk har blitt overbevist og godtatt det. Er dette også sci-fi for deg eller? Nei ærlig, fra spør til alvor.. Hvordan ville verden ha vært uten religion? Visste du at det er grunnlaget for all moral og etikk? Nopp, u did'nt. Til slutt vil jeg bare tilføye at det er en plikt i Islam å opplyse andre om denne vakre religionen. Peace out, brother, no affence to you or anybody else <3

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at Koranen (og Bibelen) kan tolkes i mange forskjellige retninger.

Hvis Koranen beskriver alt mellom himmel og jord, også når det gjelder vitenskapen, hvorfor bruker ikke de religiøse vitenskapsmennene tiden sin på å lese ut nye sannheter fra Koranen? Det er så utrolig lett å komme i ettertid å si at "Åja, ja men, det stemmer jo med Koranen!" også ti måneder senere "Hmm, leste visst litt feil, men det passer jo også med det nye vi har funnet ut!".

Tenk hvilke vitenskapelige gjennombrudd vi kunne ha fått hvis de heller hadde sett etter nye sannheter? Med all den vitenskapelige sannheten som dekker alt sammen så kan man bruke denne informasjonen til å kurere kreft, fjerne funksjonshemninger, løse problemer med fattigdom osv.

Chiqita08, har du noen eksempler på akkurat dette? Og er det ikke rart at all tid brukes på å bevise sannheter, når man heller kan bruke tiden på å finne nye vitenskapelige sannheter? Skal man tro disse menneskene så finnes det jo bøttevis.

Jeg har migrene så svarer kort nå. Håper du har forståelse for dette :)

Ja hadde vært veldig fint om man heller fokuserte på ny informasjon, og det er jo mange som gjør det hvis jeg ikke tar feil.

Quranen snakker om at det finnes flere planeter som er som Jorden, og jeg tror (dette er jeg litt usikker på) at det også blir hintet til liv på disse, noe som er naturlig hvis disse planetene er av samme karakter om Jorden. Så her er det jo noe å utforske, og som blir gjort av forskere.

Det er også snakk om planter og andre ting som kan hjelpe mot sykdommer. For eksempel blir honning nevnt som noe som hjelper mot mye, men dette er kanskje ikke så spesielt

Også oppfordres det til å studere hvordan "samfunnene" til maur og bier/veps er, for dette kan gi inspirasjon til mennesket.

God bedring!

Det er jo bra at det oppfordres til det, og det gjør vel Bibelen også så vidt jeg husker. Men disse menneskene leser hele sannheter ut fra Koranen, dvs at de ikke studerer omverdenen. De hører X også går de inn i Koranen og beviser X ut fra diverse setninger som tolkes svært mistenksomt.

Jeg sier ikke at det ikke finnes vitenskapelige sannheter i Koranen, men at man finner alt sammen bevist i Koranen synes jeg høres ut som tull. Jeg tror at mange av disse "forskerne" er så opptatt av at de har rett, og at Koranen er den eneste vitenskapsboka, at de ikke evner å se rasjonelt.

Jeg er sikker på at mange muslimer er flaue (osv) over at Koranen misbrukes, enten det er til å spre kvasivitenskap eller (i verste fall) terrorisme. Det samme skjer med Bibelen, men kanskje ikke i samme omfang (i dagens samfunn).

Alt det disse folkene/forskerne sier, kan vel ikke være sant? Selv om de sier at de har bevis fra Koranen?

Tusen takk :D

Neinei, grunnen til at Koranen har med referanser til vitenskap er for at mennesker skal bli interessert i omverdenen, og for å inspirere til å finne ut av mer. Det blir ganske klart sagt ifra om at dette ikke er noe vitenskapsbok, men at " se hvordan kroppen din fungerer, se hvordan ting er, du må reflektere rundt deg selv og verden rundt deg". Vi kan ikke leve i blindhet ovenfor verden rundt oss :)

Det er også ofte oppfordring til å spørre eksperter på områdene det snakkes om.

Så forhåpentligvis gjør folk dette istedenfor å se på det som en bok som gir deg svar på en fysikk oppgave :p

Kan du utdype det siste litt? :) "Alt det disse folkene sier, kan vel kke være sant?"

Mulig jeg tok litt vel i, men noen personer ser ut til å mene at Koranen inneholder absolutt alt om vitenskapen. Det var disse personene jeg siktet til når jeg sa "Alt det disse folkene/forskerne sier, kan vel ikke være sant?".

Det virket som om du var enig med de folkene, men når jeg ser tilbake i tråden så ser jeg at det var galt av meg å trekke slike konklusjoner. :-)

Lenke til kommentar

Folk flest som har tatt seg tid til å lese koranen, har sagt seg enig i at det er en mirakuløst og fredfull religion.

Islam er en fredsreligion på akkurat samme måte som Kristendom. Dvs. det krever først at alle underkaster seg Gud. Inntil da så skal alle som står i mot slaktes ned.

På samme måte som alle krigsherrer egentlig er for fred, så lenge de vinner.

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/024-hell-and-hate.htm

• Liker 4
Lenke til kommentar

KarlRoger:

omskjæring er nå, er et unødvendig inngrep med risiko for alvorlige skader,
Ved en stor randomized clinical trial om HIV og omskjæring hvor 8.000 menn ble fulgt av forskere fra National Institutes of Health, ble det bevisst at omskjæring beskytter menn mot HIV smittelse 65% mer enn de som ikke ble omskjært[1].

http://no.wikipedia.org/wiki/Mannlig_omskj%C3%A6ring

Ifølge overlege Preben Aavitsland ved Folkehelseinstituttet er dette en banebrytende studie.http://tidsskriftet.no/article/1288880

Kan du komme med kilde der det har forekommet alvorlige skader ved omskjæring.

