Gå til innhold

På tide å bryte noen barrierer mellom muslimer og ikke-muslimer?

Anbefalte innlegg

Har du tatt en titt på de jeg linka?:)

Her er en side som lister opp noen få og hva de har og si;

www.scienceislam.com/scientists_quran.php

Uansett så føler jeg det ikke er så mye vits å diskutere akkurat det her, du mener du har dine bevis og jeg mener jeg har mine.

Det er nøyaktig den type propagandasider jeg hele tiden har snakket om. Det er løgn, det er ønsketenkning, og ingen seriøse forskere lar seg lure av slike sensasjonistiske påstander.

Jeg vil advare deg mot å ta slike nettsider for god fisk. Vit at de som står bak har en helt spesiell agenda, som ikke har noe imot å gå på bekostning av sannhet og kunnskap.

Vi har diskutert alle de argumentene slike søppelsider har kommet med. Vi har diskutert hvert eneste ett av dem. Og alt er propaganda. Alt er religiøst søppel.

Hvis ikke du stoler på meg, ta en utskrift og snakk med noen på universitetet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tatt en titt på de jeg linka?:)

Her er en side som lister opp noen få og hva de har og si;

www.scienceislam.com/scientists_quran.php

Uansett så føler jeg det ikke er så mye vits å diskutere akkurat det her, du mener du har dine bevis og jeg mener jeg har mine.

Det er nøyaktig den type propagandasider jeg hele tiden har snakket om. Det er løgn, det er ønsketenkning, og ingen seriøse forskere lar seg lure av slike sensasjonistiske påstander.

Jeg vil advare deg mot å ta slike nettsider for god fisk. Vit at de som står bak har en helt spesiell agenda, som ikke har noe imot å gå på bekostning av sannhet og kunnskap.

Vi har diskutert alle de argumentene slike søppelsider har kommet med. Vi har diskutert hvert eneste ett av dem. Og alt er propaganda. Alt er religiøst søppel.

Hvis ikke du stoler på meg, ta en utskrift og snakk med noen på universitetet.

Helt greit

Som sagt, du har dine meninger og jeg har mine :)

Lenke til kommentar

Slike propagandasider er vel noe av det som er en stor barriere mellom muslimer og virkeligheten. Hva skal skje når muslimer, som med slik vranglære, møter norsk utdanning?

Slik propaganda er noe av det jeg misliker mest med islam.

Lenke til kommentar

forhåpentligvis kommer godt ut av det uansett, da jeg trodde på Gud og har Gud i mitt hjertet og i mine tanger hver dag :) så for meg er det en vinn-vinn situasjon :)

Men hvis det er noen andre guder som hersker, så blir du sendt til evig helvete for at du trodde på feil gud. Og det finnes uendelig antall guder og gudinner, og dersom disse er like strenge som din gud, så kommer de til å straffe deg for at du ikke tror.

Så noe tap kan det være i regnestykket ditt.

Religion er risky-buisness!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slike propagandasider er vel noe av det som er en stor barriere mellom muslimer og virkeligheten. Hva skal skje når muslimer, som med slik vranglære, møter norsk utdanning?

Slik propaganda er noe av det jeg misliker mest med islam.

Er du seriøs nå? du er klar over at flertallet som tar høyere utdanning i oslo er utlendinger og muslimer? Det er få innvandrere som ikke tar høyere utdanning, så det skal du virkelig ikke ha noen bekymringer om.

Du kan godt misslike det, eller så kan du prøve å se positivt på det. Muslimer kommer ikke til å stritte imot vitenskap og forskning, så det blir ikke som med Kirken som regelrett jaktet forskere for balsfemi (jada lenge siden, men du skjønner vel poenget?)

Muslimer mener religion og vitenskap går hånd i hånd, og vi kommer til å fryde oss over nye vitenskapelige funn like mye som dere :)

Prøv i hvertfal å se det positive i det?

Men skjønner at du missliker slike nettsider.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er du seriøs nå? du er klar over at flertallet som tar høyere utdanning i oslo er utlendinger og muslimer? Det er få innvandrere som ikke tar høyere utdanning, så det skal du virkelig ikke ha noen bekymringer om.

Jeg regner ikke med at flertallet som tar høyere utdanning innen geologi, biologi, kjemi, astronomi, fysikk og matematikk går god for slike påstander.

Du kan godt misslike det, eller så kan du prøve å se positivt på det. Muslimer kommer ikke til å stritte imot vitenskap og forskning, så det blir ikke som med Kirken som regelrett jaktet forskere for balsfemi (jada lenge siden, men du skjønner vel poenget?)