Soulless:

Jeg forsøker ikke si at du skal utelukke barnet ditt fra din kultur, ei heller at du skal innprente en ateistisk agenda, men prøv for all del å unngå å si ting som "helvete" og "himmelen", for selv om du ikke selv tenker over det, vil et barn som tror at alle ikke-troende eller kristne må brenne en god stund i helvete kunne få varige men dersom f.eks. en skolekamerat skulle dø. La barnet ditt vokse opp og bestemme seg selv, og ikke tving 6 år gamle jenter til å gå med hijab, det er på mange måter det tristeste jeg ser blant norske muslimer.

Ja, jeg er faktisk enig i det du sier, men jeg må jo fortelle til barnet mitt at mamma og pappa er muslimer, derfor vi ikke spiser gris f.eks. Da kan jeg tenke meg at det dukker opp mange spm :/ Og for all del å tvinge 6åringer skal gå med hijab synes jeg er veldig trist å se på og føler at det er et skritt tilbake. Dette synes jeg er et personlig valg.

Og apropo paradis og helvete hvem som kommer ditt, så er det ingen av oss som vet, det er igjen opp til Gud å bestemme. Kan hende jeg ender oppi helvette fordi jeg har gjort noe Gud ikke liker, men naboen min som er ateist ender opp i paradis.

binders på våre løse ark.

Virker som om du skal ha det til at binders er norsk oppfinnelse men, nordmannen Johan Vaaler har lenge feilaktig vært tilskrevet rollen som bindersens oppfinner. Sorry off-topic.

http://no.wikipedia.org/wiki/Binders

Tå:

Somalere blir jo ikke sett på som arabere. Og bare fordi du har hatt din omgang med Somalere så er alle muslimer like? Muslimer er ikke en nasjon, det er en relgion. Du finner muslimer i alle forskjellige fasonger for å si det sånn. Hva med de somalerne som jobber, som har tatt høgskole utdanning. Jeg er av utenlandsk opprinnelse, la oss liste opp de forskjellige verider og normer, så ser hvor forskjellen er. Og en annen ting hvordan vet du at alle somalere er muslimer? Er alle nordmenn, kristne?

Det var så mye tull her, så jeg skal ikke bruke mer krefter på det.

Islam er en fredsreligion på akkurat samme måte som Kristendom. Dvs. det krever først at alle underkaster seg Gud. Inntil da så skal alle som står i mot slaktes ned.

1. Vers fra Surah Attawbah sitert ute av kontekst

Det følgende verset fra Surah Attawbah er svært ofte sitert av kritikere for å mislede folk til å tro at Islam oppfordrer til vold, drap og brutalitet:

«... drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem...»

[Koranen 9:5]

Kritikere av Islam siterer faktisk dette verset ute av kontekst. Ikke bare unnlater de å sitere hele verset, men de unnlater også å nevne konteksten verset er sitert i. For å forstå sammenhengen er det nødvendig å lese fra det første verset av dette kapitlet. Versene forteller at det var en fredsavtale mellom muslimene og avgudsdyrkerne i Mekka. Denne avtalen ble brutt av avgudsdyrkerne. En periode på fire måneder ble gitt dem for at de skulle godtgjøre bruddet, ellers ville det bli erklært krig mot dem. Vers 5 av Surah Attawbah sier:

«Men da de hellige måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem, og ta dem (til fange) og omring dem og ligg på lur etter dem på ethvert sted (som er egnet) for bakhold. Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat (årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.»

[Koranen 9:5]

Dette verset er sitert under en krig!

2. Eksempel på krigen mellom USA og Vietnam

De fleste vet at USA en gang var i krig med Vietnam. Anta at presidenten i USA eller generalen av den amerikanske hæren, sa til de amerikanske soldatene under krigen: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem». Hvis man i dag sier at den amerikanske presidenten sa: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem» uten å gi sammenhengen, vil det høres ut som at han er en umenneskelig massemorder. Men hvis man siterer hans uttalelse i riktig kontekst, altså at han sa det under en krig rettet mot fiendtlige soldater for å øke kampånden til de amerikanske soldatene, vil det høres veldig logisk ut.

3. Vers 9:5 sitert for å øke kampånden til muslimene under krigenPå tilsvarende måte sier Koranen i kapittel 9 vers 5: «... drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem...», under en kamp for å øke kampånden til de muslimske soldatene. Det Koranen sier til de muslimske soldatene er; vær ikke redd under kampen, drep fienden hvor enn dere finner dem.

4. En del av svaret ligger i selve versetDenne delen av verset blir som regel unnlatt når 9:5 siteres av Islams kritikere: «Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat (årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.». Som det tydelig kommer frem av verset ville motparten fredelig få dra sin vei dersom de aksepterte Islam. Mange vil kanskje mene at dette er rettferdig, det er jo tross alt krig det er snakk om. Det vil derfor virke logisk at kun dersom en aksepterer motpartens vilkår får man dra sin vei. Men dette er ikke tilfellet i Islam, resten av svaret ligger i det neste verset.

5. Anti-muslimer hopper fra vers 5 til vers 7 Arun Shourie er en av Indias største kritikere av Islam. Han siterer det samme verset, Surah Attawbah, kapittel 9 vers 5 i sin bok The World of Fatwahs, på side 572. Etter å ha sitert vers 5 hopper han til vers 7 av Surah Attawbah. Enhver fornuftig person vil innse at han har hoppet over vers 6, noe de fleste anti-muslimer gjør for å villede folk til å tro at Islam er en menneskefiendtlig religion.

6. Surah Attawbah, kapittel 9 vers 6 gir svaretSvaret på påstanden om at Islam oppfordrer til vold, brutalitet og drap er gitt i Surah Attawbah, kapittel 9 vers 6:

«Hvis en av avgudsdyrkerne ber deg om beskyttelse, så gi ham det, så han kan få høre Guds ord. Før ham så et sted hvor han har sikkerhet. Dette fordi de er et folk som ikke vet.»