Muslimer mener religion og vitenskap går hånd i hånd, og vi kommer til å fryde oss over nye vitenskapelige funn like mye som dere :)

Prøv i hvertfal å se det positive i det?

Men skjønner at du missliker slike nettsider.

Jeg misliker slike nettsider. Og dersom du vil høre hva forskere faktisk sier, så kan du høre på embryologiprofessor PZ Myers har å si, blandt annet i videoen jeg postet. Der er det muslimer som kommer med nøyaktig de samme påstandene du linker til, og de dummer seg kraftig ut.

Lenke til kommentar

Når det kommer til terror,Jihad osv. har jeg en link til en web-side som er nyttig å lese før man uttaler seg i en diskujon:

http://www.muhajabah.../reallysays.htm

Er det noe jeg virkelig misliker med islam, så er det denslags titler.

"What islam says about killing the innocent"

Fy faen så kvalm jeg blir! Uskyldig? Ja, det er grusomt å drepe uskyldige! Islam forbyr drap av uskyldige.

Heldigvis er ikke jøder, ateister, homofile, polyteister og anarkister uskyldige.

Dersom du kommer med en artikkel som sier "Derfor tillater ikke islam å drepe mennesker" så skal jeg bli fornøyd. Men når du kommer og sier at islam er imot å drepe "uskyldige", da hiver du kun mer bensin på bålet!

It is narrated by Ibn 'Umar that a woman was found killed in one of these battles; so the Messenger of Allah (may peace be upon him) forbade the killing of women and children.

Jøss, så når kvinnelige soldater kjemper mot muslimer i Afghanistan, så vil de ikke bli drept? Imponerende.

Eller er det slik at koranen aldri inkluderer menn som sivile, mens kvinner alltid går for sivile?

Det er vel ikke akkurat slik vi ønsker å ha regler for krig, er det? Det er vel bedre å faktisk støtte seg til Genèvekonvensjonene da, fremfor det ørkenfolk mente for 1400 år siden?

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til terror,Jihad osv. har jeg en link til en web-side som er nyttig å lese før man uttaler seg i en diskujon:

Fy faen så kvalm jeg blir! Uskyldig? Ja, det er grusomt å drepe uskyldige! Islam forbyr drap av uskyldige.

Heldigvis er ikke jøder, ateister, homofile, polyteister og anarkister uskyldige.

Dersom du kommer med en artikkel som sier "Derfor tillater ikke islam å drepe mennesker" så skal jeg bli fornøyd. Men når du kommer og sier at islam er imot å drepe "uskyldige", da hiver du kun mer bensin på bålet!

Jo.. de er uskyldige

Alle er uskyldige fram til de prøver å drepe deg.

Lenke til kommentar

Jo.. de er uskyldige

Alle er uskyldige fram til de prøver å drepe deg.

Ikke ifølge millioner av muslimer. De mener at homofile ikke er uskyldige. Ikke bare det, men de mener at homofili er en så grov forbrytelse at den eneste sømmelige straffen er dødsstraff.

Disse muslimene er helt enig med deg, dersom du sier at Islam "forbyr å drepe uskyldige".

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hadde du lest teksten istedenfor å klage,hadde du lest at det er ulovlig å drepe uskyldige,altså personer som ikke har drept andre,eller begått gruomme handlinger.

Endret av muslimen
Lenke til kommentar

Hadde du lest teksten istedenfor å klage,hadde du lest at det er ulovlig å drepe uskyldige,altså personer som ikke har drept andre,eller begått gruomme handlinger.

Millioner av muslimer mener at å slutte å tro på gud er en grusom handling.

Lenke til kommentar

http://www.muhajabah.com/reallysays.htm

Hvorfor måtte du dra fram det der igjen?

Jeg har allerede snakket nok om det, og vi var ferdig med det der

Orker virkelig ikke å gjenta meg selv hundretusen ganger nå som folk kommer til å ta opp den saken igjen

ikke frekt ment bror/søster, men det var utrolig unødvendig...

Lenke til kommentar

Flott, here we go again...

det har ingen ting å si hva muslimer mener

det er hva quranen sier, og jeg har allerede forklart at det ikke er dødstraff for å slutte å tro på gud

Lenke til kommentar

Orker virkelig ikke å gjenta meg selv hundretusen ganger nå som folk kommer til å ta opp den saken igjen

Sorry bror/søter,jeg var ikke klar over det...