[Koranen 9:6]

Koranen sier altså at hvis de omvendte seg til Islam, fikk de fredelig gå sin vei. Videre sier Den Hellige Koranen i vers 9:6, at dersom de ikke omvendte seg, men søkte asyl og fred, fikk de ikke bare dra sin vei, de fikk til og med personlig eskorte til et sted det var trygt. Dette fikk de fordi de ønsket fred, men deres liv ville være truet av deres medsoldater som ikke ønsket fred, og av andre muslimer som ikke visste at de hadde overgitt seg. Det er ingen tvang i Islam, noe som også tydelig kommer frem i Koranens andre kapittel vers 256.

I dagens internasjonale scenario kan en fredelig og barmhjertig militærgeneral kanskje la fiendtlige soldater gå fri om de overgir seg under en krig. Men hvilken militærgeneral beordrer sine soldater om å ikke bare la fienden gå gratis, men også eskortere dem til et sted hvor de er trygge?

Endret av PrettyBoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke at du skal begynne å snakke nedverdigende om en religion du har lite kjennskap til. Folk flest som har tatt seg tid til å lese koranen, har sagt seg enig i at det er en mirakuløst og fredfull religion.

Jøss, dette er jo noe helt annet enn hva religionseksperten Sam Harris sier. Han har tatt seg tid til å lese koranen, og synes ikke den er hverken mirakuløs eller fredfull.

http://www.youtube.com/watch?v=hLiku08FlRg

Visste du at koranen ALDRI har blitt forandret på :)? Sure. Kan du forklare meg hvorfor da FOR OVER 1400 år siden, der (helt sikkert) majoriteten av befolkningen som bestod av analfabetere, kunne gi en nøkternt og utfyllende forklaring på den biologiske naturen BLANT ANNET. Hvordan fjell oppstår, hvordan månen REFLEKTERER lys og ikke skinner selv, hvordan et foster blir til osv.. Tror det er en grunn til at ISLAM er den mest voksende religion i verdenen :)Folk har blitt overbevist og godtatt det. Er dette også sci-fi for deg eller? Nei ærlig, fra spør til alvor.. Hvordan ville verden ha vært uten religion? Visste du at det er grunnlaget for all moral og etikk? Nopp, u did'nt. Til slutt vil jeg bare tilføye at det er en plikt i Islam å opplyse andre om denne vakre religionen. Peace out, brother, no affence to you or anybody else <3

Er du seriøs? Kommer du med denne propagandaen, disse løgnene IGJEN, etter at vi nettopp har diskutert hvorfor det du kommer med her bare er tull?

Det er ikke noe nøktern og utfyllende biologiske forklaringer! Det er nøyaktig det man kan forvente av mennesker på den tiden.

Alle disse propagandaløgnene som noen har skapt uten hensyn til vitenskap, men kun med det forhold å spre Islam (på falske premisser) er tilbakevist!

Det er ønsketenkning, propaganda, løgn, det er for godt til å være sant.

Det er tredje gangen jeg viser denne videoen kun i denne debatten nå. Jeg vil anbefale deg å legge fra deg slike useriøse kilder, for du kommer til å dumme deg. Slik disse fundamentalistene dummer seg, når de prøver å diskutere med en professor i biologi. De bruker nøyaktig de samme løgnene som du gjør!

http://www.youtube.com/watch?v=N4trHH6AuZ0

Jaja, det tar vel bare en dag eller to før det kommer ENDA en til i debatten, som har latt seg overbevise av propagandasider som forteller at koranen inneholder NØYAKTIGE beskrivelser av hvordan fosteret oppstår, at fjellene hadde røtter, og at koranen inneholder vitenskapelige fakta som ikke ble oppdaget før over tusen år senere.

Tull og tøys og fanteri. Alt dette er motbevist.

Jeg synes ikke det er relevant! Det er et overgrep mot forsvarsløse babyer, mot deres vilje.

Dersom du ikke kan finne noen kilder der det forekommer alvorlige skader ved å kutte av øreflippene på smågutter, er det dermed greit?

Er det greit å lemleste babyer, dersom det ikke forekommer alvorlige skader av det?

Er det argumentet ditt?

Hvorfor er det så forferdelig å la mennesker bestemme selv, i voksen alder, om de vil at kjønnet sitt skal lemlestes?

Endret av Abigor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du er ateist?

Legger merke til at ingen, heller ikke denne allaah, spør HVORFOR man er ateist. De bare konkluderer med at du da skal brenne i helvette selv om du som ateist kan være ti ganger så god og snill som noen muslim. Ser du virkelig ikke trusselen her? Sr du virkelig ikke manipulasjonen som ligger i islam? Vil du ikke tro så SKAL du og vil du ikke da heller, vel, da steiner vi deg... Vil du nå? Fint, det er godt at du skjønte at allaah er den største guden (LES: Du gjør omtrent hva som helst for å beholde livet når det går opp for deg at idiotene kommer til å steine deg fordi du ikke tror på påstandene de komemr med). Dette min venn er ingen nedbrytning av noen myr, men stålet du forsterker muren med...

Hvis du er så fortjener du å havne i helvete,ifølge koranen.

Så en som har brukt hele livet til å være snill, god, omtenksom og medmenneskelig skal da havne i helvette samme hva mens en som tror på påstandene i den islamske tro får komme rett til himmelen samme om han er en kone plager og son of a bitch? He he, vet ikke om jeg skal le eller gråte over denne "logikken" jeg...

Å tenke selv er det tydeligvis ikke grunnlag for i islam og det ser en jo også i de landene som islam blir praktisert, for derfra har det ikke kommet noe bra siden muhammeds lære ble presset på dem...

Faktum er jo at Allaah, Yahwe, Zevs, Tor og Odin, Manitou etc KUN er påstander, det er ingen sannhet i de påstandene og hvis det hadde gått opp for deg og resten av muslim verden hadde dere alle blitt flaue over at dere ble forledet til å tro at disse påstandene var noen form for sannhet. De aller fleste ateister HAR tenkt over dette og kommet frem til at Gud og skriftene som støtter Gud er for tynne, det er rett og slett ikke nok bevis, så i så måte har den muslimske/kristne/jødiske guden SELV dømt ateister til helvette, nettopp fordi det ikke finnes bevis for denne guden i det hele tatt!

Og på toppen av dette, for liksom å understreke hvor ufattelig ignorant og dumt dette er, tilføyer du:

Allah er ikke ond ,ei heller sadidtisk.

Allah er den Nåderike,Barmhjertige Gud.

For alle som klarer å tenke selv og som er i stand til selv å gjøre seg opp en mening er dette et hån mot intelligensen til mennesker. Det er rett og slett så dumt at jeg mistenker at religiøse går på dustepiller for å klare å tro dette...

Hvis du koverterer og erkjenner Muhammed som profet,er du sikret plass i himmelen.

Av alle de abrahamittiske religionene er det uten tvil den islamske delen som er den dummeste. Gud finner seg altså en som hverken kan lese eller skrive for å formidle seg selv? Si meg, hvor dum tar du folk for egentlig? Islam er overført oralt, på teppe fliker, horn biter og på skinn for at bruddstykker av det muhammed liksom sa der han i eplepsi "rus" trodde han talte med gud som senere utgjør det vi i dag anser som islam. Resten er stjålet fra jødenes Torah. Hvor ufattelig dum må den guden være når han ikke valgte seg en som kunne klore ned det han befalte på et papir med en gang? Selv i muslim verden ser en jo konsekvensene av dette med splittelser, kriger og annet tull og så skal du/dere ha meg til å konvertere til dette oppgulpet av en religion som enhver som ikke har betong mellom ørene øyeblikkelig kan se flausene og idiotiet i? Du tror virkelig dårlig om dine medmennesker når du tror de er så dumme...

Tror den "muren" du pratet om du skulle rive ned ikke er annet enn et ønske om rekrutering til islam jeg.... Men så dumme er ikke folk her i landet skjønner du. Vi har nettopp kommet ut av grepet til den andre ignorante ørken religionen og har overhodet ingen planer om å lulle oss inn i et religiøst mørke og ende opp som en underutviklet grusom islamsk republikk der sinnsvake straffer for småting er konsekvensen man får når man setter velferden til påståtte guder over folks ve og vel. Så nei takk.

Hold det for deg selv, det er det beste.

Woow.. snakk om medmenneskelighet og respekt. Glem nå helvete og himmel. Jeg syns ikke at du skal begynne å snakke nedverdigende om en religion du har lite kjennskap til. Folk flest som har tatt seg tid til å lese koranen, har sagt seg enig i at det er en mirakuløst og fredfull religion. I lik linje med andre religioner, så praktiseres denne religion mer eller mindre forskjellig. Problemet blant muslimer fortsatt den dag i dag, er tolkningen av dette mestverket. Måten den er skrevet på, formuleringene, etc er like forbløffende da som nå. En sura kan tolkes til tusen ord.. Sier deg vel ikke så mye? Vel, først og fremst, når du først skal diskutere noe så burde du være mer åpen og mindre kritisk. Du bygger disse murene før noen får lov til å formidle sin kunnskap til deg, og da har du allerede blokkert all informasjon som du kan ha nytte av. For å poengtere det hele.. Visste du at koranen ALDRI har blitt forandret på :)? Sure. Kan du forklare meg hvorfor da FOR OVER 1400 år siden, der (helt sikkert) majoriteten av befolkningen som bestod av analfabetere, kunne gi en nøkternt og utfyllende forklaring på den biologiske naturen BLANT ANNET. Hvordan fjell oppstår, hvordan månen REFLEKTERER lys og ikke skinner selv, hvordan et foster blir til osv.. Tror det er en grunn til at ISLAM er den mest voksende religion i verdenen :)Folk har blitt overbevist og godtatt det. Er dette også sci-fi for deg eller? Nei ærlig, fra spør til alvor.. Hvordan ville verden ha vært uten religion? Visste du at det er grunnlaget for all moral og etikk? Nopp, u did'nt. Til slutt vil jeg bare tilføye at det er en plikt i Islam å opplyse andre om denne vakre religionen. Peace out, brother, no affence to you or anybody else <3

Woow, snakk om mye idioti og åndssvake påstander i en og samme post..

Virker for meg som det er du som har forsvinnende liten kjennskap til religionen det er snakk om, for ikke å nevne embryologi, geologi, astronomi og til sist, kanskje mest idiotisk av hele tiraden, påstanden om at religion på noen som helst måte er opphavet til moral og etikk.

Hvordan ville verden vært uten religion? Vel - for starters hakket mindre voldelig, hatefull, men litt viktigere, man ville sluppet mange av de forbanna neandertalerene som tror de har funnet "svaret" i en eldgammel tekst, med en brennende sikkerhet på sin egen kunnskap, og som ivrer etter å dele sine påfallende manglende kognitive evner på nettsteder som dette.

PrettyBoy:

Ja, balansegangen ovenfor barn, og når de er klare for hva, er særdeles vanskelig. Man skal jo være ærlig, men samtidig er det mye de selv må kunne få utforske i eget tempo. Jeg tror det eneste man som forelder kan gjøre, er å forsøke så godt man kan å la barnet sitt utvikle seg til å bli et selvstendig og kjærlig menneske ved å la det lære av egne erfaringer. Dette er jo selvsagt vanskelig, men hvem har sagt at å oppdra barn skulle være lett?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Til slutt vil jeg bare tilføye at det er en plikt i Islam å opplyse andre om denne vakre religionen. Peace out, brother, no affence to you or anybody else <3

Men det er din plikt å provosere andre med å komme med usannheter, løgn og propaganda?

Det blir ikke fred av den oppførselen du viser her. Og hvis du vil gjøre et bedre inntrykk til neste gang, så velger du seriøse kilder framfor nettsider som scienceinislam.com eller annet tulll. Du har en plikt til å være kritisk og ikke sluke alt som høres flott ut rått.