Leser du på side 3 så finner du litt mer info om frafall ;)

Endret av muslimen
Lenke til kommentar

orry bror/søter,jeg var ikke klar over det...

det går bra :)

WaSalam

Lenke til kommentar
Her er en side som lister opp noen få og hva de har og si; www.scienceislam.com/scientists_quran.php

Jeg har nettopp sjekket ut artikkelen "Evolution? Creation?".

Hovedpåstanden bak artikkelen er at "Koranen lærer begge".

Hva artikkelen sier om evolusjon er at Allah kan forandre sine skapelser som han måtte ønske det, og forandringer innenfor artsgrenser blir brukt til å støtte denne påstanden. Så naturlig seleksjon blir bortforklart, og ikke overraskende nok blir makro-evolusjon benektet.

Det eneste jeg kan konkludere er at denne artikkelen er kreasjonistisk agendasøppel, og mindre verdt enn ekskrementer for de som måtte ønske å lære om evolusjon.

Ikke nok med at ingen av de kontroversielle påstandene (som "nøytralt" nok er i Islams favør) blir begrunnet med kilder, men evolusjonslæren som faktisk presenteres blir presentert så dårlig at det er trist, og med tanke på at artikkelen påstår at "Koranen ligger 14 århunder foran moderne vitenskap" så blir det enda tristere når evolusjonslæren ikke blir ordentlig forklart.

Endret av O3K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

det er hva quranen sier, og jeg har allerede forklart at det ikke er dødstraff for å slutte å tro på gud

Men hva hjelper det om du sier at det ikke er dødsstraff for å slutte å tro på gud, mens folk beviselig blir drept fordi de har sluttet å tro på gud, eller andre grusomme handlinger, jeg kan jo nevne det å ville skille seg fra sin voldelige mann, eller homofili?

Er det du som tar feil? Eller er det de millioner av muslimer som steiner synderne i Allahs navn?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt snodig er det jo at alle mener deres hellige tekster sier hva de selv mener, heller enn hva tekstene faktisk sier.

Om ikke annet, så må du vel kunne si deg enig i at det finnes et visst rom for tolkning, noe som jo er rart i det at (for koranens del) var ingen ringere enn en erkeengel som jo formulerte teksten.

Skal man følge samme tankerekke er det og en smule rart at de hellige tekstene, bibelen og koranen (koranen er vel for det meste en kreativ omformulering av GT, uten å gå dypere inn i det akkurat her), etter sigende kun kan virkelig forstås på originalspråket samt i en samtidskontekst, eller i alle fall tilsynelatende så når det bemerkes kontradiksjoner eller de mest uetiske/forferdelige segmentene (hvor ofte har jeg ikke sett en moderat muslimsk apologetiker nevne at det ikke er mulig å direkte oversette den arabiske betydningen...).

Man skulle jo tro at en Gud med forståelse for at andre enn arabere i Medina rundt Muhammeds tid faktisk kom til å lese boken hans ville funnet det for godt å tilby teksten slik at en amerikaner, franskmann eller nordmann i år 2011 kunne forstå den. Det virker jo nesten (bare nesten) som om hele teksten bare var funnet på av et pattedyr med 1-2 kg grå masse, og litt liten forståelse for hva teksten kunne komme til å bety for en gjeng lettlurte nomader med et stort behov for ikke å bli glemt av de andre store religionene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at Koranen (og Bibelen) kan tolkes i mange forskjellige retninger.

Hvis Koranen beskriver alt mellom himmel og jord, også når det gjelder vitenskapen, hvorfor bruker ikke de religiøse vitenskapsmennene tiden sin på å lese ut nye sannheter fra Koranen? Det er så utrolig lett å komme i ettertid å si at "Åja, ja men, det stemmer jo med Koranen!" også ti måneder senere "Hmm, leste visst litt feil, men det passer jo også med det nye vi har funnet ut!".

Tenk hvilke vitenskapelige gjennombrudd vi kunne ha fått hvis de heller hadde sett etter nye sannheter? Med all den vitenskapelige sannheten som dekker alt sammen så kan man bruke denne informasjonen til å kurere kreft, fjerne funksjonshemninger, løse problemer med fattigdom osv.

Chiqita08, har du noen eksempler på akkurat dette? Og er det ikke rart at all tid brukes på å bevise sannheter, når man heller kan bruke tiden på å finne nye vitenskapelige sannheter? Skal man tro disse menneskene så finnes det jo bøttevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...