Lenke til kommentar

Trenger du i det hele tatt en kilde? Skal ikke gjøre mye feil før det blir en alvorlig skade ut av det. Og det er teologer som utfører svært mye av det, ikke leger.

Men du kan bla gjennom selv. Fant en del stygge bilder jeg ikke vil linke direkte til. http://www.google.com/search?q=dangers+of+circumcision

http://holisticdoulanycblog.com/2010/10/07/circumcision-risks-baby-in-british-columbia-dies-following-circumcision/

The reality is that today more baby boys die from circumcision surgery each year in the United States than from choking, from auto accidents, from suffocation, from SIDS, and from the (newly recalled) sleep positioners.

1. Vers fra Surah Attawbah sitert ute av kontekst

Selvsagt, det er alltid ute av kontekst når det er noe negativt, og det er den absolutte sannhet når det er noe positivt.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Men så er det jo mulig at mer moderate muslimer anser koranen for å være helt eller delvis forfattet av mennesker, uten guddommelig inngripen

Det er det knapt en eneste muslim som mener.

Hva vet du om det? Vet om noen muslimer som tror at koranen er skrevet av mennesker jeg.

Jeg mener også at religion er skapt av mennesket for å få kontroll.(funker dårlig) Dvs at jeg heller ikke tror på noen gud. Jeg har aldri fått bevis på at gud eller jesus fantes.

Og overraskende nok så er det som står i koranen ganske likt med det som står i bibelen. det er ikke alle kristne som går etter boka heller.

Og jeg må ærlig innrømme at jeg er redd de fleste muslimer. Jeg har selvfølgelig hatt mange muslimske venner tidligere, men med åra så følte jeg meg bare mer og mer utrygg. Og det syns jeg egentlig er synd. Utifra hvordan de har utviklet seg med åra er ganske sikker på at muslimene en dag kommer til å være på toppen.

Jeg sier ikke at alle muslimer er onde. for det vet jeg ikke er sant.

Lenke til kommentar
The reality is that today more baby boys die from circumcision surgery each year in the United States than from choking, from auto accidents, from suffocation, from SIDS, and from the (newly recalled) sleep positioners.
Merklig er du klar over hvor mange amerikanere som velger å omskjære sine barn og dette er ikke bare relgiøs folk?
Trenger du i det hele tatt en kilde? Skal ikke gjøre mye feil før det blir en alvorlig skade ut av det. Og det er teologer som utfører svært mye av det, ikke leger
I Europa har vi denne holdningen, “If it ain't broken, don't fix it”. Det å omskjære bare hvis noe går galt, som en siste utvei er smertefull og langvarig behandling. Dette står i sterk kontrast til resten av helsevesenet der mottoet, “ Forebygging er bedre enn kur”

Når blir omskjæring nødvendig?

-Hvis det bare er en liten åpning i forhuden slik at vannlating er vanskelig

-Når forhuden er smertefullt å dra tilbake under ereksjon eller vil ikke returnere fremover igjen.

Men det er mange andre situasjoner der omskjæring hindrer fremtidig sykdom eller ubehag. Vi bør prøve å unngå problemer, enn å håndtere problemene når de oppstår. La oss se på noen av de medisinske fordelene som du benekter at de fins:

1. De fleste eldre menn som har blære eller prostata problemer, utvikler også problemer med sin forhud på grunn av deres kirurgens håndtering, renhold, og deres bruk av instrumenter. Noen av disse pasientene trenger omskjæring.

2. Noen eldre menn utvikler kreft i penis. Spedbarn omskjæring gir nesten 100 % beskyttelse, og omskjæring av de voksne gir også en stor grad av beskyttelse.

3. Hvert år dør 200 000 kvinner i verden av livmorhalskreft. Kreft i livmorhalsen skyldes humant papilloma virus. Den trives under og på forhuden der den kan overføres ved samleie. En artikkel i British Medical Journal i april 2002 foreslo at minst 20 % av kreft i livmorhalsen ville bli unngått hvis alle menn ble omskåret. (noe som alene gjør at det er verd å omskjære seg)

4. Beskyttelse mot HIV og AIDS: Et annet British Medical Journal artikkel mai 2000 antydet at omskårne menn er åtte ganger mindre sannsynlighet for å komme kontakt med at HIV-viruset.

(I november samme år laget BBC en dokumentar om to ugandiske stammer som bodde over dalen fra hverandre. En stamme praktiserte omskjæring og hadde svært lite HIV / AIDS og mens den andre ikke gjorde det og der var hiv / aids mer vanlig.)

5. Balanitis er en svært ubehagelig betennelse på penis. Det er ganske vanlig og kan forebygges ved omskjæring.

6. Det er 10 ganger mindre sjanse for spedbarn å få urinveisinfeksjoner, og balanitis hvis de er omskåret.

Du kan sende meg link på PM, hvis du ikke vil linke direkte hit.

Selvsagt, det er alltid ute av kontekst når det er noe negativt, og det er den absolutte sannhet når det er noe positivt.

Det har jeg aldri sagt, har alltid sagt at du må se islam/Koranen som helhetlig. Ikke plukke ut det som passer din mening.

Men det er din plikt å provosere andre med å komme med usannheter, løgn og propaganda?
Hvem bestemmer at det er løgn, propoganda og usannheter?
Hva vet du om det? Vet om noen muslimer som tror at koranen er skrevet av mennesker jeg.

Jeg mener også at religion er skapt av mennesket for å få kontroll.(funker dårlig) Dvs at jeg heller ikke tror på noen gud. Jeg har aldri fått bevis på at gud eller jesus fantes.

Og overraskende nok så er det som står i koranen ganske likt med det som står i bibelen. det er ikke alle kristne som går etter boka heller.

Og jeg må ærlig innrømme at jeg er redd de fleste muslimer. Jeg har selvfølgelig hatt mange muslimske venner tidligere, men med åra så følte jeg meg bare mer og mer utrygg. Og det syns jeg egentlig er synd. Utifra hvordan de har utviklet seg med åra er ganske sikker på at muslimene en dag kommer til å være på toppen.

jeg tror Abigor mener at hvis en muslim ikke tror på Koranen/islam/Allah, kan h*n kalle seg muslim da? Men jeg skal ta innlegget ditt seriøst Suzman, du sier at relgion er kun for kontroll, hvem har denne kontrollen? De som har kontroll, gjelder det kun kontroll på muslimer? Hva med ateister, blir de kontrollert av noe som helst? Blir du kontrollert av noe som helst? Du vil ha bevis for at Gud finnes? Hva er vitsen med å tro da, når du vet Gud finnes? Er jo derfor det heter TRO, jeg tror på islam, forstår du hva jeg mener?

Hvorfor er det så overraskende at mye Koranen har likhetstrekk med bibelen? Profet Jesus blir jo nevnt flere ganger en profet Muhammad.

Tilslutt avslutter du med at du er redd for muslimer? Og at alle er ikke onde, regner med at de ikke-onde er de du kjenner, men resten er onde? Hvordan ser disse muslimene ut, slik at vi også kan være redd dem, er det ikke bedre å bli kjent med en muslim, forstå normer og verdier istedet for å leve i frykt for en muslim?

Samzun er jeg ond?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Visste du at koranen ALDRI har blitt forandret på :)?

Det ferdige produktet i bokform er kanskje ikke forandret på, men selve innholdet hadde motstridende kilder som måtte gjennomgå selektiv seleksjon. Før nedskrivingen var det ulike variasjoner av innholdet avhengig av hvem man hørte på.

Et utdrag fra linken på bunnen:

Oppdraget med å samle ulike tekstutgaver ble gitt til profetens tidligere «sekretær» Zayd ibn Thábit. Han la i stor grad sin opprinnelige versjon, oppbevart av Hafsa, til grunn. Det ble så utarbeidet kopier og sendt til flere av imperiets større byer og garnisoner, hvor disse kopiene igjen ble kopiert. Alle andre versjoner og eksemplarer ble brent, og følgelig er det bare denne tekstutgaven til den tredje kalifen som har overlevd.

Hvem vet, kanskje er en av de andre utgavene mer korrekt, men det får vi aldri vite.

http://no.wikipedia.org/wiki/Koranen#Teksthistorie

• Liker 1
Lenke til kommentar
Merklig er du klar over hvor mange amerikanere som velger å omskjære sine barn og dette er ikke bare relgiøs folk?
Trenger du i det hele tatt en kilde? Skal ikke gjøre mye feil før det blir en alvorlig skade ut av det. Og det er teologer som utfører svært mye av det, ikke leger
I Europa har vi denne holdningen, “If it ain't broken, don't fix it”. Det å omskjære bare hvis noe går galt, som en siste utvei er smertefull og langvarig behandling. Dette står i sterk kontrast til resten av helsevesenet der mottoet, “ Forebygging er bedre enn kur”

Når blir omskjæring nødvendig?

-Hvis det bare er en liten åpning i forhuden slik at vannlating er vanskelig

-Når forhuden er smertefullt å dra tilbake under ereksjon eller vil ikke returnere fremover igjen.

Men det er mange andre situasjoner der omskjæring hindrer fremtidig sykdom eller ubehag. Vi bør prøve å unngå problemer, enn å håndtere problemene når de oppstår. La oss se på noen av de medisinske fordelene som du benekter at de fins:

1. De fleste eldre menn som har blære eller prostata problemer, utvikler også problemer med sin forhud på grunn av deres kirurgens håndtering, renhold, og deres bruk av instrumenter. Noen av disse pasientene trenger omskjæring.

2. Noen eldre menn utvikler kreft i penis. Spedbarn omskjæring gir nesten 100 % beskyttelse, og omskjæring av de voksne gir også en stor grad av beskyttelse.

3. Hvert år dør 200 000 kvinner i verden av livmorhalskreft. Kreft i livmorhalsen skyldes humant papilloma virus. Den trives under og på forhuden der den kan overføres ved samleie. En artikkel i British Medical Journal i april 2002 foreslo at minst 20 % av kreft i livmorhalsen ville bli unngått hvis alle menn ble omskåret. (noe som alene gjør at det er verd å omskjære seg)

4. Beskyttelse mot HIV og AIDS: Et annet British Medical Journal artikkel mai 2000 antydet at omskårne menn er åtte ganger mindre sannsynlighet for å komme kontakt med at HIV-viruset.

(I november samme år laget BBC en dokumentar om to ugandiske stammer som bodde over dalen fra hverandre. En stamme praktiserte omskjæring og hadde svært lite HIV / AIDS og mens den andre ikke gjorde det og der var hiv / aids mer vanlig.)

5. Balanitis er en svært ubehagelig betennelse på penis. Det er ganske vanlig og kan forebygges ved omskjæring.

6. Det er 10 ganger mindre sjanse for spedbarn å få urinveisinfeksjoner, og balanitis hvis de er omskåret.

Du kan sende meg link på PM, hvis du ikke vil linke direkte hit.

Det har jeg aldri sagt, har alltid sagt at du må se islam/Koranen som helhetlig. Ikke plukke ut det som passer din mening.

Hvem bestemmer at det er løgn, propoganda og usannheter?

jeg tror Abigor mener at hvis en muslim ikke tror på Koranen/islam/Allah, kan h*n kalle seg muslim da? Men jeg skal ta innlegget ditt seriøst Suzman, du sier at relgion er kun for kontroll, hvem har denne kontrollen? De som har kontroll, gjelder det kun kontroll på muslimer? Hva med ateister, blir de kontrollert av noe som helst? Blir du kontrollert av noe som helst? Du vil ha bevis for at Gud finnes? Hva er vitsen med å tro da, når du vet Gud finnes? Er jo derfor det heter TRO, jeg tror på islam, forstår du hva jeg mener?

Hvorfor er det så overraskende at mye Koranen har likhetstrekk med bibelen? Profet Jesus blir jo nevnt flere ganger en profet Muhammad.

Tilslutt avslutter du med at du er redd for muslimer? Og at alle er ikke onde, regner med at de ikke-onde er de du kjenner, men resten er onde? Hvordan ser disse muslimene ut, slik at vi også kan være redd dem, er det ikke bedre å bli kjent med en muslim, forstå normer og verdier istedet for å leve i frykt for en muslim?

Samzun er jeg ond?

huff.. Nå må du da puste litt..

ja jeg tror religion er skapt av mennesker for å få kontroll på folket. ikke bare muslimer.

Og en som tror på islam, som røyker, drikker, har sex, gjør enten små eller store kriminelle handlinger kan heller ikke kalle seg muslim. folk kaller seg muslimer bare fordi dem har blitt lært opp til det. jeg vet om flere muslimer som gjør alle de tingene, som til og med spiser gris som forsatt kaller seg muslim. Det er akkurat det samme med kristne. en kristen skal ikke gå rundt å drikke, røyke, tattovere, pierce seg eller noe. men folk gjør det og forsatt kaller seg for kristen.

jeg syns det er overraskende at det står mye av det samme i de fleste bøker, fordi jeg ikke finner likheter mellom muslimer og kristne. for meg er det en ekstrem stor kontrast. og det er pga handlinger.

Og nei jeg mener ikke at alle de muslimer jeg ikke kjenner er onde. Jeg er lei for det men jeg vil beskrive de fleste muslimer (ikke alle) som maktsyke. å bli kjent med en muslim først?? jeg er vokst opp med en muslim. jeg begynte å forbinde muslimer med ondskap ettersom hvordan min far behandlet meg og min familie før. Faren min kaller seg muslim men likevel velger å gjøre ting som han etter bokA Ikke har lov til. Nå har ikke jeg sett til han på mange år, jeg husker ikke åssen han ser ut engang. for å være ærlig så håper jeg han led en grufull død. jeg husker bare handlingene han gjorde. og alle de muslim familiene han kjente var ikke noe bedre enn han. De fleste jeg og min familie kjenner som er muslimer har blitt misbrukt på en eller annen måte. faren min skulle til å tvangsgifte bort søstra mi han.. men min mor som ikke er muslim nektet han det. selvom hun ble banket opp uttalige ganger av min muslimske far forran meg og mine søsken. Jeg vet om sååååå mange som kjenner seg igjen. der det har vært islam invollvert. Jeg får mye av min aggresjon mot maktsyke muslimer pga min far. Jeg angriper ikke alle muslimer for jeg har sett mange dokumentarer som blir gjort i muslimske land. muslimer ønsker å ta selvmord enn å leve et slikt liv de lever der.

De verste dagene jeg har gått gjennom hittil i livet har det vært noe med muslimer å gjøre.

Jeg hadde ei bestevenninne som skulle hjem fra byen en kveld. kjempe søt norsk jente, med blondt hår. plutselig kommer det en gjeng med muslimske jenter som banker henne opp, brekker ribbbeina hennes og skal til å kaste henne ned på t bane skinnene fordi hun var BLOND og norsk! Det er latterlig! Så ja, jeg er redd de fleste muslimer. med tanke på hva jeg har vært gjennom. jeg tør så vidt å være ute.

Og fordet at jeg er redd muslimer betyr ikke at alle andre skal være det. og jeg sier ikke at andre skal være det. jeg sier at jeg er det. Og om du tror på islam så er ikke du ond. det er handlingene du gjør som stempler deg for hva du er.

Endret av Samzuz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For alt jeg veit så kan du finne på disse historiene,.Men er dette sant så er det trist å høre.

Men du sier selv på slutten av ditt innlegg:

Og om du tror på islam så er ikke du ond. det er handlingene du gjør som stempler deg for hva du er.
Du svarer jo deg selv her, det er handlingene som stempler deg, det betyr uavhenging av kjønn, status, relgion og hudfarge, til syvende og sist så er det handlingen som avgjør hvem du er? Skjønte du hva jeg mente eller skal jeg forklare mer?

Så hvis jeg blir banka opp på veien av norsk gutt/jente som er kristen/jøde/ateist/ skal jeg bannlyse hele den relgionen pga det eller ateisme hvis jeg kan kalle det, det?

Eller Anders.B.B f.eks som er blond og norsk, skal jeg se på alle blonde norske som potensielle massemordere??

Tilbake til disse maktsyke muslimene, hvorfor skal en maktsyk person si at røyking, alkohol, spise gris, sex før ekteskap er ikke lov, pluss at vi skal gi penger til de fattige osv??

Hvis de er så maktsyke, hvordan kan de forholde seg til en leder da?

En som ikke ber, drikker, røyker, har sex, spiser gris og i tillegg ikke tror på Gud, kan han kalle seg muslim? ja, han kaller seg helt sikkert en muslim, men har en muslim? Som jeg har sagt tidligere alt er opp til Gud å avgjøre.

Lenke til kommentar

Arabiske kulturen?! Sist jeg sjekka var ikke somalere arabere :) <3

Nei ikke sant.

Mine somaliske bekjente ser på seg selv som arabere. Ironisk nok ser de ikke på seg selv som nordmenn. Botid i landet er ca 10 år.

Så hvem skal vi høre på? En random forumbruker som deg eller folk som kommer fra regionen? Tror jeg velger sistnevnte.

Somalere blir jo ikke sett på som arabere. Og bare fordi du har hatt din omgang med Somalere så er alle muslimer like? Muslimer er ikke en nasjon, det er en relgion. Du finner muslimer i alle forskjellige fasonger for å si det sånn. Hva med de somalerne som jobber, som har tatt høgskole utdanning. Jeg er av utenlandsk opprinnelse, la oss liste opp de forskjellige verider og normer, så ser hvor forskjellen er. Og en annen ting hvordan vet du at alle somalere er muslimer? Er alle nordmenn, kristne?

Det var så mye tull her, så jeg skal ikke bruke mer krefter på det.

Når jeg påpeker at man ikke bør sette alle muslimer i samme bås, hvorfor stiller du meg spørsmål om alle muslimer er like? Du har jo allerede fått svaret.

Ja, hva med somaliere som jobber og har høyskoleutdanning? Jeg kjenner til sorten, gjør du?

Er alle nordmenn kristne? Feil spørsmål btw. Spørsmålet bør heller være om alle nordmenn har blitt påvirket av den kristne kulturarv. At samfunnet vårt er et resultat av de verdier og normer man finner innenfor den protestantiske kirke er vel ingen hemmelighet. Finner man de samme normer og verdier i sunni muslimske land?

Statistikken taler dessuten for seg selv. Ekstreme verdier innenfor statistikk er av liten interesse. Det spiller med andre ord ingen rolle om du har 10 somaliere som skiller seg ut fra mengden, tar doktorgrader og er ikke religiøse. De er fremdeles ikke representative for populasjonen.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke at du skal begynne å snakke nedverdigende om en religion du har lite kjennskap til. Folk flest som har tatt seg tid til å lese koranen, har sagt seg enig i at det er en mirakuløst og fredfull religion.

Jøss, dette er jo noe helt annet enn hva religionseksperten Sam Harris sier. Han har tatt seg tid til å lese koranen, og synes ikke den er hverken mirakuløs eller fredfull.

http://www.youtube.com/watch?v=hLiku08FlRg

Visste du at koranen ALDRI har blitt forandret på :)? Sure. Kan du forklare meg hvorfor da FOR OVER 1400 år siden, der (helt sikkert) majoriteten av befolkningen som bestod av analfabetere, kunne gi en nøkternt og utfyllende forklaring på den biologiske naturen BLANT ANNET. Hvordan fjell oppstår, hvordan månen REFLEKTERER lys og ikke skinner selv, hvordan et foster blir til osv.. Tror det er en grunn til at ISLAM er den mest voksende religion i verdenen :)Folk har blitt overbevist og godtatt det. Er dette også sci-fi for deg eller? Nei ærlig, fra spør til alvor.. Hvordan ville verden ha vært uten religion? Visste du at det er grunnlaget for all moral og etikk? Nopp, u did'nt. Til slutt vil jeg bare tilføye at det er en plikt i Islam å opplyse andre om denne vakre religionen. Peace out, brother, no affence to you or anybody else <3

Er du seriøs? Kommer du med denne propagandaen, disse løgnene IGJEN, etter at vi nettopp har diskutert hvorfor det du kommer med her bare er tull?

Det er ikke noe nøktern og utfyllende biologiske forklaringer! Det er nøyaktig det man kan forvente av mennesker på den tiden.

Alle disse propagandaløgnene som noen har skapt uten hensyn til vitenskap, men kun med det forhold å spre Islam (på falske premisser) er tilbakevist!

Det er ønsketenkning, propaganda, løgn, det er for godt til å være sant.

Det er tredje gangen jeg viser denne videoen kun i denne debatten nå. Jeg vil anbefale deg å legge fra deg slike useriøse kilder, for du kommer til å dumme deg. Slik disse fundamentalistene dummer seg, når de prøver å diskutere med en professor i biologi. De bruker nøyaktig de samme løgnene som du gjør!

http://www.youtube.com/watch?v=N4trHH6AuZ0

Jaja, det tar vel bare en dag eller to før det kommer ENDA en til i debatten, som har latt seg overbevise av propagandasider som forteller at koranen inneholder NØYAKTIGE beskrivelser av hvordan fosteret oppstår, at fjellene hadde røtter, og at koranen inneholder vitenskapelige fakta som ikke ble oppdaget før over tusen år senere.

Tull og tøys og fanteri. Alt dette er motbevist.

Jeg synes ikke det er relevant! Det er et overgrep mot forsvarsløse babyer, mot deres vilje.

Dersom du ikke kan finne noen kilder der det forekommer alvorlige skader ved å kutte av øreflippene på smågutter, er det dermed greit?

Er det greit å lemleste babyer, dersom det ikke forekommer alvorlige skader av det?

Er det argumentet ditt?

Hvorfor er det så forferdelig å la mennesker bestemme selv, i voksen alder, om de vil at kjønnet sitt skal lemlestes?

Jeg tror ikke at dette om foster osv. er propaganda.

Profeten fortalte nøyaktig om hvordan et fosters organer osv. ble til.

Den neste gang noen prøvde seg på dette var 800 år senere.

Når det gjelder veksten av Islam,kan jeg fortelle at Islam vokser med 1,84% hvert eneste år,noe som tilsvarer mellom 30 og 35 millioner nye muslimer hvert eneste år.

Dette er ikke løgn,til og med Den Katolske Kirke har sagt at Islam vokser utrolig raskt,og i 2009 opplyste de at det var fler muslimer enn katolikker i verden.

Jeg håper for all del at det ikke blir noe sånt som 99,9999999% muslimer,og resten tilhører andre religioner.

Jeg synes det er best med et mangfold av religioner.

Men hvis det som Greenlight skrev er propaganda,har du noen fler beviser en den ene videoen?

Lenke til kommentar

Når det gjelder veksten av Islam,kan jeg fortelle at Islam vokser med 1,84% hvert eneste år,noe som tilsvarer mellom 30 og 35 millioner nye muslimer hvert eneste år.

Tør jeg spørre hvordan Islam vokser? Er det faktisk såpass mange som konverterer, eller er det bare slik at folk i den arabiske delen av verden er mer glad i å knulle enn resten?

Dessuten er sikkert falske muslimer med i det regnestykket også. Så helt rett er det nok ikke.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...